Τα κεντρικά γραφεία του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) στον Πειραιά επισκέφθηκε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, όπου ενημερώθηκε από τον πρόεδρο του Οργανισμού Κωνσταντίνο Τσαγκαρόπουλο και τα στελέχη του για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, την απουσία σύγχρονων κτιριακών υποδομών και τους αργούς ρυθμούς έκδοσης συντάξεων.
Όπως ανακοινώθηκε συμφωνήθηκε η άμεση υλοποίηση ενός σχεδίου δράσης, με χρονικό ορίζοντα το τέλος του 2021, που θα περιλαμβάνει:
- Τη σημαντική αύξηση των ρυθμών απονομής κύριων, επικουρικών συντάξεων και εφάπαξ, εντός του 2021. Ήδη έχει υπάρξει η απαραίτητη συνεργασία με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με συντονισμένο τρόπο και θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός ενιαίου κέντρου απονομής συντάξεων.
- Την πλήρη ανασυγκρότηση των λειτουργιών του ΝΑΤ και την ολοκλήρωση του ψηφιακού μετασχηματισμού του, αλλά και την άμεση διασύνδεση των συστημάτων του με τον e-ΕΦΚΑ και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
- Τη βελτίωση με κάθε δυνατό τρόπο της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων. Προς το σκοπό αυτό δρομολογείται η λειτουργία εντός του καλοκαιριού του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και με μηδενικούς χρόνους απόκρισης, στο οποίο θα ενταχθεί και το ΝΑΤ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, πρόκειται για την πρώτη επίσκεψη υπουργού Εργασίας στο αρχαιότερο ασφαλιστικό ταμείο της Ευρώπης και το δεύτερο αρχαιότερο στον κόσμο, που φέτος συμπληρώνει 160 χρόνια λειτουργίας.
Ο Κωστής Χατζηδάκης ενημερώθηκε από τον πρόεδρο του ΝΑΤ, Κωνσταντίνο Τσαγκαρόπουλο, και τα στελέχη του για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, την απουσία σύγχρονων κτιριακών υποδομών και τους αργούς ρυθμούς έκδοσης συντάξεων.
Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε:
«Επισκέφθηκα σήμερα το ΝΑΤ, το δεύτερο αρχαιότερο ασφαλιστικό ταμείο της Ευρώπης, και είχα τη δυνατότητα να δω από κοντά τόσο τα προβλήματα όσο και τη σημαντική προσπάθεια των υπαλλήλων και της διοίκησης για να τα επιλύσουν. Στην προσπάθειά τους αυτή χρειάζεται να εφαρμοστεί ένα σχέδιο άμεσης δράσης που θα περιλαμβάνει τη δραστική μείωση των εκκρεμών συντάξεων, μέσω της διασύνδεσης των συστημάτων του ΝΑΤ, του ΕΦΚΑ και του υπουργείου Ναυτιλίας και της δημιουργίας ενός ενιαίου κέντρου απονομής, την άμεση αναβάθμιση των κτιριακών υποδομών, καθώς και τη σημαντική βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη. Ζήτησα από τη διοίκηση του ΝΑΤ να συντάξει και να μου παρουσιάσει μέσα στην εβδομάδα πρακτικές προτάσεις άμεσης υλοποίησης. Για να πάψει το ΝΑΤ να είναι ένα από τα πλέον προβληματικά ασφαλιστικά ταμεία της χώρας και να επιστρέψει στην προ του ΕΦΚΑ εποχή, τότε που οι συντάξεις, όπως με ενημέρωσαν οι υπάλληλοι, εκδίδονταν σε 4 με 5 μήνες και όχι σε 4 με 5 χρόνια που είναι σήμερα».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΝΑΤ, Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος, σημείωσε: «Τους τελευταίους δύο μήνες χαρτογραφήσαμε, με τη συνδρομή των υπηρεσιακών παραγόντων και των συνεργατών μου, όλες τις διαδικασίες και τις παθογένειες του ΝΑΤ. Σε στενή συνεργασία με τον υπουργό έχουμε ήδη επεξεργαστεί λύσεις άμεσης εφαρμογής, που θα τις παρουσιάσουμε αναλυτικά και με λεπτομερή χρονοδιαγράμματα την επόμενη εβδομάδα, ώστε η μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού μας φορέα να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν».
Πηγή
Author: Chrisa Sarantopoulou