Ανακοίνωση
Με ειλικρινή έκπληξη διαβάσαμε τη νέα ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συλλόγου Υπαλλήλων ΟΑΕΔ (ΠΑ.Σ.ΥΠ.Ο.), ο οποίος επιμένει, στα όρια της εμμονής, να εγκαλεί τη ΔΥΠΑ για τον τρόπο που έχει επιλέξει να προβάλλει επικοινωνιακά, τα δεκάδες προγράμματα και τις σημαντικές δράσεις της, μέσω των οποίων χιλιάδες συμπολίτες μας έχουν βρει δουλειά.
- Δεν τους ενδιαφέρει εάν όλες οι αναθέσεις είναι απολύτως νόμιμες και όλα τα σχετικά έγγραφα είναι αναρτημένα στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και στο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ).
- Δεν τους ενδιαφέρει εάν οι εταιρείες εκπλήρωσαν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις, όπως και έχει γίνει σε όλες τις περιπτώσεις.
- Δεν τους ενδιαφέρει ακόμα περισσότερο εάν όλη αυτή η επικοινωνιακή προβολή έχει αποτελέσματα. Επιπλέον, δεν τους ενδιαφέρει εάν:
- Η ΔΥΠΑ έχει καταφέρει να ταυτίσει το όνομά της με την ενίσχυση της απασχόλησης και τη μείωση της ανεργίας, σημειώνοντας μάλιστα πολύ υψηλές επιδόσεις στην απορροφητικότητα ευρωπαϊκών πόρων, ύψους σχεδόν 1 δισ. ευρώ
- Σημειώθηκε ρεκόρ δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας μέσω προγραμμάτων της ΔΥΠΑ, με περισσότερες από 170.000 προσλήψεις την τελευταία τετραετία
- Περισσότεροι από 270.000 Έλληνες έχουν ήδη πιστοποιηθεί σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες μέσω του μεγαλύτερου προγράμματος επαγγελματικής κατάρτισης που έχει «τρέξει» ποτέ στη χώρα
- Οι δράσεις συμβουλευτικής με εκατοντάδες διαδικτυακά και δια ζώσης εργαστήρια έχουν βοηθήσει χιλιάδες πολίτες να προετοιμαστούν για την αγορά εργασίας
- Η ενίσχυση με 600 εργασιακούς συμβούλους μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης έχει αναβαθμίσει της υπηρεσίες σύζευξης της ΔΥΠΑ
- Η ΔΥΠΑ επενδύει στην εξωστρέφεια με καινοτόμες δράσεις, όπως οι «Ημέρες Καριέρας», μέσω των οποίων έγιναν χιλιάδες προσλήψεις, τα «Open Days» για την επαγγελματική εκπαίδευση, αλλά και τα JobReady by DYPA. Σημειώνουμε ότι μόνο το 2023 πραγματοποιήθηκαν 23 εκδηλώσεις.
Το μόνο που τους ενδιαφέρει και για το οποίο έχουν ξεκάθαρη άποψη είναι ο τρόπος της επικοινωνίας του σημαντικού έργου της ΔΥΠΑ. Ο Σύλλογος προτείνει εν έτει 2024 ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Θα πρέπει όμως να γνωρίζουν ότι μία από τις βασικές προϋποθέσεις για την επιτυχία αυτών των δράσεων είναι η έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση των ωφελουμένων και των επιχειρήσεων και ότι στόχος μας δεν είναι να προβάλλουμε τη ΔΥΠΑ, όπως κάποιοι νομίζουν, αλλά να ενημερωθούν οι πολίτες για τις δυνατότητες που τους δίνουμε να βρουν εργασία, αλλά και να καταρτιστούν σε δεξιότητες που έχει ανάγκη η οικονομία, όπως οι ψηφιακές και πράσινες.
Η επικοινωνία των δράσεων οφείλει να είναι οργανικό κομμάτι της λειτουργίας κάθε φορέα που απευθύνεται σε πολίτες και ιδιαίτερα σε φορείς με ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών και προγραμμάτων, όπως η ΔΥΠΑ που υλοποιεί μεγάλο αριθμό δράσεων σε όλη τη χώρα. Μάλιστα, αρκετές από τις δράσεις έχουν τοπικά χαρακτηριστικά που απαιτούν ευελιξία και ταχύτητα στην επικοινωνιακή τους προβολή, με μικρού κόστους και σε αρκετές περιπτώσεις τοπικού χαρακτήρα ενέργειες προβολής.
Επίσης, να διευκρινίσουμε για άλλη μία φορά πως ένα μεγάλο μέρος των δράσεών μας, υλοποιείται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και συνεπώς είμαστε υποχρεωμένοι από τον κανονισμό του Ταμείου, να τις προβάλλουμε επικοινωνιακά.
Εμείς δεν θα τους ακολουθήσουμε σε αυτό το κυνήγι μαγισσών, που ξεκίνησε λίγες ημέρες πριν τις Ευρωεκλογές και ελπίζουμε να τελειώσει την Κυριακή των Ευρωεκλογών, αλλά θα μείνουμε προσηλωμένοι στο στόχο μας.
Η διαδικασία που ακολουθείται είναι νόμιμη και έως τώρα αποδεικνύεται ότι επιτυγχάνει το στόχο της προβολής των δράσεων της ΔΥΠΑ.
Σε ότι αφορά στο ποσό των 1.006.906,41 ευρώ, το οποίο διατέθηκε από τη ΔΥΠΑ το 2023 για το πρόγραμμα επικοινωνιακής της προβολής (από σύνολο 3,5 δισ. ευρώ ετήσιων δαπανών, δηλαδή 0,03%), αλλά και κάποια άλλα σημεία στα οποία γίνεται αναφορά στην ανακοίνωση διευκρινίζουμε τα εξής:
- Η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης ενέκρινε το ποσό των 1.757.200 ευρώ για το πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής της ΔΥΠΑ για το έτος 2023, κατόπιν και σχετικής απόφασης του ΔΣ, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από τον προϋπολογισμό της ΔΥΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης, το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
- Από το ποσό των 1.757.200 ευρώ, η ΔΥΠΑ δαπάνησε για προγράμματα διαφημιστικής προβολής, το ποσό των 1.006.906,41 ευρώ, εκ των οποίων τα 704.966,41 ευρώ προέρχονται από τον προϋπολογισμό της, τα 66.464 ευρώ από πόρους του ΕΣΠΑ και τα 235.476 ευρώ από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
- Συνεπώς το ποσό που δαπάνησε η ΔΥΠΑ αντιστοιχεί στο 57% του αρχικού προϋπολογισμού που είχε εγκριθεί από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, ενώ το ποσό που δαπάνησε από δικούς της πόρους αντιπροσωπεύει μόλις το 40% του εγκεκριμένου προϋπολογισμού.
- Από το ποσό των 1.006.906,41 ευρώ, τα 414.508 ευρώ (42%) δαπανήθηκαν για την προβολή των 50 Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) Μαθητείας, των 30 Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), των 7 Πειραματικών ΕΠΑΣ και των 26 Βρεφονηπιακών Σταθμών της ΔΥΠΑ, με στόχο να αυξηθούν οι εγγραφές, εκ των οποίων τα 235.475 ευρώ (57%) μέσω ανοικτού διαγωνισμού.
- Επισημαίνουμε ότι η επιλογή μας να απευθυνόμαστε σε πολλές και διαφορετικές εταιρείες για την προβολή του έργου μας και όχι σε συγκεκριμένες διαφημιστικές εταιρείες, όπως γίνονταν κάποτε, κατά κοινή ομολογία είναι θετικό και σε καμία περίπτωση βέβαια δεν «τροφοδοτεί» καχυποψία, όπως ισχυρίζονται.
- Μας προξενεί δε ιδιαίτερη εντύπωση η αντίδρασή τους στην προβολή μας μέσω των κρατικών καναλιών. Είναι πασιφανές ότι δεν γνωρίζουν βασικούς κανόνες και τρόπους επικοινωνίας, καθότι νομίζουν ότι η Δημόσια τηλεόραση οφείλει να προβάλλει το έργο της ΔΥΠΑ δωρεάν. Τους πληροφορούμε ότι με δεδομένο ότι η Δημόσια τηλεόραση δεν είναι θυγατρική της ΔΥΠΑ δεν οφείλει να προβάλλει δωρεάν τις διαφημίσεις μας. Πληρώνεται όπως όλα τα υπόλοιπα κανάλια. Είναι δε πολύ περίεργο, ένα συνδικαλιστικό όργανο ενός δημόσιου φορέα όπως είναι η ΔΥΠΑ, να την μέμφεται γιατί επιλέγει και κρατικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, για την επικοινωνιακή της προβολή.
- Μας εγκαλούν γιατί επιλέξαμε για την προβολή και μέσα «που δεν είχαν ενημερωτικό χαρακτήρα αλλά απλά παίζουν μουσική !!». Η απάντηση είναι απλή. Γιατί αυτός είναι ένας στοχευμένος και αποτελεσματικός τρόπος για να προσεγγίσουμε τους νέους ανθρώπους που για χρόνια δεν είχαν ιδέα για το τι κάνει η ΔΥΠΑ.
- Τέλος, είναι πραγματικά λυπηρό που ο Σύλλογος – αλλά όχι η πλειονότητα των εργαζόμενων που είναι περήφανοι για το νέο εξωστρεφή οργανισμό στον οποίο εργάζονται σκληρά για να βρίσκουν δουλειά σε αριθμό-ρεκόρ συμπολιτών μας – ενοχλείται προεκλογικά, γιατί η Διοίκηση έχει συχνή παρουσία στα ΜΜΕ και προβάλλει τις πρωτοβουλίες της ΔΥΠΑ. Μας κάνει πραγματικά εντύπωση που ένας Σύλλογος εργαζόμενων αισθάνεται άβολα όταν προβάλλεται το έργο του φορέα στον οποίο εργάζεται.
Το 2023 ήταν ένα έτος-ορόσημο για τη ΔΥΠΑ. Υιοθετώντας σύγχρονες πρακτικές και πετυχημένα μοντέλα που εφαρμόζονται εδώ και χρόνια στο εξωτερικό και εστιάζοντας στην ταχύτατη ψηφιακή της μετεξέλιξη, κατάφερε να γίνει από ένας οργανισμός-συνώνυμο της ανεργίας, σε ένα πολύτιμο πυλώνα απασχόλησης, ισχυρό συμπαραστάτη των ανέργων, των εργαζομένων και των επιχειρήσεων που έχουν δώσει ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης στον οργανισμό μας. Εμείς, όσο και να θέλουν κάποιοι να γυρίσουμε σε παρωχημένες πρακτικές του παρελθόντος, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε εντατικά για περισσότερη ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή και για τη μετεξέλιξη της ΔΥΠΑ σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή υπηρεσία απασχόλησης.
Πηγή
Author: ΦΩΤΕΙΝΗ ΘΕΟΛΟΓΟΥ