Σχολιάζει ο Αθανάσιος Μπέλτσος
Φαινόμενο Νίκος Ευαγγελάτος. Έχει εξελιχθεί σε όπλο αιχμής της κυβερνητικής προπαγάνδας, με πολύ δόση μελό και συναισθηματικό μπούλινγκ. Πυκνά συχνά για να επιτελέσει το έργο που έχει αναλάβει, έχει υποπέσει σε δημοσιογραφικές γκάφες ( όπως η περίπτωση των ακτινογραφιών μαϊμού) αλλά και παραχάραξη ιστορικών δεδομένων (όπως ο χαρακτηρισμός του Ναγκόρνο Καραμπάχ ως γη των Αζέρων).
Ο Νίκος Ευαγγελάτος το ξέρει πολύ καλά το παιχνίδι της προπαγάνδας και καθημερινά μέσα από μια οπτική υπερβολής και συναισθηματικού μπούλινγκ, λανσάρει στους πολίτες το συστημικό αφήγημα αδιαφορώντας για την δημοσιογραφική δεοντολογία και για το έργο ενημέρωσης που θα έπρεπε να επιτελεί. Δεν διστάζουν στις εκπομπές να χρησιμοποιούν πολίτες, κοινωνικά δράματα, διογκώνοντας και διαστρεβλώνοντας με ακραίες περιγραφές και βαρύγδουπες λέξεις, για να πουλήσουν το πακέτο «ενημέρωσης».
Μελοδραματικές περιγραφές, διαστρεβλώσεις και υπερβολές συνθέτουν μια «ενημερωτική» εκπομπή που δικαίως θα πρέπει να της αποδοθεί το βραβείο Πούλιτζερ, στην κατηγορία δημοσιογραφική προπαγάνδα.
«Είναι μια γιορτή, βάζουν τα καλά τους και πάνε σαν να είναι εκδρομή».
«Είναι εξιλέωση, σαν να γεννιούνται ξανά».
Περιγραφές Ευαγγελάτου, για την διαδικασία εμβολιασμού στο Εμβολιαστικό Κέντρο Αμαρουσίου που υποτιμούν την νοημοσύνη των πολιτών και δίνουν διαστάσεις εθνικής αναγέννησης σε μια τυπική διαδικασία (σημαντική για την υγεία των ευπαθών ομάδων) που ο κόσμος προσέρχεται να εμβολιαστεί, όπως εκατομμύρια άλλοι πολίτες σε όλο τον πλανήτη. Ανάλογες περιγραφές δεν θα βρεις σε άλλα μέσα ενημέρωσης στον πλανήτη (τουλάχιστον σε αυτά που έχουν μια εγκυρότητα) …. δεν ξέρω αν το διαστημικό όχημα που προσέγγισε τον πλανήτη Άρη καταγράψει ανάλογες εικόνες στα ΜΜΕ των Αρειανών, από τους εμβολιασμούς στον κόκκινο πλανήτη.
Συνεχής ροή αποκλειστικών ειδήσεων από το πρωθυπουργικό περιβάλλον και non parer που προ-ανακοινώνουν τις κυβερνητικές εξαγγελίες, καθιστώντας μαριονέτες τους Υπουργούς που βγαίνουν και κάνουν ανακοινώσεις τις οποίες ήδη ο Ευαγγελάτος και κάποιοι άλλα φερέφωνα έχουν ήδη δημοσιοποιήσει. Αυτό δεν είναι δημοσιογραφικό ρεπορτάζ, δεν είναι αποκλειστικότητα δημοσιογραφική, αλλά ραβασάκι από τα κέντρα εξουσίας που καταργεί κάθε έννοια δημοσιογραφικής δεοντολογίας και αξιοπρέπειας.
Βέβαια η δουλειά είναι εξόχως ανταποδοτική και επικερδής. Μεγάλο μερίδιο από τα 20 εκατομμύρια ευρώ που δόθηκαν για την διαφημιστική καμπάνια του COVID, διαφημιστικά πακέτα από κρατικούς οργανισμούς και μεγάλους ομίλους, στα μέσα ενημέρωσης που διατηρεί. Λέτε να τον ενοχλεί η κριτική μας ή αν σε μεγάλο τμήμα της κοινωνίας γελοιοποιείται; Η απάντηση είναι προφανής, από το ένα αυτί μπαίνει και από το άλλο βγαίνει ….γιατί όπως έλεγε ο Σπύρος Καλογήρου στην ταινία «Λόλα», είναι πολλά τα λεφτά Άρη.
Θα αναρωτηθεί και δικαίως κάποιος. Είναι ο μόνος; Ξαφνικά ανακαλύψαμε τη Σελήνη, πέσαμε από τα σύννεφα;
Δυστυχώς δεν είναι ο μόνος, αλλά είναι το πιο χαρακτηριστικό δείγμα αυτή την περίοδο που διανύουμε. Δυστυχώς οι δήθεν «δημοσιογράφοι» που κατακλύζουν των χώρο των μέσων ενημέρωσης είναι πολλοί. Και δυστυχώς στις νέες γενιές δημοσιογράφων περνούν το μήνυμα, ότι αν δεν είσαι ενταγμένος σε αυτό το περιβάλλον δεν έχεις καμιά τύχη. Εκκωφαντική η απουσία των δημοσιογραφικών ενώσεων, που παρατηρούν σαν θεατές να κακοποιείται , να βιάζεται, να ξευτελίζεται το δημοσιογραφικό λειτούργημα, που αποτελεί βασικό συστατικό για μια κοινωνία με δημοκρατικά χαρακτηριστικά.
Υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, δημοσιογράφοι και μέσα που προσπαθούν να αποτυπώσουν με αντικειμενικότητα και αξιοπρέπεια, γεγονότα και να αναδείξουν ζητήματα. Δυστυχώς όμως είναι εξαιρέσεις, δεν είναι ο κανόνας και το χειρότερο είναι πως δεν αντιλαμβάνεται η κοινωνία ότι αυτά οφείλει να στηρίξει, γιατί αποτελούν σύμμαχο της απέναντι σε ένα διεφθαρμένο και σάπιο πολιτικοοικονομικό κατεστημένο.
Δείτε ένα δείγμα δημοσιογραφικού μπούλινγκ
Πηγή
Author: admin.user