Home Δήμοι Διάχυση Αποτελεσμάτων Σχεδίου Δράσης ‘’Μία Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ’’ του 2ου ΕΠΑΛ...

Διάχυση Αποτελεσμάτων Σχεδίου Δράσης ‘’Μία Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ’’ του 2ου ΕΠΑΛ Σταυρούπολης

0
90

Το 2ο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς 2022-2023, κατέβασε Σχέδιο Δράσης στο έργο “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ”, με τίτλο «Δημιουργία Τοπικού Δικτύου Η/Υ (LAN) για τις Ανάγκες των Μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Α’ ΕΠΑ.Λ όπως Πληροφορική, Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων, Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία κ.α.», το οποίο έγινε δεκτό από την ομάδα έργων του ΝΟΕΣΙΣ, με το οποίο:

➢χρησιμοποίησε τον λειτουργικό εξοπλισμό που υπήρχε σε χώρους του σχολείου και δεν χρησιμοποιείται, όπως παλιές οθόνες, πληκτρολόγια, ποντίκια κ.α.

➢ανακύκλωσε τον μη λειτουργικό υλικό σε συνεργασία με την κατάλληλη υπηρεσία του Δήμου Παύλου Μελά.

➢αγόρασε νέο εξοπλισμό με σύγχρονες προδιαγραφές και δημιούργησε ένα Τοπικό Δίκτυο Η/Υ (LAN) για τις ανάγκες των μαθημάτων γενικής παιδείας της Α’ ΕΠΑ.Λ όπως Πληροφορική, Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων, Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία, Μαθηματικά, Γλώσσα κ.α.

Στο σχέδιο δράσης συμμετείχαν όλοι οι μαθητές των τμημάτων Α1 και Α2 του σχολείου μας, σύνολο 50 μαθητές και ομάδα καθηγητών του σχολείου με υπεύθυνο έργου τον κ. Ανδρέα Αρχάκη.

Στη συνέχεια παραθέτουμε συνοπτικά πώς υλοποιήθηκαν οι πέντε υποδράσεις του  σχεδίου μας.

1η Υποδράση:

Αναζητήσαμε εξοπλισμό (εξαρτήματα) Η/Υ των παραπάνω τριών κατηγοριών και τον καταγράψαμε σε τρεις λίστες υλικού με ονομασίες :

  1. Υπάρχων λειτουργικός εξοπλισμός
  2. Εξοπλισμός προς Ανακύκλωση
  3. Αγορά νέου Εξοπλισμού

Η πρώτη από τις παραπάνω λίστες περιέχει λειτουργικό εξοπλισμό που υπήρχε σε χώρους του σχολείου και δεν χρησιμοποιείται και είναι κυρίως οθόνες, πληκτρολόγια, ποντίκια, τα οποία αποτέλεσαν τις μονάδες εισόδου-εξόδου των πέντε Η/Υ του Τοπικού Δικτύου.

Η διεύθυνση του σχολείου μας, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία (αρ. πράξης: 85/04-04-2023 Πρακτικού της Δντρίας του Σχολείου, μετά από συνεδρίαση της Σχολικής Επιτροπής), όρισε τριμελή επιτροπή για την καταστροφή του υλικού. Η επιτροπή συνεδρίασε και αποφάσισε την καταστροφή του υλικού της 2ης από τις παραπάνω λίστες, συντάσσοντας το προβλεπόμενο πρωτόκολλο καταστροφής υλικού.

Επιλέξαμε προμηθευτή για την τρίτη λίστα, που περιέχει το νέο υλικό, που αγοράστηκε με τον προϋπολογισμό του προγράμματος, για την κατασκευή των 5 νέων συνθέσεων Η/Υ και κάναμε την παραγγελία.

2η Υποδράση:

Μεταφέραμε όλο τον μη λειτουργικό εξοπλισμό, που έχει καταγραφεί στο  πρακτικό καταστροφής της προηγούμενης υποδράσης, σε χώρο του σχολείου.

Επικοινωνήσαμε με την εταιρία “Eco Greece” η οποία και ήρθε στο σχολείο για να παραλάβει το υλικό και να το μεταφέρει στο Κέντρο Διαλογής Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Συσκευών ΧΕΡΜΕΣ ΙΚΕ, για να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία.

Την Τετάρτη 05/04/2023, με τουριστικό λεωφορείο επισκεφτήκαμε την εταιρεία ΧΕΡΜΕΣ ΙΚΕ που στεγάζεται στην Νεοχωρούδα και συγκεκριμένα στο 11ο χλμ Παλιάς Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Κιλκίς, όπου οι υπάλληλοι της εταιρείας κ. Ηλίας Παπαδόπουλος και κα Ιωάννα Λαμπρούλη μας ξενάγησαν στους χώρους του κέντρου και μας ενημέρωσαν για θέματα που αφορούν την διαλογή, την ταξινόμηση και την ανακύκλωση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών. Οι παραπάνω υπάλληλοι καθώς και όλο το προσωπικό της εταιρίας  που ήταν στις θέσεις εργασίας τους κατά τη διάρκεια της επίσκεψής, με ιδιαίτερη ευαισθησία, σαφήνεια και υπομονή μας περιέγραψαν τις διαδικασίες που ακολουθούνται και απάντησαν απλά και κατανοητά στις ερωτήσεις μας.

3η Υποδράση:

Την Τετάρτη 05/04/2023, μετά την επίσκεψή στην ΧΕΡΜΕΣ ΙΚΕ και με το ίδιο τουριστικό λεωφορείο, μετακινηθήκαμε :

➢στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos, όπου επισκέφτηκε καταστήματα τεχνολογίας (public, dell, Γερμανός κ.α.), περιεργαστήκαμε ηλεκτρονικό εξοπλισμό και συνομιλήσαμε με τους υπαλλήλους για αυτόν.

➢στο ΝΟΕΣΙΣ όπου παρακολουθήσαμε την περιοδική έκθεση Connected.

4η Υποδράση:

  1. Αγοράσαμε τον εξοπλισμού από τον επιλεγμένο προμηθευτή, όπως ορίστηκε στην 1η υποδράση του σχεδίου.
  2. Παραλάβαμε και ελέγξαμε τον εξοπλισμό. Δεν βρέθηκαν προβλήματα.

3. Συγκεντρώσαμε όλο τον εξοπλισμό σε κατάλληλη αίθουσα που διέθεσε το σχολείο. Η αίθουσα έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο και πληροί τις προϋποθέσεις για την δημιουργία τοπικού δικτύου των  Η/Υ.

  1. Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό επιμορφωτικό σεμινάριο από επαγγελματία ηλεκτρονικό – πληροφορικό ο οποίος μας επέδειξε πώς να κατασκευάσουν ένα Η/Υ συναρμολογώντας τα διαφορετικά υλικά του. Μας δόθηκε η δυνατότητα να κάνουμε πρακτική εφαρμογή και να συναρμολογήσουμε Η/Υ.
  2. Τοποθετήσαμε στην τελική τους θέση τους πέντε Η/Υ που αποτελούν και τους κόμβους του τοπικού δικτύου, ολοκληρώνοντας τις κατάλληλες συνδεσμολογίες τόσο της κεντρικής μονάδας με τα περιφερειακά τους, όσο και του κάθε σταθμού εργασίας στο διαδίκτυο.
  3. Ρυθμίσαμε το λειτουργικό σύστημα του κάθε κόμβου του δικτύου.
  4. Ελέγξαμε τη σωστή λειτουργία κάθε σταθμού εργασίας και του δικτύου συνολικά. 8. Εγκαταστήσαμε το κατάλληλο λογισμικό. Με την συνεργασία εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος, ενημερώνεται σχετική λίστα λογισμικών ανοικτού κώδικα, κατάλληλα για τα σχεδία μαθήματος που θα υλοποιούνται πλέον με την υποστήριξη Η/Υ.

Υποδράση Διάχυσης Αποτελεσμάτων του Προγράμματος.

Στα πλαίσια αυτής της δράσης, οργανώσαμε την Τετάρτη 01/05/2023 ημερίδα διάχυσης αποτελεσμάτων του Προγράμματος σε τέσσερεις βασικούς άξονες. Συγκεκριμένα  προβλήθηκαν από τους μαθητές του προγράμματος παρουσιάσεις για την:

  1. Ιστορία Η/Υ, πληροφορίες που πήραμε από την 3η Υποδράση – Περιοδική έκθεση connected.
  1. Ανακύκλωση Η/Υ, συμπεράσματα από την 2η Υποδράση.
  2. Συναρμολόγηση Η/Υ, πληροφορίες και εμπειρίες που αποκομίσαμε από την 4η Υποδράση.
  1. Διαδίκτυο – Ουτοπία ή Δυστοπία, προβληματισμοί που μας δημιουργήθηκαν από την 3η Υπόδραση παρακολουθώντας την περιοδική έκθεση connected και καθημερινά αντιμετωπίζουμε για ασφαλή χρήση του διαδικτύου από εμάς τους εφήβους.
  2. Βίντεο, με οπτικοακουστικό υλικό από όλες τις υποδράσεις του σχεδίου.

Πιέστε ΕΔΩ για να δείτε υλικό διάχυσης.


Πηγή

NO COMMENTS