Επιμορφωτικές επισκέψεις σε Ισλανδία και Πορτογαλία

Στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA1 με θέμα «Καινοτόμες μέθοδοι εκπαίδευσης μέσω της ευαισθητοποίησης για τη φυσική και πολιτιστική κληρονομιά» συμμετείχε το 12ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς. Το πρόγραμμα αφορά στη μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης και προσφέρει την ευκαιρία σε στελέχη σχολικών μονάδων δημοσίων και ιδιωτικών φορέων (σχολεία) να βιώσουν μια μαθησιακή εμπειρία σε μία άλλη χώρα. Το σχολείο συμμετείχε στη συγκεκριμένη δράση με δύο ομάδες εκπαιδευτικών, η καθεμία αποτελούμενη από τρία άτομα.

Η πρώτη κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στην Ισλανδία στις 18-26/3/2023, ενώ η δεύτερη στο Πόρτο της Πορτογαλίας στις 17-25/6/2023.

Στην Ισλανδία γνωρίσανε τις απαράμιλλες ομορφιάς αντιθέσεις της φύσης, σε ένα νησί που ακροβατεί ανάμεσα στη θερμότητα και το ψύχος. Θερμές πηγές και ηφαίστεια που κάνουν τη γεωθερμική ενέργεια βασική πηγή ενέργειας για τη χώρα και παγόβουνα και παγετώνες που κόβουν την ανάσα. Μέσα από επιμορφωτικά σεμινάρια και επισκέψεις σε σχολεία ανακαλύψανε ένα ενδιαφέρον εκπαιδευτικό σύστημα που παίρνει ψυχή σε τέλεια οργανωμένες σχολικές μονάδες με ιδιαίτερες αίθουσες – εργαστήρια, με ηλεκτρονικούς υπολογιστές για κάθε μαθητή, διαδραστικούς πίνακες σε κάθε αίθουσα και πολλές βιβλιοθήκες, που ενθαρρύνουν το βασικό στοιχείο της κουλτούρας της χώρας, τη φιλαναγνωσία.

Στο Πόρτο της Πορτογαλίας είδανε μια πόλη σκαρφαλωμένη πάνω σε ανηφόρες και στενά δρομάκια έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός λιμανιού. Χτισμένο άτακτα στις όχθες του ποταμού Douro που σε ένα χαρακτηριστικό παιχνίδισμα ενώνεται με τον Ατλαντικό Ωκεανό, έχει πολύ κόσμο, ήχους και μουσικές από πλανόδιους καλλιτέχνες, παλιά χρωματιστά σπίτια και μια σταγόνα από τη μεγαλοσύνη της άλλοτε αποικιοκράτειρας Πορτογαλίας. Μέσα από επισκέψεις και σεμινάρια γνωρίσανε την πολιτιστική κληρονομιά του και ανακαλύψανε κάνοντας ατέλειωτες ώρες περπάτημα στα ανηφορικά δρομάκια όλα εκείνα τα στοιχεία που ενώνουν αναλογικά την πολιτιστική κληρονομιά της δικής μας χώρας με την πορτογαλική πόλη. Για όλα αυτά έγινε μια εκτεταμένη παρουσίαση από  τις ομάδες των χωρών που συμμετείχαν κι έτσι είχανε την ευκαιρία να δούνε την πολιτιστική κληρονομιά από διαφορετικές οπτικές και κουλτούρες.

Τόσο στις δραστηριότητες της φυσικής κληρονομιάς που συμμετείχανε όσο και σε εκείνες της πολιτιστικής, επικοινωνώντας ιδέες με τους άλλους ευρωπαίους συναδέλφους τους, πήρανε ανατροφοδότηση για πολλές πρακτικές που μπορούν να βελτιώσουν την εκπαιδευτική διαδικασία και τη σχολική ζωή.


Πηγή
Author: Χαράλαμπος Σαπάτρας

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Related Articles

Ακολουθήστε μας

2,056FansLike
40FollowersFollow
spot_img
spot_img
spot_img

Τελευταία Νέα