Ένα διαφορετικό τρένο, το οποίο θα διασχίσει 26 ευρωπαϊκές χώρες, σε ένα «επικό» δρομολόγιο 20.000 χιλιομέτρων, με στόχο να αναδείξει τη δυναμική του σιδηροδρόμου και της διασυνδεσιμότητας, υποδέχτηκε λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι, η Θεσσαλονίκη.
Το «Connecting Europe Express», όπως ονομάζεται το ιδιαίτερο αυτό εκθεσιακό τρένο, που φέρει στο μπλε κέλυφός του λευκές απεικονίσεις χαρακτηριστικών τοπόσημων απ’ όλη την Ευρώπη, ξεκίνησε από τη Λισαβόνα στις 2 Σεπτεμβρίου.
Σήμερα έφτασε στη Θεσσαλονίκη ερχόμενο από τα Σκόπια, πριν συνεχίσει το ταξίδι του προς την Αθήνα, για να καταλήξει έπειτα από πολλές ενδιάμεσες στάσεις και συνολικά 35 ημέρες ταξιδιού, στο Παρίσι, στις 7 Οκτωβρίου. Συνολικά θα κάνει περίπου 100 στάσεις, θα περάσει από 33 διαφορετικά συνοριακά περάσματα και θα πραγματοποιήσει και πέντε ολονύχτια ταξίδια. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο πλαίσιο της ανακήρυξης του 2021 ως Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμου.
Κόμβος για τον σιδηρόδρομο η Θεσσαλονίκη
Ως μια μεγάλη ευκαιρία για την προώθηση του σιδηρόδρομου στην Ευρώπη κι όχι απλά ως ένα επετειακό γεγονός, χαρακτήρισε το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμου ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, ενώ πρόσθεσε ότι η διασυνδεσιμότητα αποτελεί προτεραιότητα για την Ευρώπη.
Υποδεχόμενος τα στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης MOVE της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο υφυπουργός επισήμανε ακόμα ότι η Θεσσαλονίκη ανέκαθεν αποτελούσε -κι ακόμα είναι- σιδηροδρομικό κόμβο, όχι μόνο για τη γεωγραφική της θέση, αλλά και για τον οικονομικό της δυναμισμό. «Το όραμα για τη μετατροπή της βόρειας Ελλάδας σε κέντρο της νότιας Ευρώπης μπορεί να υλοποιηθεί μέσω των καλών σιδηροδρομικών συνδέσεων με τις γειτονικές χώρες», υπογράμμισε.
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, επισήμανε πως το τρένο έφτασε στην Ελλάδα σε μια πολύ σημαντική στιγμή για την υλοποίηση του στρατηγικού πλάνου επέκτασης και ανάτασης του ελληνικού Σιδηροδρόμου, ύψους 5 δισ. ευρώ.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, τόνισε ότι η άφιξη του τρένου συμβολίζει την ισχυρή βούληση της Κομισιον να κινητοποιήσει και να ευαισθητοποιησει τις ευρωπαϊκές χώρες και κοινωνίες γύρω από τον σιδηροδρομο, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη για αναβάθμιση της σιδηροδρομικης υποδομής, με στόχο την αύξηση της χωρητικότητας.
Ο Keir Fitch, στέλεχος της DG MOVE, τέλος, σημείωσε -μεταξύ άλλων- ότι, μετά την πανδημία, το ταξίδι αυτό τονίζει τη σημασία της επανασύνδεσης των ευρωπαϊκών χώρων και λαών.
Ένα όνομα, τρία τρένα
Αξίζει να σημειωθεί ότι το «Connecting Europe Express» είναι στην πραγματικότητα τρία τρένα με ένα όνομα. Επειδή το εύρος των σιδηροδρομικών γραμμών ποικίλει από χώρα σε χώρα, η σύνδεση όλης της Ευρώπης δεν θα ήταν δυνατή με ένα μόνο τρένο. Έτσι, χρησιμοποιούνται τρία διαφορετικά τρένα.
Το αρχικό τρένο κανονικού εύρους (1.435 χιλιοστά), το οποίο επισκέπτεται και την Ελλάδα, αποτελείται από έξι βαγόνια: δύο εκθεσιακά, τα οποία παρουσιάζουν σιδηροδρομικές τεχνολογίες και καινοτομίες, ένα βαγόνι συσκέψεων, καθώς και τρία με καθίσματα, εστιατόριο και κουκέτες.
Ένα διαφορετικό τρένο «Ιβηρικού εύρους (1.668 χιλιοστά) θα χρησιμοποιηθεί για την Ισπανία και την Πορτογαλία και ένα «Ρωσικού εύρους» (1.524 χιλιοστά) θα ταξιδέψει στις χώρες της Βαλτικής.
Πηγή: grtimes.gr
Πηγή
Author: Κατερίνα Ματέρη