Η Κατερίνη ελκυστικός τουριστικός προορισμός | ΔΗΜΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΙΑΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 2019 – 2021

Τα θεμέλια για ένα κοινό μέτωπο με στόχο την ανάδειξη του τουρισμού στην περιοχή και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας έθεσε ο Δήμος Κατερίνης συγκροτώντας για πρώτη φορά την Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης &  Προβολής. Στο πλαίσιο της λειτουργίας της Επιτροπής και μέσα από γόνιμο διάλογο και συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό φορείς αναδεικνύονται τα προβλήματα, γίνονται προτάσεις και στο βαθμό που είναι εφικτό, είτε υλοποιούνται είτε αποτελούν έναυσμα για επιπλέον δράσεις και ενέργειες των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου Κατερίνης.

Η προσπάθεια αυτή συνέπεσε με την υγειονομική κρίση, με τον τουρισμό να αποτελεί τον κλάδο με τις μεγαλύτερες απώλειες και να αλλάζει τα δεδομένα και για τον Δήμο Κατερίνης, ο οποίος παρά τον έγκαιρο προγραμματισμό και σχεδιασμό που υλοποίησε, αναπροσάρμοσε τις δράσεις του στις νέες συνθήκες και δεδομένα που διαμορφώθηκαν (άνοιγμα ξενοδοχείων, άνοιγμα συνόρων, περιορισμοί στις μετακινήσεις, ζητήματα στον κλάδο του επισιτισμού).

Ειδικότερα, η άμεση αντίδραση του Δήμου Κατερίνης επικεντρώθηκε αφενός στην ένταξή του στον Τουριστικό χάρτη και αφετέρου στη δημιουργία δικτύων συνεργασίας. Προς την κατεύθυνση αυτή, φιλοξενήθηκε στην πόλη μας στις 30/06/2020, εκδήλωση, για το διακρατικό πρόγραμμα για τον αργό τουρισμό «Med Pearls», μέσω του οποίου ο Δήμος Κατερίνης έχει μεταξύ άλλων τη δυνατότητα να γίνει γνωστός, ως προορισμός, από τα υπόλοιπα κράτη που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και ταυτόχρονα να συμμετάσχει στην προώθηση ενός νέου και με αρκετά μεγάλη απήχηση τουριστικού προϊόντος.

Επιπλέον, ο Δήμος Κατερίνης έκανε στροφή της προβολής προς τον εσωτερικό τουρισμό. Μέσα από την καμπάνια, «ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗ», τόνιζε εκτός από τους ελκυστικούς παράγοντες της περιοχής (ποιότητα θαλασσών, επίπεδο παροχής υπηρεσιών κ.α.) και την ασφάλεια για τον επισκέπτη. Ο σχεδιασμός και η επιλογή του υλικού προβολής, των μέσων που το επικοινώνησαν  με το κοινό και ο χρόνος της προβολής, έγινε με ιδιαίτερη προσοχή και πάντα με την σύμφωνη γνώμη του ΕΟΤ. Ενδεικτικά αναφέρεται η προβολή του Δήμου Κατερίνης για το καλοκαίρι του 2020 σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα μαζικής ενημέρωσης διαφόρων περιοχών, σε ραδιόφωνο και τηλεόραση με αντίστοιχα ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά διαφημιστικά μηνύματα, σε εξειδικευμένα τουριστικά περιοδικά πανελλήνιας κυκλοφορίας στην ελληνική και την αγγλική και στην εξειδικευμένη τουριστική τηλεοπτική εκπομπή «ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ», που προβάλλεται στο εθνικής εμβέλειας τηλεοπτικό κανάλι «STAR».

Ιδιαίτερης σημασίας υπήρξε και η ολοκλήρωση και παρουσίαση σε διαδικτυακή ημερίδα  του προγράμματος «Ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης προορισμών (DMS)», με φορέα χρηματοδότησης την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και με στόχο τη δημιουργία και πιλοτική λειτουργία ενός δικτύου για την τουριστική ανάπτυξη και διαχείριση. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα Ηλεκτρονικό Σύστημα Διαχείρισης Προορισμών, που δίνει τη δυνατότητα στους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής να πλοηγούνται εικονικά στην περιοχή και να λαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με τα τουριστικά, πολιτιστικά, περιβαλλοντικά και ιστορικά αξιοθέατα της περιοχής με τη μορφή ενός διαδραστικού πολυμεσικού υλικού.

Σημαντική επίσης είναι για την αντιδημαρχία η δημιουργία όλων των προϋποθέσεων που θα καταστήσουν τον Δήμο Κατερίνης έναν προορισμό, στον οποίο ο τουρίστας θα απολαύσει μια ολοκληρωμένη εμπειρία από τη διαμονή του. Για αυτό τον λόγο υφίσταται μια αρμονική και συντονισμένη συνεργασία με τις υπηρεσίες του Δήμου, πάνω σε ζητήματα που σχετίζονται με τον τουρισμό. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα «Γαλάζιες σημαίες», τα sea tracks και οι υποδομές για ΑΜΕΑ, η ναυαγοσωστική κάλυψη και προτάσεις για έργα υποδομής που θα αναδείξουν την περιοχή και θα ενισχύσουν τον Δήμο ως τουριστικό προορισμό, αποτελούν προτεραιότητα για την Αντιδημαρχία Τουρισμού.

 Επίσης, έχουν γίνει συναντήσεις και έχουν διατηρηθεί επαφές, οι οποίες μπορούν να εξελιχθούν και σε συνεργασίες με τον Υπουργό Τουρισμού, τον Δήμο Βόλου, τον Δήμο Θεσσαλονίκης, τον Δήμο Κυθήρων και πολλούς άλλους φορείς οι οποίοι έχουν μια επιτυχή πορεία μέσα στον χρόνο στην τουριστική ανάπτυξη μιας περιοχής.

Τέλος, η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου για τον Δήμο Κατερίνης, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του digital marketing, ως εργαλείων εξωστρέφειας και επανεκκίνησης του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, θα θέσουν τις βάσεις για το μέλλον. Το πρόγραμμα εκπονείται από μια εξειδικευμένη εταιρεία στην προώθηση τουριστικών προορισμών με την πρώτη φάση, την προώθηση στα social media, να έχει τεθεί ήδη σε εφαρμογή.

«Ευθύς εξαρχής με τον Δήμαρχο Κώστα Κουκοδήμο, θέσαμε ως προτεραιότητα και για την Αντιδημαρχία τουρισμού τη λογική της εξωστρέφειας, της συνεργασίας και  της ανταλλαγής καλών πρακτικών. Όλο αυτό το διάστημα, έγινε μια σοβαρή προσπάθεια, χωρίς αποκλεισμούς, για τον τόπο μας, με όραμα την ανάδειξη του Δήμου Κατερίνης, ως τουριστικού προορισμού, την τοποθέτησή του στη θέση που πραγματικά αξίζει στην ελληνική και διεθνή τουριστική αγορά, την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας για  έναν τουρισμό 365 ημερών, χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς» σημειώνει σε δήλωσή του ο (απερχόμενος) αντιδήμαρχος τουρισμού Γιώργος Νταντάμης.


Πηγή

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Related Articles

Ακολουθήστε μας

2,056FansLike
40FollowersFollow
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Τελευταία Νέα