Δήμος Λαρισαίων: Πρωτοποριακό πρόγραμμα για τη διαμόρφωση σχολικών αυλών – OTA VOICE

Με στόχο τη διαμόρφωση των σχολικών αυλών σε 15 σχολικά συγκροτήματα στην πόλη της Λάρισας, συνεχίζεται η υλοποίηση της προγραμματικής σύμβασης που έχει υπογράψει ο Δήμος Λαρισαίων, με το ΤΕΕ Κεντροδυτικής Θεσσαλίας και τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Λάρισας.

Ετσι, χθες το πρωί πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη μεταξύ στελεχών της δημοτικής αρχής και ειδικότερα των αντιδημάρχων Γ. Σούλτη, Ντ. Διαμάντου και Θ. Δαούλα, του προέδρου του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων κ. Κ. Παπαδημητρίου και των μελών των μελετητικών ομάδων και στελεχών της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Λαρισαίων.

Πρόκειται για μια σε μια μοναδική στα χρονικά για την χώρα μας πρωτοβουλία, που ξεκινάει ως πιλοτικό με την διαμόρφωση των αυλών σε 15 σχολικά συγκροτήματα

Ηδη από τον περασμένο Οκτώβριο, οι διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, οι διευθυντές και εκπαιδευτικοί των σχολείων που έχουν επιλεγεί καθώς και οι Συλλογοι Γονέων έχουν λάβει επιστολή την οποία υπογράφουν οι αντιδήμαρχοι Γ. Σούλτης, Διαμάντος, Δαούλας, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Κ. Δ Θεσσαλίας κ. Ν. Παπαγεωργίου και ο πρόεδρος των αρχιτεκτόνων κ. Παπαδημητρίου, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής:

«Γνωρίζετε περισσότερο από κάθε άλλον την σημαντικότητα των Σχολικών Αυλών στην διαδικασία της εκπαίδευσης. Και αυτό τόσο λόγω της επιστημονικής σας κατάρτισης όσο και από το γεγονός ότι βιώνεστε καθημερινά την Σχολική Αυλή του Σχολείου στο οποίο υπηρετείτε.

Επίσης γνωρίζετε ότι μέχρι σήμερα ο σχεδιασμός των Σχολικών Αυλών στην Χώρα μας δεν αποτέλεσε αντικείμενο μιας μεθοδευμένης διαβούλευσης όλων των εμπλεκομένων κοινωνικών ομάδων, ώστε να καταγραφούν τα προβλήματα επί του πραγματικού, προκειμένου αυτά να μελετηθούν στην πραγματική τους διάσταση, κάτι που είναι απαραίτητο για την επίλυσή τους.

Στις μέρες μας, είναι θέσφατο ότι για μία σωστά διαμορφωμένη Σχολική Αυλή δεν είναι αρκετή η διαπίστωση των προβλημάτων και η επίλυσή τους. Και αυτό γιατί η Σχολική Αυλή αποτελεί σημαντικό παράγοντα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και επομένως η λειτουργική και η αισθητική της οργάνωση  επιβάλλεται να συνεισφέρει πέρα από την μεταφορά γνώσεων προς τους μαθητές και στην διαμόρφωση της προσωπικότητας τους και του χαρακτήρα ελεύθερων ανθρώπων, συμβατών με τα κοινωνικά πρότυπα μιας ελεύθερης, δημοκρατικά οργανωμένης κοινωνίας.

Στην Σχολική Αυλή συμβαίνουν γεγονότα που άπτονται του συνόλου των ψυχοσωματικών λειτουργιών των μαθητών στο σύνολό τους.

Η Δημοτική Αρχή με τον Δήμαρχο Απόστολο Καλογιάννη, αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, προέβη σε μια μοναδική στα χρονικά για την χώρα μας πρωτοβουλία:

Προχώρησε σε συνεργασία με το τμήμα Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας του Τεχνικού  Επιμελητηρίου Ελλάδας σε μια Προγραμματική Σύμβαση  με την οποία Τριάντα Αρχιτέκτονες της πόλης μας, που είναι μέλη του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Λάρισας, δηλ. συμπολίτες μας, θα μελετήσουν τις Σχολικές Αυλές Δεκαπέντε Σχολικών Συγκροτημάτων προκειμένου αυτές να αναβαθμιστούν. Ένα “πιλοτικό πρόγραμμα” που θα μας δώσει την δυνατότητα με γνώση και εμπειρία να προχωρήσουμε αντίστοιχα και σε άλλες Εκπαιδευτικές μονάδες του Δήμου.

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αυτής της Προγραμματικής Σύμβασης είναι η διαδικασία του Συμμετοχικού Σχεδιασμού που θα εφαρμοστεί, χαρακτηριστικό που την καθιστά σημαντικά πρωτοποριακή γιατί είναι διαπιστωμένο ότι το αποτέλεσμα ενός σχεδιασμού είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον τρόπο με τον οποίο αυτός έχει παραχθεί. Τρόπος που αποτελεί και αυτός ένα πολύτιμο μάθημα προς τον λαό της πόλης μας που μπορεί να οδηγήσει στην εξοικείωσή του σε μια μορφή δράσης και τρόπου επίλυσης όλων των κοινωνικών προβλημάτων που τον απασχολούν.

Συνημμένα με την παρούσα δείτε την τεκμηρίωση, όπως αυτή έχει συνταχθεί από τους Αρχιτέκτονες που συμμετέχουν στην Προγραμματική.

Σας τα γνωστοποιούμε γιατί αυτά τα κείμενα έχουν την δύναμη να εμπνεύσουν κάθε αναγνώστη. Καθώς μεταφέρουν το όραμα των Αρχιτεκτόνων, έχουν την δύναμη να προβληματίσουν και να βγάλουν από την “πεπατημένη” δηλ. την εφαρμοζόμενη καθημερινή πρακτική, γονείς, καθηγητές και μαθητές, όχι γιατί την αρνούνται αλλά για να την εμπλουτίσουν δημιουργικά, διαμορφώνοντας μια νέα πραγματικότητα. Έτσι, μπορείτε να λάβετε ερεθίσματα για σκέψεις και προτάσεις σας που εναρμονίζονται με το ειδικό περιβάλλον και τις ανάγκες του σχολείου σας.

Και με τον τρόπο αυτό ελπίζουμε να υπάρξει μια δυναμική στην κατεύθυνση της αλλαγής της υπάρχουσας κατάστασης, που ας μην το κρύψουμε δεν μας ικανοποιεί, αντιμετωπίζοντας το “βάλτωμα” και την συνήθεια, που είναι οι μεγαλύτεροι εχθροί κάθε αλλαγής.»

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα παρά τα προβλήματα που προκαλεί η πανδημία συνεχίζεται κανονικά και παρά τις καθυστερήσεις, οι ομάδες των μελετητών, στο τέλος της σύμβασης  θα παραδώσουν στο Δήμο Λαρισαίων προμελέτες.

Τα σχολικά συγκροτήματα

Η προγραμματική σύμβασης αφορά στην υποβολή προμελετών για τις διαμορφώσεις των σχολικών αυλών για τα εξής σχολεία.

  • 1ο Σχολικό μονάδα : 12ο Νηπιαγωγείο, 16ο Νηπιαγωγείο, 20ο Δημοτικό, 38ο Δημοτικό, 12ο Γυμνάσιο
  • 2ο Σχολική μονάδα:   10ο Δημοτικό, 39ο Δημοτικό, 2ο Γυμνάσιο 2ο Λύκειο
  • 3η Σχολική μονάδα: 1ο Δημοτικό, 18ο Νηπιαγωγείο, 38ο Νηπιαγωγείο, 3ο Δημοτικό
  • 4η Σχολική μονάδα: 1ο Γυμνάσιο 1ο Λύκειο 4ο & 37ο Δημοτικό 28ο & 37ο Νηπιαγωγείο
  • 5η Σχολική μονάδα: 11ο Δημοτικό – 11ο Γυμνάσιο – Λύκειο
  • 6η Σχολική μονάδα: 15ο Δημοτικό, 14ο Γυμνάσιο, 9ο Λύκειο
  • 7η Σχολική μονάδα: 27ο Δημοτικό, 10ο Γυμνάσιο, 10ο Λύκειο
  • 8η Σχολική μονάδα: 3ο Γυμνάσιο, 3ο Λύκειο
  • 9η Σχολική μονάδα: 6ο Γυμνάσιο, 6ο Λύκειο
  • 10η Σχολική μονάδα: 1ο ΕΠΑΛ, 1ο ΣΕΚ
  • 11η Σχολική μονάδα: 7ο ΕΠΑΛ
  • 12η Σχολική μονάδα: 5ο Γυμνάσιο, 5ο Λύκειο
  • 13η Σχολική μονάδα: Δημοτικό Σχολείο Φαλάνης
  • 14η Σχολική μονάδα        : 7ο, 30ο Νηπιαγωγείο & 11ο Δημοτικό
  • 15η Σχολική μονάδα: 16ο Δημοτικό, 32ο Δημοτικό, 20ο Νηπιαγωγείο, 43ο Νηπιαγωγείο

Πηγή
Author: admin.user

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Related Articles

Ακολουθήστε μας

2,056FansLike
40FollowersFollow
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Τελευταία Νέα