Συνέντευξη του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου στην εφημερίδα «tomanifesto» | Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου έδωσε στις 2-1-2024 συνέντευξη στην εφημερίδα «tomanifesto» και τη δημοσιογράφο Ντόρα Κουτροκόη.

Ψηφιακός βοηθός τεχνητής νοημοσύνης. Σε ποιους απευθύνεται και πόσο χρήσιμος μπορεί να είναι για τους πολίτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία;

Ο Ψηφιακός Βοηθός που ονομάστηκε mAigov κάνει χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης για πρώτη φορά στο Ελληνικό Δημόσιο. Το mAigov είναι μία εφαρμογή που παρέχει πληροφορίες στους πολίτες, εύκολα και γρήγορα, σχετικά με τις 1638 (έως σήμερα) υπηρεσίες του gov.gr και τις 3274 (έως σήμερα) διαδικασίες του mitos.  Απευθύνεται σε όλους τους πολίτες, ανεξαρτήτως ψηφιακών δεξιοτήτων. Από τις πρώτες μέρες λειτουργίας του, το χρησιμοποίησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, θέτοντας, από πολύ απλά μέχρι και πιο συνδυαστικά και περίεργα ερωτήματα. Τις πρώτες σχεδόν δύο εβδομάδες υποβλήθηκαν συνολικά σχεδόν 150 χιλιάδες ερωτήματα, γεγονός που δείχνει ότι οι πολίτες το έχουν μαθαίνουν και χαίρονται για την εξέλιξη που φέρνει η είσοδος της Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινότητά μας. Το όφελος είναι πολύ μεγάλο, υπό την έννοια ότι προσφέρει με τρόπο απλό και φιλικό, γρήγορη πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν το Δημόσιο. Και βέβαια για τους πολίτες οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, ο ψηφιακός βοηθός αποτελεί αναμφίβολα ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο, καθώς δε χρειάζεται καν να πληκτρολογήσουν το ερώτημά τους. Το mAigov δίνει τη δυνατότητα να  υποβάλλουν τα ερωτήματά τους φωνητικά. Σας προτρέπω να τον δοκιμάσετε, αν δεν το έχετε ήδη κάνει!

Ποιο είναι το επόμενο βήμα για τον ψηφιακό βοηθό; Ίσως η ηχητική αμφίδρομη επικοινωνία;

Η ηχητική αμφίδρομη επικοινωνία αποτελεί πράγματι το επόμενο βήμα μας για τον Ψηφιακό Βοηθό. Το mAigov θα γίνει πιο χρηστικό και διαδραστικό, απαντώντας στην ερώτηση του πολίτη φωνητικά. Πιστεύω, πως αυτή η νέα δυνατότητα, θα βοηθήσει πολύ και τα Άτομα με Αναπηρίες να χρησιμοποιήσουν ακόμα περισσότερο τον Ψηφιακό Βοηθό. Επιπλέον, έχουμε στόχο στο μέλλον να επεκτείνουμε τις λειτουργίες του Ψηφιακού Βοηθού και να εκτελεί διάφορες πράξεις για λογαριασμό του πολίτη, όπως το κλείσιμο ραντεβού σε κάποια υπηρεσία ή η υποβολή διαφόρων αιτημάτων ή ακόμη η συμπλήρωση μιας υπεύθυνης δήλωσης για λογαριασμό μας. Αυτό θα συμβάλει στην εξοικονόμηση χρόνου και την εξυπηρέτηση του πολίτη με πιο άμεσο και αποτελεσματικό τρόπο. Αντιλαμβάνεστε ότι με τον τρόπο αυτό το Δημόσιο όχι απλά προσφέρει υπηρεσίες σε έναν ψηφιακό κόσμο αλλά μπορεί καθημερινά να κερδίζει την εμπιστοσύνη των πολιτών, οι οποίοι ολοένα και περισσότερο αντιλαμβάνονται το ψηφιακό κράτος ως σύμμαχό τους.

Πώς θα συμβάλλει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στα μέτρα που εξαγγέλθηκαν για την καταπολέμηση της βίας στους αθλητικούς χώρους; 

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση της βίας στους αθλητικούς χώρους μέσω της υλοποίησης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο gov.gr wallet. Η  διαδικασία για τη χρήση του εισιτηρίου θα είναι πολύ απλή. Οι φίλαθλοι θα αγοράζουν το εισιτήριό τους από τις επίσημες ιστοσελίδες πώλησης εισιτηρίων. Στη συνέχεια, για να το αποθηκεύσουν στην εφαρμογή του wallet στο κινητό τους, θα απαιτείται προσωπικός κωδικός πρόσβασης και πιστοποιημένος αριθμός κινητού τηλεφώνου. Πηγαίνοντας ο πολίτης στις θύρες του γηπέδου και έχοντας μαζί το κινητό του τηλέφωνο, θα πλησιάζει στα tourniquet, τα οποία μέσω της τεχνολογίας NFC θα «διαβάζουν» με ανέπαφη διαδικασία το εισιτήριο και, εφόσον αυτό είναι σε ισχύ, θα επιτρέπεται η είσοδος, ενώ ταυτόχρονα θα καταχωρείται και η πληροφορία για το ποιος μπήκε στο γήπεδο. Η τεχνολογία είναι σύμμαχός μας και ως Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης συνδράμουμε κάθε φορά που μας ζητείται, όπως τώρα στο ζήτημα που έχει προκύψει στο χώρο του αθλητισμού. Και στην περίπτωση αυτή μπορούμε αξιοποιώντας σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία να ξανακάνουμε τα γήπεδά μας χώρους αρμονικής συνύπαρξης και ευγενούς αθλητικής άμιλλας, για όλους εμάς που αγαπάμε τα σπορ.

Μπορείτε να διαβεβαιώσετε ότι η εφαρμογή για το ηλεκτρονικό εισιτήριο εισόδου στα γήπεδα θα είναι έτοιμη μέχρι τις 12 Φεβρουαρίου;

Στόχος μας είναι σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία και τις ΠΑΕ να εξετάσουμε όλες τις λύσεις για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη και ασφαλή διεξαγωγή των αθλητικών εκδηλώσεων. Κοινή πεποίθηση όλων μας είναι ότι αν ενώσουμε τις δυνάμεις μας, μπορούμε να πετύχουμε να είμαστε και να νιώθουμε ασφαλείς στα γήπεδά μας, χωρίς να χρειάζεται η Πολιτεία να «καταναλώνει» σημαντικούς ανθρώπινους πόρους από την Αστυνομία, για την αποφυγή επεισοδίων. Είναι μια καθολική απαίτηση που θα εργαστούμε συστηματικά και «ομαδικά» για να την υλοποιήσουμε στα χρονοδιαγράμματα που έχουν ανακοινωθεί. Βούληση της Κυβέρνησης συνολικά, αλλά και προσωπικά του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη είναι η μηδενική ανοχή στην οπαδική βία, αλλά και σε κάθε μορφή βίας. 

Η ψηφιοποίηση του κράτους και η εξάλειψη της γραφειοκρατίας είναι βασικός στόχος της Κυβέρνησής σας. Με ποια άλλα Υπουργεία θα συνεργαστείτε άμεσα προς αυτήν την κατεύθυνση;

Έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο προς την ψηφιοποίηση του κράτους και οι πολίτες εκτιμούν αυτήν την πρωτοβουλία εδώ και τέσσερα χρόνια. Η δημιουργία του gov.gr αποτέλεσε κρίσιμο βήμα, παρέχοντας ψηφιακές λύσεις για τις 1.628 μέχρι σήμερα υπηρεσίες του Δημοσίου, ενώ κάθε νέα υπηρεσία σχεδιάζεται ψηφιακά. Στη συνέχεια, με το wallet κάναμε ένα ακόμα βήμα πιο κοντά στην εξάλειψη της γραφειοκρατίας. Και έπεται και συνέχεια, καθώς εργαζόμαστε εντατικά, ώστε μέσω του wallet οι πολίτες να μπορούν να δίνουν την έγκρισή τους με απλό τρόπο για να αντλούν οι αρμόδιες υπηρεσίες όποια στοιχεία από τα μητρώα τους χρειάζονται. Έτσι, καταργούνται η άσκοπη διακίνηση πιστοποιητών και οι πολύωρες αναμονές στις ουρές στις δημόσιες υπηρεσίες. Σκεφτείτε πόσες αναμονές έχουμε γλιτώσει όλα αυτά τα χρόνια, πόσες ώρες που δεν χρειάστηκε οι πολίτες να μεταβούν σε κάποιο σημείο εξυπηρέτησης, υπολογίστε τι σημαίνει αυτό σε χρόνο και χρήμα τόσο για τον καθένα από εμάς όσο και συνολικά ως χώρα. Έτσι συνεχίζουμε και θα συνεχίζουμε να πορευόμαστε, είναι μια διαρκής διαδικασία. Βεβαίως, συνεκτιμούμε τις ανάγκες της Ελλάδας για αποθήκευση δεδομένων και υψηλές υπολογιστικές ταχύτητες, και φροντίζουμε για την κάλυψή τους. Το ζήτημα είναι τόσο τεχνικό όσο και πολιτικό. Για παράδειγμα, την περασμένη Παρασκευή βγήκε σε διαβούλευση η διακήρυξη για το έργο του υπερυπολογιστή «ΔΑΙΔΑΛΟΣ». Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα αποκτά έναν από τους πιο ισχυρούς σε ευρωπαϊκό επίπεδο υπερυπολογιστές και βρίσκεται και πολύ υψηλά στην κατάταξη για τη χρήση της «πράσινης» ενέργειας.  
Από τα βήματα που θα επιφέρουν αλλαγές που θα βλέπει άμεσα ο πολίτης στην καθημερινότητά του θα αναφέρω τις συνεργασίες με τα Υπουργεία Υγείας και Δικαιοσύνης για την επίλυση διαφόρων θεμάτων, από την ανάλυση του τεράστιου όγκου ιατρικών δεδομένων μέχρι την επιτάχυνση απονομής της Δικαιοσύνης. Φυσικά, θα συνεργαστούμε και με όποιο άλλο Υπουργείο χρειαστεί, προκειμένου να προχωρήσουμε από κοινού σε ολοκληρωμένες λύσεις για την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και την εξάλειψη της γραφειοκρατίας σε όλο το φάσμα της Δημόσιας Διοίκησης. Στόχος μας είναι έως το 2027 να έχουμε ψηφιοποιήσει το 100% των υπηρεσιών και να μπορούμε να κάνουμε όλες τις συναλλαγές με το Δημόσιο από το κινητό μας τηλέφωνο. 

Είστε σε θέση να μας δώσετε λεπτομέρειες για τον προσωπικό αριθμό του πολίτη; Πώς και κυρίως πότε θα τον αποκτήσουμε ; Τι θα γίνει με τα προσωπικά στοιχεία που ισχύουν για τον καθέναν μας σήμερα; Πως θα γίνει η μετάβαση;

Οι πολίτες, πολύ σύντομα, αντί να θυμούνται τέσσερις διαφορετικούς αριθμούς σε διάφορα μητρώα του κράτους, θα έχουν πλέον μόνο τον Προσωπικό Αριθμό. Αυτό το ενοποιημένο σύστημα αναγνώρισης στοχεύει αφενός στην άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη όσο και στην εξάλειψη πιθανών σφαλμάτων που προκύπτουν από τις πολλαπλές εγγραφές ή τις αλλαγές κατά τη διάρκεια των ετών. Ο Προσωπικός Αριθμός θα ενσωματωθεί και στις νέες ταυτότητες. Αυτό το μοναδικό αναγνωριστικό έχει σχεδιαστεί για να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και την ακρίβεια, διασφαλίζοντας ότι οι δημόσιες υπηρεσίες θα μπορούν να μας αναγνωρίζουν άμεσα και με ακρίβεια με βάση τον Προσωπικό μας Αριθμό. Σε λίγες ημέρες θα ανακοινωθούν όλες οι λεπτομέρειες. Οι πολίτες θα μπαίνουν σε μια πλατφόρμα που θα τους υποδείξουμε, θα επιλέγουν τα νούμερα που θα συμπληρώνουν τον ΑΦΜ τους και θα αποκτούν τον προσωπικό αριθμό. Δεν θα χρειάζεται τίποτα παραπάνω, όλα θα γίνουν εύκολα, απλά και με φιλικό τρόπο.  

Πώς προχωρά η αντιμετώπιση των προβλημάτων που εντοπίζονται στις σταθερές ευρυζωνικές συνδέσεις στη  χώρα μας; Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας;

Η Ελλάδα προχωρά δυναμικά και στο πεδίο των τηλεπικοινωνιών. Αυτή τη στιγμή «τρέχουν» τέσσερα μεγάλα έργα για τη βελτίωση της τηλεπικοινωνιακής υποδομής της χώρας μας. Πρόκειται για το Ultra-Fast Broadband, το Smart Readiness, το Gigabit Voucher και το WiFi4GR. Με αυτά τα έργα, με προϋπολογισμό άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, στοχεύουμε να φέρουμε την οπτική ίνα σε περίπου ένα εκατομμύριο νοικοκυριά, να ενισχύσουμε τη γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο και τη συνδεσιμότητα σε δημόσιους χώρους, καθώς επίσης και να επιδοτήσουμε το Internet υψηλής ταχύτητας. Στόχος μας είναι μέχρι το 2027 να καλύπτεται το 94% της χώρας με 5G και να έχουν όλα τα κτίρια, νέα και παλιά, οπτική ίνα. Αυτό θα φέρει τη μεγάλη αλλαγή για την Ελλάδα και στο τηλεπικοινωνιακό τοπίο. 


Πηγή
Author: press

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Related Articles

Ακολουθήστε μας

2,056FansLike
40FollowersFollow
spot_img
spot_img
spot_img

Τελευταία Νέα