Σε πιλοτική λειτουργία έχει ήδη τεθεί η νέα υπηρεσία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων myergani.gov.gr και αποτελεί το πρώτο βήμα για την υλοποίηση της ψηφιακής κάρτας εργασίας.
«Το myErgani είναι δύναμη στα χέρια του εργαζόμενου. Αποτελεί εγγύηση για την τήρηση του ωραρίου του, αλλά και των υπερωριών του. Πλέον, κάθε εργαζόμενος θα μπορεί να δει ο ίδιος όσα έχει δηλώσει ο εργοδότης του για εκείνον», υπογράμμισε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την παρουσίαση της νέας υπηρεσίας.
Σε αυτό το σχέδιο συμπεριλαμβάνονται τρία βασικά εργαλεία, που δίνουν στην δύναμη στον εργαζόμενο:
- Η νέα εφαρμογή myergani.gov.gr, που δίνει τη δυνατότητα στους εργαζόμενους να έχουν άμεση πρόσβαση στα στοιχεία που δηλώνουν για την απασχόλησή τους οι εργοδότες/επιχειρήσεις στο πληροφοριακό σύστημα “ΕΡΓΑΝΗ”.
- Η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, η οποία προχωρά. Τις προηγούμενες ημέρες, όλα τα στάδια του διαγωνισμού ολοκληρώθηκαν και ο ανάδοχος πιάνει άμεσα δουλειά, με στόχο η αξιοποίηση του εργαλείου αυτού να ξεκινήσει σε ορισμένους κλάδους μέσα στους ερχόμενους μήνες. Μέσω της ψηφιακής κάρτας, θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο (real time) η καταγραφή της απασχόλησης των εργαζομένων (βασικό ωράριο, υπερωρίες, κ.λπ.), κάτι που αποτελεί εγγύηση για την τήρηση του ωραρίου. Πρόκειται για μια πραγματική επανάσταση που θα αποτρέψει την παραβατικότητα στην αγορά εργασίας, επιβάλλοντας παράλληλα ίσους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.
- Η μετεξέλιξη του Π.Σ. “ΕΡΓΑΝΗ” σε Π.Σ. “ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ”, με στόχο την απλοποίηση διαδικασιών και δηλώσεων, την ολιστική αντιμετώπιση των εργασιακών και ασφαλιστικών θεμάτων και τη μείωση του διοικητικού βάρους των επιχειρήσεων».
Πώς λειτουργεί το myergani.gov.gr
Το myErgani του εργαζόμενου, εκτός από τον εργαζόμενο, θα βλέπει και η Επιθεώρηση Εργασίας. Ο εργαζόμενος θα παρακολουθεί όλα τα δεδομένα της εργασίας του και θα μπορεί να παρεμβαίνει, όπου βλέπει ότι υπάρχουν δεδομένα που δεν συμφωνούν με την εργασία του.
Η αναζήτηση των πληροφοριών στο myergani.gov.gr από τον εργαζόμενο γίνεται μέσα από τρεις βασικές επιλογές:
- Με την επιλογή “Οι Εργοδότες μου” μπορεί να έχει πρόσβαση σε όλες τις σχέσεις εργασίας με τους εργοδότες που έχει απασχοληθεί, (εφόσον έχουν δηλωθεί στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ). Επίσης, μπορεί να δει τα τελευταία καταγεγραμμένα στοιχεία της κάθε εργασιακής σχέσης, όπως έχουν καταχωρηθεί στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ από τις δηλώσεις των υπόχρεων εργοδοτών.
- Με την επιλογή “Δηλώσεις” μπορεί να αναζητήσει όλες τις δηλώσεις (έντυπα) που έχουν υποβληθεί στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ από τους εργοδότες του, ταξινομημένες στις παρακάτω κατηγορίες:
- Έναρξη/Λήξη Απασχόλησης
- Μεταβολές Απασχόλησης (υπερωρίες, υπερεργασία, τηλεργασία)
- ‘Αδειες
- Ειδικά Καθεστώτα Απασχόλησης
- Μέτρα COVID-19
- Λοιπά
3. Με την επιλογή “Πληρωμές Covid-19” έχει πρόσβαση σε όλες τις πληρωμές που έχει λάβει από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στο πλαίσιο των μέτρων COVID-19.
Η ψηφιακή κάρτα εργασίας
Η υλοποίηση της ψηφιακής κάρτας θα ξεκινήσει από μεγάλες επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν συστήματα ωρομέτρησης για τους εργαζόμενους, συνήθως ηλεκτρονικά και θα επεκταθεί γρήγορα σε όλη την αγορά.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, η ψηφιακή κάρτα εργασίας αποτελεί ένα από τα πρώτα μεγάλα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης που βρίσκεται σε τόσο προχωρημένο στάδιο υλοποίησης.
«Θα ξεκινήσει από μεγάλες επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν συστήματα ωρομέτρησης για τους εργαζόμενους, συνήθως ηλεκτρονικά και θα επεκταθεί γρήγορα σε όλη την αγορά. Θα ξεκινήσουμε από τράπεζες και σούπερ μάρκετ, αλλά θα προχωρήσουμε σε όλες τις επιχειρήσεις τόσο τις μεγάλες όσο και τις μικρές. Οι εργαζόμενοι στις μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να έχουν μικρότερη προστασία από αυτούς που δουλεύουν στις μεγάλες», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.
Πηγή
Author: Κατερίνα Ματέρη