Τι κοινό μπορεί να έχει η Καρδίτσα, με την Βαρκελώνη, την Κωνσταντινούπολη και τη Σόφια; Εκ πρώτης όψεως το ερώτημα φαντάζει παράξενο όμως τις παραπάνω πόλεις τις συνδέει πλέον η υλοποίηση του προγράμματος CO – APS που αφορά στα δημόσια Μέσα Μαζικής Μετακίνησης.
Ο συνωστισμός ήταν πάντα ένας παράγοντας που επηρέαζε τις επιλογές των ταξιδιωτών. Σε μία περίοδο όπου η τήρηση αποστάσεων αποτελεί προϋπόθεση για την διαφύλαξη της υγείας μας, τα μέσα μαζικής Μετακίνησης (ΜΜΜ) καλούνται να εξασφαλίσουν αυτή τη συνθήκη προκειμένου να συνεχίσουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους απρόσκοπτα. Τα ΜΜΜ αφενός έχουν δεχτεί τεράστιο πλήγμα εν μέσω covid-19, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνά το 90% πτώση της συνήθους πληρότητας, αφετέρου εξακολουθούν να αποτελούν απαραίτητη ανάγκη για άτομα που πρέπει να μετακινηθούν και δεν έχουν εναλλακτική λύση ή δεν μπορούν να την υποστηρίξουν οικονομικά.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναγνωρίζοντας αυτή την ανάγκη χρηματοδοτεί λύσεις οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν σε αυτή την κατεύθυνση, σε συνδυασμό με άλλα μέτρα και δράσεις. Έτσι, το CO-APS είναι μια εφαρμογή πληθοπορισμού (crowdsourcing), η οποία χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Καινοτομίας & Τεχνολογίας (ΕΙΤ) προκειμένου να συμβάλλει στην ασφαλή μετακίνηση των πολιτών στα ΜΜΜ και τον δημόσιο χώρο.
Το CO-APS συλλέγει ιστορικά δεδομένα μετακίνησης τα οποία ενσωματώνονται σε μοντέλο πρόβλεψης των δρομολογίων που αναμένεται να παρουσιάσουν συνωστισμό. Πέραν των ιστορικών στοιχείων, επιχειρεί να λάβει συμπληρωματικά δεδομένα σε πραγματικό χρόνο έτσι ώστε οι προβλέψεις να είναι πιο έγκυρες. Σε ορισμένες περιπτώσεις έχουμε δεδομένα από αισθητήρες, κάμερες, επικύρωση εισιτηρίων κλπ. Σε άλλες περιπτώσεις δεν έχουμε δεδομένα ή αυτά που έχουμε δεν επαρκούν.
Στο βήμα αυτό εμπλέκει ενεργά τους ίδιους τους μετακινούμενους. Η ιδέα είναι να συμβάλλουν στην προσπάθεια των συγκοινωνιακών παρόχων και των εκάστοτε αρχών να κρατήσουν ασφαλή τον ταξιδιώτη/πολίτη, έτσι ώστε να μπορεί να αξιοποιήσει ανεμπόδιστα τα εν λόγω μέσα μεταφοράς. Το CO-APS αρχικά θα “τρέξει” στην Βαρκελώνη, την Καρδίτσα, την Κωνσταντινούπολη και την Σόφια.
Πως λειτουργεί το πρόγραμμα CO APS
Στις πόλεις αυτές, κάθε μέρα πρόκειται να τίθενται “προκλήσεις” (challenges) σε ορισμένους σταθμούς και κόμβους μεταφορών ή ακόμα και μέσα στο λεωφορείο ή το τρένο. Αν είστε εκεί μπορείτε να απαντήσετε σε μια γρήγορη ερώτηση σχετικά με τον συνωστισμό. Ακούστε τον ήχο, ανοίξτε την πρόκληση, κοιτάξτε τις φωτογραφίες συγκρίνετε με το περιβάλλον σας. Ποια εικόνα από αυτές που βλέπετε είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα; Δεν χρειάζεται να κάνετε υπολογισμούς, απλά δώστε την αίσθησή σας! Αυτό αρκεί.
Ποιά προνόμια θα έχει όποιος μετέχει; Κάθε φορά κερδίζει πόντους τους οποίους μπορεί να χρησιμοποιεί για να λάβει βραβεία, τροφοδοτεί το σύστημα με δεδομένα που κοινοποιούνται στους συνεπιβάτες του και επιτρέπει να γίνει καλύτερος σχεδιασμός για να παρέχονται καλύτερες υπηρεσίες. Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι για την καταγραφή του συνωστισμού δεν χρησιμοποιούνται κάμερες και άλλες αυτοματοποιημένες μέθοδοι που θέτουν σε επισφάλεια τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών. Προτιμήθηκε μία διαδικασία η οποία -αν και είναι πιο χρονοβόρα και απαιτεί την εμπλοκή των πολιτών ωστόσο δεν παραβιάζει με κανένα τρόπο την ιδιωτικότητα.
Η νέα «κανονικότητα» δεν χρειάζεται να μας απαγορεύει να μετακινούμαστε, να ταξιδεύουμε και να κινούμαστε, απλά πρέπει να αλλάξουμε λίγο τα μοτίβα μας και να προσαρμόσουμε τις συνήθειές μας. Μπορούμε να δημιουργήσουμε μια κοινότητα που να βασίζεται στη συνεργασία και η πρόσκληση είναι ανοικτή για όποιον επιθυμεί να μετάσχει σε αυτή. Ως εκ τούτου, η εφαρμογή COAPS βασίζεται στην αξιοπιστία του χρήστη της καθώς και στα στατιστικά στοιχεία. Πρέπει να είμαστε μαζί! # together4safety
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δήμος Καρδίτσας: Σε κυκλοφορία από το Σάββατο η μηχανοκίνητη σκούπα
Δήμος Καρδίτσας: Rapid tests τη Δευτέρα (28/12) στα χωριά του πρώην Δήμου Μητρόπολης
Στο Σταυρό βρέθηκε ο Δήμαρχος Καρδίτσας
Πηγή
Author: admin.user