ΔΗΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ηράκλειο 16-02-2021
Στο ΚΕΣΑΝ – Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ηρακλείου με συνοδοιπόρους μία ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών των Γυμνασίων Θραψανού και Καστελλίου του Δήμου Μινώα Πεδιάδος, ξεκινά η Β ΄φάση του προγράμματος «Διαδρομές μέσα από την τέχνη και τη συνύπαρξη» για το 2021.
Βασικοί στόχοι του Προγράμματος είναι η ενδυνάμωση της σχολικής ζωής και η πρόληψη και προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας των μαθητών/τριών, μέσα από την συμμετοχική τέχνη και τη συνεργατική δράση. Οι στόχοι αυτοί συνυφαίνονται με τις έννοιες της βιωματικής και μετασχηματίζουσας μάθησης, της δημοκρατικής συμμετοχής και της δημιουργικής αλληλεγγύης με γνώμονα την κοινοτική δράση. Ακολουθώντας τη μέθοδο της έρευνας δράσης, το περιεχόμενο των «Διαδρομών» θα διαμορφώνεται σταδιακά, βήμα – βήμα από όσους συμμετέχουν. Το ζητούμενο είναι, αυτή την ιδιαίτερα φορτισμένη και πρωτόγνωρη περίοδο, να βρεθεί ένας τρόπος να νιώσουν όλοι καλύτερα και να συνδιαμορφωθεί/ ανακτηθεί ο κοινός χρόνος-χώρος της κοινωνικής ζωής.
Μέρος της δράσης υλοποιείται δια ζώσης –όσο διάστημα τα σχολεία θα είναι ανοιχτά και σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα– και η υπόλοιπη δράση θα πραγματοποιείται κάθε Τρίτη 18:00– 19:30 στο διαδίκτυο, μέσω της πλατφόρμας ΖΟΟΜ. Οι διαδικτυακές «διαδρομές» θα αποτελούν το σημείο συνάντησης όλων των συμμετεχόντων, «μικρών και μεγάλων».
Την ευθύνη του συντονισμού της δράσης έχουν τα επιστημονικά στελέχη του ΚΕΣΑΝ Ειρήνη Στρατάκη και Σοφία Περακάκη και η εικαστικός καθηγήτρια Ευαγγελία Αθανασιάδου.
Οι Διαδρομές μέσα από την τέχνη και τη συνύπαρξη είναι ένα πιλοτικό πρόγραμμα ενταγμένο στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και υλοποιείται στο πλαίσιο των δράσεων «Μικροί -Μεγάλοι» του ΚΕΣΑΝ. Το πρόγραμμα λειτουργεί με την ενεργό υποστήριξη – συμμετοχή των εκπαιδευτικών: Μαρία Κωστάκη, Φωτεινή Περβολαράκη, Όλγα Ξυροτύρη, Ευαγγελία Αθανασιάδου. Υπεύθυνη για τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων είναι η Αγγελική Ζαχαράτου.