Η μαθηματικός της Παιδικής Ομπρέλας Τσιαντούκα Βασιλική για τη χρησιμότητα των μαθηματικών

« Τα μαθηματικά χαρακτηρίζονται από το ιδιαίτερο προνόμιο ότι στην πορεία της ιστορίας πάντα προοδεύουν και ποτέ δεν οπισθοδρομούν»

Edward Gibbon 1737 – 1794 Άγγλος Ιστορικός

Η πλειοψηφία των Μαθηματικών-Εκπαιδευτικών στην διάρκεια της καριέρας τους έχουν κληθεί να απαντήσουν στο γνωστό ερώτημα που τίθεται από πλήθος μαθητών αλλά και ενηλίκων:
« Γιατί να μάθω μαθηματικά;»
«Που θα χρειαστώ τα μαθηματικά στην καθημερινή μου ζωή;»
Οι ερωτήσεις αυτές άλλοτε εκφράζουν μία περιφρόνηση προς την επιστήμη των Μαθηματικών, η οποία πηγάζει από τον φόβο μιας επερχόμενης αποτυχίας ή μιας ήδη υπάρχουσας, καθώς και πιθανότατα μια υιοθετημένη αντίληψη «δεν έχω κλίση στα Μαθηματικά» και άλλοτε κρύβουν την επιθυμία να αγαπήσουν τα Μαθηματικά και τελικά να πετύχουν.
Όπως και να ‘χει και τα δύο ερωτήματα έχουν ως βάση την έλλειψη της αντιληπτικότητας πως τα Μαθηματικά είναι αναγκαία και χρήσιμα σε πολλούς τομείς της καθημερινής μας ζωής, αλλά και την μη συνειδητοποίηση της δύναμης της μαθηματικής λογικής σκέψης στην αντιμετώπιση των διαφόρων κοινωνικών δυσκολιών της ζωής του κάθε ανθρώπου μεμονωμένα, αλλά και κατά επέκταση της κοινωνίας. Η ευθύνη βέβαια για την άγνοια της χρησιμότητας των Μαθηματικών και την δυναμική της Μαθηματικής σκέψης αποδίδεται στο υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα καθώς και στους γονείς, οι οποίοι έχοντας υιοθετήσει μια αρνητική στάση απέναντι στα Μαθηματικά την μεταβιβάζουν στα παιδιά τους, πολλές φορές άθελά τους. Ενδεχομένως ευθύνεται και η λάθος εκτίμηση, για το τι θεωρεί η σημερινή κοινωνία “επιτυχημένο άνθρωπο”.

Αναφέρω παρακάτω ορισμένα παραδείγματα που φανερώνουν τη χρησιμότητα και την αναγκαιότητα των Μαθηματικών.
Στην καθημερινή ζωή του ανθρώπου
Αρίθμηση οδών (η μία πλευρά μονοί ή περιττοί αριθμοί και στην άλλη πλευρά ζυγοί ή άρτιοι αριθμοί).
Θερμοκρασία (Μετρώντας την θερμοκρασία του χώρου άλλοτε θα δούμε +200ο C και άλλοτε -120ο C. Οι εκφράσεις αυτές περιέχουν τα σύμβολα “-“, “+” τα οποία χρησιμοποίησε πρώτος ο Γάλλος Μαθη-ματικός Φρανσουά Βιέτ ή Franciscus Vieta. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι μαθητές της Α΄ τάξης Λυκείου κάνουν μια πρώτη γνωριμία με τον Vieta).
Μαγειρική (Σε μία συνταγή θα συναντήσουμε την έκφραση “ 250gr αλεύρι” ή “ της κούπας λάδι” οι οποίες περιέχουν μονάδες μέτρησης βάρους, κλάσματα, αναλογίες).
Άθληση (Μέτρηση αποστάσεων, αλμάτων, σκόρ, χρόνος).
Υπολογιστές τσέπης (Χρησιμοποιούν το δυαδικό σύστημα αρίθμησης το οποίο βασίζεται στην Αλγεβρα Boole).


Στις επιστήμες (κάποιες από αυτές)
Πληροφορική (Οι βάσεις δεδομένων χρησιμοποιούν εντολές οι οποίες βασίζονται στα Μαθηματικά και τον Προτασιακό Λογισμό, η οποιαδήποτε αναζήτηση στο Ιντερνετ βασίζεται σε μαθηματικούς αλγορίθμους).
Αρχιτεκτονική (Κατασκευή γεφυρών, δρόμων, οικοδομών).
Ιατρική (Με την βοήθεια της Στατιστικής, κλάδου των Μαθηματικών, μπορούμε να αποφανθούμε για την χρησιμότητα των φαρμάκων αλλά και των παρενεργειών).
Βιολογία (χρήση μαθηματικών μοντέλων για την πρόσληψη και τη διαχείριση της ενέργειας από τον οργανισμό).
Φυσική ( Εξισώσεις κίνησης, τροχιές)
Οι Επιστήμες βασίζονται στα μαθηματικά, οι οποίες τα χρησιμοποιούν ως δομικό και εξελικτικό εργαλείο. Από την άλλη πλευρά, η ολοένα και μεγαλύτερη ενασχόληση με την τεχνολογία, ως επιτακτική ανάγκη της εποχής, καθιστά αναγκαία την προσέγγιση και την κατανόηση των μαθηματικών.
Μπορεί κανείς να διδαχθεί και να εκπαιδευτεί ώστε να κατέχει την μαθηματική ικανότητα. Αυτή έχει ως πόρισμα την μαθηματική λογική σκέψη η οποία είναι δομημένη με τα εξής χαρακτηριστικά: συλλογή δεδομένων – επεξεργασία (ανάλυση) – εξαγωγή συμπερασμάτων και τελικά την εύρεση λύσεων. Η μαθηματική λογική σκέψη βοηθά τον άνθρωπο να αντιμετωπίζει τις διαφόρων μορφών δυσκολίες με σφαιρικότητα και αποτελεσματικότητα.
Θα εργαστώ στην Παιδική Ομπρέλα με σκοπό να δώσω στα παιδιά σας την ευκαιρία να κάνουν μια νέα γνωριμία με τα μαθηματικά και να τα αγαπήσουν. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού θα ήθελα να έχω συμμάχους μου τους γονείς. Η θετική προσέγγιση των μαθηματικών από τους γονείς οδηγεί στην εξάλειψη της μαθηματικοφοβίας οπότε οι μαθητές προσεγγίζουν τα μαθηματικά με το αίσθημα της ασφάλειας και αποκτούν αυτοπεποίθηση, κάτι που θα τους οδηγήσει και στην επιτυχία.

Μαθηματικός Παιδικής Ομπρέλας

Τσιαντούκα Βασιλική


Πηγή

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Related Articles

Ακολουθήστε μας

2,056FansLike
40FollowersFollow
spot_img
spot_img
spot_img

Τελευταία Νέα