Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας o Τζέραρντ Μπάτλερ πρωταγωνιστεί σε μια disaster movie που φλερτάρει με το ψυχολογικό δράμα.
Ο Στιβ Καρέλ και ο Τζον Στιούαρτ συναντιούνται και πάλι σατιρίζοντας το προεκλογικό παιχνίδι, ο Χαβιέ Μπαρδέμ χάνεται στον κυκεώνα ενός ταραγμένου μυαλού και μιας χαοτικής ταινίας, ενώ η Αγγελική Αντωνίου μάς συστήνει τους «άγνωστους» κατοίκους της Αθήνας: τα χαριτωμένα της αδέσποτα.
Greenland: Το Τελευταίο Καταφύγιο (Greenland)
Σκηνοθεσία: Ρικ Ρόμαν Βο
Παίζουν: Τζέραρντ Μπάτλερ, Μορένα Μπάκαριν, Σκοτ Γκλεν
Περίληψη: Ένας κομήτης απειλεί τη Γη με αφανισμό. Ο Tζον θα κάνει τα αδύνατα δυνατά για να προστατέψει τη γυναίκα και τον μικρό του γιο και να βρεθούν όλοι μαζί σε ένα ασφαλές καταφύγιο. Καθώς η ώρα μηδέν για τη σύγκρουση πλησιάζει, η οικογένεια έρχεται αντιμέτωπη με πολλά εμπόδια που την κρατούν μακριά από τη σωτηρία.
O Tζέραρντ Μπάτλερ ενώνει τις δυνάμεις του ξανά με τον Ρικ Ρόμαν Βο του «Ο Φύλακας Άγγελος Έπεσε» και αναλαμβάνει να σώσει την οικογένειά του, ενώ ένας κομήτης απειλεί να καταστρέψει τη γη.
Αυτή τη φορά ο Σκοτσέζος ηθοποιός δεν θα υποδυθεί κάποιον σούπερ κατάσκοπο με φοβερές ικανότητες, αλλά έναν απλό πατέρα, που θέλει να προστατέψει τους αγαπημένους του. Τα θραύσματα του κομήτη « Clarke» πέφτουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα στη γη και η κυβέρνηση στέλνει επιλεκτικά μηνύματα σε κάποιες οικογένειες, που θα βρουν καταφύγιο στη Γροιλανδία. Ο Τζον με τη γυναίκα του και τον διαβητικό γιο τους βρίσκονται ανάμεσα στους «τυχερούς» και ένας αγώνας ενάντια στον χρόνο αλλά και στον άνθρωπο ξεκινά.
Όταν ακούμε για καταστροφικούς κομήτες , αυτόματα προετοιμαζόμαστε για ένα disaster movie με δράση, περιπέτεια και απλοϊκό σενάριο. Κι όμως το Greenland κάνει τη διαφορά και αντίθετα από αυτό που θα περίμενε κανείς εξελίσσεται σε ένα ψυχολογικό δράμα- αν και όχι πάντα καλοχτισμένο- που καταγράφει πώς οι άνθρωποι αντιδρούν μπροστά στην απειλή και τις έκτακτες ανάγκες, ενώ ταυτόχρονα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση του πλανήτη.
Ο Βο χρησιμοποιεί με μέτρο την ψηφιακή τεχνολογία και καταφέρνει να δημιουργήσει το σασπένς και την ασφυκτική ατμόσφαιρα μιας επικείμενης καταστροφής μέσα από τα γεμάτα ένταση σφιχτοδεμένα πλάνα του κι όχι με εφέ. Το γεγονός δε ότι η απειλή του κομήτη ελλοχεύει συνεχώς χωρίς πάντα να επικρατεί στην εικόνα, εντείνει ακόμα περισσότερο την αγωνία, ενώ ο Μπάτλερ, διαφορετικός από την υπερηρωηρική εικόνα που μας έχει συνηθίσει, ερμηνεύει με μέτρο έναν απλό άνθρωπο που καλείται να αντιμετωπίσει μια οριακή συνθήκη.
Ακαταμάχητος (Irresistable)
Σκηνοθεσία: Τζον Στιούαρτ / Στιβ Καρέλ, Ρόουζ Μπερν, Κρις Κούπερ, Μακένζι Ντέιβις
Περίληψη: Ο Γκάρι Ζίμερ είναι λομπίστας της Ουάσινγκτον – ένας φιλόδοξος σύμβουλος πολιτικών και αυτός που χαράζει τη στρατηγική στις προεκλογικές καμπάνιες των Δημοκρατικών. Πιστεύει ότι βρήκε τον ιδανικό υποψήφιο για Δήμαρχο μιας μικρής κωμόπολης των μεσοδυτικών Πολιτειών, στο πρόσωπο ενός αγρότη και πρώην βετεράνου, ο οποίος σε ένα viral video από μια τοπική συνέλευση δίνει έναν ένθερμο λόγο. Έτσι ο Ζίμερ και η ομάδα του κατεβαίνουν στη μέση του πουθενά, πείθουν τον αγρότη να βάλει υποψηφότητα και όλα τα υπόλοιπα αποτελούν αμερικανική Ιστορία.
Ο κωμικός και παρουσιαστής Τζον Στιούαρτ που μέσα από τη σατιρική, πολυβραβευμένη εκπομπή «The Daily Show», αποτελούσε τον «εφιάλτη» των ρεπουμπλικάνων στις ΗΠΑ για χρόνια, ξανασυναντάει πάλι τον συνεργάτη του Στιβ Καρέλ σε μια προεκλογική σάτιρα.
Ο Γκάρι Ζίμερ οργανώνει τη στρατηγική των Δημοκρατικών, που συχνά κατηγορούνται για ελιτισμό. Στόχος του λοιπόν είναι να βρουν ένα απλό άνθρωπο να τους εκπροσωπήσει . Ο Ζίμερ τυχαία μέσα από ένα βιντεάκι θα ανακαλύψει έναν αγρότη, που δεν έχει καμία σχέση με την πολιτική, και θα αναλάβει να τον προετοιμάσει για τις επόμενες εκλογές. Στο επιτελείο του θα βρεθεί η κόρη του αγνού επαρχιώτη ήρωα και πολλοί εθελοντές που νοιάζονται για το μέλλον της μικρής τους κοινότητας. Στην πορεία βέβαια, όλα θα κυλίσουν απρόβλεπτα και οι εκπλήξεις θα είναι πολύ περισσότερες από ένα εκλογικό αποτέλεσμα.
Στη δεύτερη σκηνοθετική του δουλειά ( «Άρωμα ελευθερίας») ο Τζον Στιούαρτ στήνει μια κωμωδία καταστάσεων , βάζοντας στο στόχαστρό του τον αμοραλισμό της εξουσίας και το παρασκήνιο πίσω από την εκλογική διαδικασία υπενθυμίζοντας στους συμπατριώτες του ότι οι παλιές πολιτικές αξίες έχουν χαθεί ανεπιστρεπτί εις βάρος του λαού.
Λιγότερο αιχμηρός από ό,τι συνήθιζε στην εκπομπή, με στοιχεία μιας συμβατικής οικογενειακής κομεντί και επαναλαμβάνοντας μια χιλιοειπωμένη θέση σχετικά με το ποιοι είναι τελικά οι αληθινοί πατριώτες, ο Στιούαρτ εμπνέεται από ένα πραγματικό περιστατικό, συγκεκριμένα από τις τοπικές εκλογές στην Georgia για τη θέση γερουσιαστή, την άνοιξη του 2017. Ήταν η πρώτη φορά που μια τόσο μικρή εκλογική αναμέτρηση προκάλεσε τόση αναταραχή και που οι αντίπαλοι υποψήφιοι προκάλεσαν τέτοιο δυσανάλογο θόρυβο στα media. Οι συγκεκριμένες προεκλογικές καμπάνιες μάλιστα ήταν από τις πιο δαπανηρές στην ιστορία των ΗΠΑ.
Το θέμα όμως είναι πως το χιούμορ του Στιούαρτ και η βιτριολική του ματιά μοιάζουν να έχουν συντηριτικοποιηθεί στο όνομα της πολιτικής ορθότητας, και παρόλο που ο Στιβ Καρέλ και ο Κρις Κούπερ κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να μην καταφεύγουν σε ευκολίες προκειμένου να εκβιάσουν το γέλιο, το θέμα αλλά και ο τρόπος που σκηνοθετικά προσεγγίζεται παραείναι αμερικάνικος για να κρατήσει το ενδιαφέρον μας, αν και το παιχνίδι της δημόσιας εικόνας και του πολιτικού μάρκετινγκ είναι μια παγκόσμια κατάσταση.
Οι Ζωές που δεν έζησα (The Roads Not Taken)
Σκηνοθεσία: Σάλι Πότερ
Παίζουν: Χαβιέ Μπαρδέμ, Σάλμα Χάγιεκ, Ελ Φάνινγκ, Λορα Λίνεϊ
Περίληψη: Κατά τη διάρκεια μιας μέρας στη Νέα Υόρκη, μια κόρη προσπαθεί να φροντίσει τον κατάκοιτο πατέρα της, ο οποίος βρίσκεται σε μια ψυχολογικά απελπιστική κατάσταση, καθώς οι σκέψεις του χάνονται μεταξύ λογικής, ονείρων και αναμνήσεων.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
H Σάλι Πότερ («Ορλάντο», «Ο Άντρας που Έκλαιγε», «Το Πάρτι») επιστρέφει με μια χαοτική ταινία υπαρξιακών αναζητήσεων, που συμμετείχε στο 70ο Φεστιβάλ Βερολίνου.
Ο Λίο είναι ένας πενηνταπεντάχρονος συγγραφέας που πάσχει από πρόωρη άνοια. Η κόρη του , η εικοσιπεντάχρονη Μόλι, τον φροντίζει, όμως εκείνος δεν μπορεί να σκεφτεί συγκροτημένα, να αναγνωρίσει πρόσωπα και πράγματα, να αρθρώσει σωστό λόγο, να επικοινωνήσει τη διάθεση ή την ανάγκη του. Ταυτόχρονα, η Μόλι πρέπει να αποφασίσει πώς θα συνεχίσει τη ζωή της.
Η Πότερ, κινούμενη από την ιστορία του αδερφού της που πέθανε από πρόωρη άνοια, περιγράφει μια μέρα από τη ζωή των δυο κεντρικών ηρώων, διεισδύοντας το κατακερματισμένο μυαλό του Λίο . Η σχέση του με την πρώην γυναίκα του στο Μεξικό και μια περιπέτειά του σε ένα ελληνικό νησί, παιρνούν μεσα από αποσπασματικά flash backs , που άλλοτε λειτουργούν ως μνήμες και άλλοτε ως εκδοχές μιας άλλης ζωής. To θέμα είναι ότι σε αυτό το νοητικό παραλήρημα του Λίο, η Μόλι δεν έχει κανέναν απολύτως ρόλο, οπότε η σχέση πατέρα κόρης πάνω στην οποία φαίνεται να επενδύει η Πότερ χάνει την υπόστασή της .
Προσπαθώντας να λύσει αυτό το σεναριακό αδιέξοδο, η Βρετανή σκηνοθέτης φορτώνει σχεδόν κάθε πλάνο της με μια δραματική μουσική, που καταλήγει τελικά ενοχλητική, ενώ οι ηθοποιοί -και κυρίως ο Μπαρδέμ- μοιάζουν πελαγωμένοι μέσα σε όλες αυτές τις παράλληλες πραγματικότητες, που γίνονται τελικά απελπιστικά κοινότοπες.
Oι άγνωστοι Αθηναίοι
Σκηνοθεσία: Αγγελική Αντωνίου
Περίληψη: Ένα ταξίδι στις διαδρομές ανθρώπων και ζώων και ταυτόχρονα ένα ολοζώντανο πορτρέτο της Αθήνας, που συνεχώς αλλάζει.
Ντοκιμαντέρ για τους αδέσποτους σκύλους της Αθήνας, που ήταν υποψήφια για τον «Χρυσό Αλέξανδρο» στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2020.
Η Αγγελική Αντωνίου στα χνάρια του τουρκικού ντοκιμαντέρ « Οι γάτες της Κωνσταντινούπολης» ακολουθεί για έξι χρόνια τις διαδρομές και την καθημερινότητα των χαριτωμένων αδέσποτων που επιβιώνουν κάτω από αντίξοες συνθήκες στο κέντρο της πόλης, αλλά και των σωτήρων τους, των ανθρώπων δηλαδή που επενδύουν χρόνο , χρήματα αλλά και αγάπη στο να κάνουν τη ζωή τους καλύτερη.
Ένας φαρμακοποιός, ένας συνταξιούχος που ταξιδεύει καθημερινά όλη την Αθήνα για να μοιράσει φαγητό, ένας άστεγος, είναι μερικοί από τους φύλακες των πιο χαριτωμένων τετράποδων – της Φωτούλας, του Ορφεά που αγαπούσε τα μπαρ, ή του Κωνσταντίνου- που καταγράφει με τον φακό της η Αντωνίου σε ένα οδοιπορικό, μέσα από το οποίο με τρυφερότητα και χιούμορ προβάλλεται μια διαφορετική πλευρά της πόλης. Ταυτόχρονα μέσα από την επαναλαμβανόμενη καθημερινότητα ανθρώπων και ζώων, καταγράφει την οικονομική κρίση και τις συνέπειές της, φωτίζοντας αλλιώς μια οικεία πραγματικότητα.
Επανεκδόσεις:
Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων (Giulietta Degli Spiriti)
Σκηνοθεσία: Φεντερίκο Φελίνι
Παίζουν: Τζουλιέτα Μασίνα, Σάντρα Μίλο, Μάριο Πίσου
Περίληψη: Παγιδευμένη στις ενοχές της αυστηρής καθολικής της διαπαιδαγώγησης, μια παντρεμένη γυναίκα βρίσκει διέξοδο στις ονειρικές της φαντασιώσεις.
H πρώτη έγχρωμη ταινία του Φεντερίκο Φελίνι και ίσως η πιο προσωπική του, που την εμπνεύστηκε από τη μούσα και σύντροφό του Τζουλιέτα Μασίνα.
Η Ιουλιέτα, μια κυρία της ανώτερης αστικής τάξης, περνά το καλοκαίρι στην όμορφη βίλα της. Για την επέτειο του γάμου της με τον Τζιόρτζιο, έναν άνθρωπο των δημοσίων σχέσεων, αποφασίζει να οργανώσει μια γιορτή. Μεγαλωμένη με θρησκευτικές και συντηρητικές αρχές, το εν λόγω πάρτι, θα φέρει στην επιφάνεια την κρίση ταυτότητας που βασανίζει την ηρωίδα. Μια κρίση που εξελίσσεται σε δράμα, όταν αρχίζει να υποπτεύεται ότι ο σύζυγός της την απατάει. Παράλληλα η μητέρα της φαίνεται να ενδιαφέρεται μόνο για την εξωτερική της εμφάνιση, ενώ οι αδερφές της συμπεριφέρονται κάθε άλλο παρά συνετά. Έτσι, μη έχοντας ποιον να εμπιστευτεί η Ιουλιέτα θα στρέψει τις ελπίδες της, στη γειτόνισσά της, τη Σούζι, η οποία έχει διαμορφώσει το σπίτι της σ’ έναν ερωτικό παράδεισο. Όμως οι αντιφάσεις της ανάμεσα στον καθολικό καθωσπρεπισμό της παιδικής της ηλικίας και στην τάση για μια ζωή χωρίς φραγμούς, θα την οδηγήσουν στο κατώφλι της τρέλας.
Παρ’ όλα αυτά, αντιδρά. Πάει σ’ έναν ψυχίατρο, προσπαθεί να συζητήσει με την ερωμένη του συζύγου της, και βρίσκει την ψυχική δύναμη ν’ αφήσει τον Τζιόρτζιο να φύγει από τη ζωή της. Μένει όμως πλέον χωρίς συντροφιά τώρα πια στο μεγάλο σπίτι της, με τη μοναξιά να είναι η μόνη παρέα της, δίνοντας σκληρό αγώνα ενάντια στις τάσεις, τις εξαρτήσεις, καθώς και τα φαντάσματα που την κυκλώνουν.
Σε αυτό το «παραμύθι για ενήλικες», που συνοδεύεται από μια πραγματικά απολαυστική μουσική επένδυση του Νίνο Ρότα, ο Φελίνι αναμειγνύει διαφορετικά κινηματογραφικά είδη- κομεντί, ψυχόδραμα, φιλμ του φανταστικού- δημιουργώντας ένα οπτικό ποίημα, μια ερωτική επιστολή στην Μασίνα, που απέσπασε δυο υποψηφιότητες για Όσκαρ, ενώ τιμήθηκε και με τη «Χρυσή Σφαίρα» για την καλύτερη ξενόγλωσση δημιουργία.
Το Τραγούδι του Δρόμου (Pather Panchali)
Σκηνοθεσία: Σατιατζίτ Ράι
Παίζουν: Ούμα Ντας Γκούπτα, Κάνου Μπανερτζί, Σουμπίρ Μπανερτζί
Περίληψη: Ένας πάμφτωχος ιερέας και ποιητής, εγκαταλείπει τα δύο παιδιά και τη γυναίκα του στο χωριό της Βεγγάλης όπου ζουν, με την ελπίδα να βρει μια δουλειά που θα τους προσφέρει καλύτερη ζωή.
Κλασικό φιλμ του Ινδού auteur Σατγιαζίτ Ράι, που αποτελεί και το πρώτο μέρος της τριλογίας του Απού.
Αρχές του 20ου αιώνα, κι ένα αγόρι, ο Απού, γεννιέται σε μια φτωχική οικογένεια Βραχμάνων σε ένα χωριό της Βεγγάλης. Ο πατέρας του , ιερέας και ποιητής, δεν μπορεί να βγάλει τα προς το ζην. Η αδελφή του, η Ντουργκά, κλέβει φρούτα από τον κήπο του γείτονα, ενώ την οικογένεια τη συμπληρώνει η μητέρα, που έχει να παλέψει για την καθημερινότητα, αλλά και με τη γριά θεία που μένει μαζί τους.
Η ταινία βασίζεται σε ένα βιβλίο του 1929 με τον ίδιο τίτλο και θεωρείται ορόσημο του Ινδικού κινηματογράφου, καθώς επικεντρωνόταν στην αυθεντικότητα και τον κοινωνικό ρεαλισμό, αν και κάποιοι επέκριναν τον Ράι, θεωρώντας ότι ωραιοποιούσε τη φτώχεια.
Η παραγωγή της είχε πολλές καθυστερήσεις και διαλλείματα λόγω προβλημάτων που αντιμετώπιζε με τη χρηματοδότηση, και χρειάστηκαν τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί. Λόγω του περιορισμένου προϋπολογισμού της, πρωταγωνίστησαν κυρίως ερασιτέχνες ηθοποιοί και η ομάδα παραγωγής δεν είχε προηγούμενη εμπειρία. Ο Ραβί Σανκάρ συνέθεσε την μουσική επένδυση της ταινίας χρησιμοποιώντας μελωδίες της κλασικής Ινδικής μουσικής.
Ήταν η πρώτη ταινία από την ανεξάρτητη πλέον από το Ηνωμένο Βασίλειο Ινδία η οποία τράβηξε σημαντικό μέρος του ενδιαφέροντος των κριτικών κινηματογράφου διεθνώς, κερδίζοντας σημαντικές διακρίσεις στο εξωτερικό, όπως τη βράβευση για το καλύτερο ανθρώπινο χρονικό στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών το 1956. Στην Ινδία βραβεύτηκε με το εθνικό βραβείο για την καλύτερη ταινία το 1955, ενώ ο Ράι με το σκηνοθετικό του ντεμπούτο απέκτησε τη φήμη καταξιωμένου σκηνοθέτη.
Παίζεται ακόμα:
SCOOBY-DOO! (Scoob!)
Σκηνοθεσία: Τόνι Σερβόν
Με τις φωνές των: Γουίλ Φόρτε, Μαρκ Γουόλμπεργκ, Τζέισον Άιζακς, Τζίνα Ροντρίγκεζ, Ζακ Έφρον, Αμάντα Σέιφριντ, Φρανκ Γουέλκερ
Στην ελληνική μεταγλώττιση ακούγονται: Χρήστος Θάνος, Σοφία Καψαμπέλη, Γιάννης Στεφόπουλος, Σταύρος Σιούλης, Μελίνα Κατσακούλη, Υρώ Μιχαλάκου, Αλεξάνδρα Λέρτα, Θοδωρής Σμέρος, Παύλος Πιέρρος, Θανάσης Κουρλαμπάς κ.α
Περίληψη: Έχοντας στο ενεργητικό τους εκατοντάδες λυμένα μυστήρια, ο Σκούμπι και η παρέα του έρχονται τώρα αντιμέτωποι με το πιο δύσκολο στην καριέρα τους: την απελευθέρωση του σκύλου φάντασμα Κέρβερους. Καθώς παλεύουν για να σταματήσουν μία παγκόσμια «σκυλοαποκάλυψη», ανακαλύπτουν τη μυστική «κληρονομιά» και τον προορισμό του Σκούμπι, που είναι πολύ μεγαλύτερος από όσο όλοι τους μπορούσαν ποτέ να φανταστούν.
Η νέα ταινία κινουμένων σχεδίων Scooby-Doo! έρχεται για να διηγηθεί την άγνωστη ιστορία της προέλευσης του αγαπημένου ήρωα και της εταιρείας εξιχνίασης μυστηρίων Mystery Inc.
Πώς ξεκίνησε μία από τις πιο διάσημες φιλίες της ιστορίας; Όταν ένα αδέσποτο, αξιαγάπητο κουτάβι συνάντησε ένα μοναχικό αγόρι με το όνομα Σάγκι. Οι δυο τους ένωσαν τις δυνάμεις τους με τους επίδοξους, νεαρούς ντετέκτιβ Φρεντ, Βίλμα και Δάφνη για να δημιουργήσουν τη φημισμένη Mystery Inc. Τώρα, μετά από εκατοντάδες εξιχνιάσεις περίεργων υποθέσεων, ο Σκούμπι Ντου και η παρέα του έρχονται αντιμέτωποι με το μεγαλύτερο και πιο σκοτεινό μυστήριο της καριέρας τους: μία πλεκτάνη που ετοιμάζεται να εξαπολύσει στον κόσμο έναν επικίνδυνο σκύλο φάντασμα, τον διαβόητο Κέρβερο. Αυτός ο αγώνας δρόμου, για να αποφευχθεί το τέλος του κόσμου, οδηγεί στην απρόσμενη ανακάλυψη ότι ο Σκούμπι Ντου δεν είναι απλώς ένα αδέσποτο, αλλά ένας ήρωας με επικό πεπρωμένο.
Πηγή
Author: NEWSROOM IEFIMERIDA.GR