Home Blog Page 14

Προτεραιότητα για την Περιφερειακή Αρχή η ισόρροπη ανάπτυξη σε όλα τα νησιά της Περιφέρειας και η επίλυση διαχρονικών προβλημάτων στα Διαπόντια

0

  • Συνάντηση εργασίας του Αντιπεριφερειάρχη Τεχνικών Έργων & Προγραμματισμού, Γιώργου Μάμαλου, με τους Αντιδημάρχους των Διαποντίων Νήσων
  • Διαβεβαίωση Αντιπεριφερειάρχη προς τους Αντιδημάρχους Οθωνών, Μαθρακίου και Ερείκουσας για την υλοποίηση των προγραμματικών συμβάσεων που έχει υπογράψει η Περιφέρεια

 

Συνάντηση εργασίας πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 23 Αυγούστου, στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Τεχνικών Έργων & Προγραμματισμού, Γιώργου Μάμαλου, με τους Αντιδημάρχους των Διαποντίων Νήσων (Σπύρο Αργυρό – Μαθρακίου, Αναστάσιο Κασίμη – Οθωνών και Τάσο Αργυρό – Ερείκουσας). Παρών ήταν και ο Αντιπεριφερειάρχης Μικρών Νησιών, Σπύρος Αργυρός.

Η συζήτηση έγινε σε εγκάρδιο κλίμα και περιστράφηκε κυρίως σε θέματα υποδομών, τα οποία έθεσαν οι Αντιδήμαρχοι, καθώς και στην πρόοδο των προγραμματικών συμβάσεων για την κατασκευή-διαμόρφωση αθλητικών χώρων και στα τρία νησιά, που είχαν υπογραφεί με την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή. Ο Αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων & Προγραμματισμού, Γιώργος Μάμαλος, επισήμανε ότι επανεξετάζονται όλες οι προγραμματικές διότι είχαν διαπιστωθεί λάθη ή παραλείψεις, ενώ όσον αφορά στην προγραμματική για την Ερείκουσα, η απόφαση γι’ αυτήν έχει απορριφθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο για τυπικούς λόγους διότι πάρθηκε σε περίοδο που δεν επιτρεπόταν από τον Νόμο λόγω Εκλογών. Τους διαβεβαίωσε δε, ότι και οι τρεις προγραμματικές θα προχωρήσουν, αφού συλλεχθούν όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τη σύναψή τους.

Οι Αντιπεριφερειάρχες, Γιώργος Μάμαλος και Σπύρος Αργυρός, τόνισαν στους τρεις Αντιδημάρχους ότι τόσο ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Γιάννης Τρεπεκλής, όσο και το σύνολο της Περιφερειακής Αρχής, έχουν ως στόχο την ισόρροπη ανάπτυξη όλων των νησιών της Περιφέρειας, μικρών και μεγάλων και στο μέτρο του δυνατού. Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων θα είναι αρωγός στις προσπάθειές τους για την επίλυση προβλημάτων που χρονίζουν στα Διαπόντια Νησιά.


Πηγή
Author: Γραφείο Περιφερειάρχη Συνεργάτης Υποστήριξης

Νέο Place Brand | Εσύ, η Πελοπόννησος και το Νέο της Πρόσωπο – Συμμετέχεις; – Περιφέρεια Πελοποννήσου

0

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου αναλαμβάνει μια σημαντική πρωτοβουλία με στόχο την ενίσχυση της εικόνας της και την προώθηση της μοναδικής ταυτότητάς της. Με τη δημιουργία ενός νέου Place Brand, επιδιώκουμε να αναδείξουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις αξίες που καθιστούν την Πελοπόννησο έναν τόπο με βαθιά ιστορία, πλούσιο πολιτισμό και δυναμική ανάπτυξη.

Στόχος μας είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας της Πελοποννήσου, η προσθήκη υπεραξίας στις παραγωγικές δραστηριότητές μας και η βελτίωση των αντιλήψεων όλων για τον τόπο μας, τόσο από τους κατοίκους όσο και από τους επισκέπτες και επενδυτές.

Η επιτυχία αυτής της προσπάθειας εξαρτάται από την ενεργή συμμετοχή και τις απόψεις όλων μας. Σας καλούμε να συμμετάσχετε στη διαδικασία αυτή, απαντώντας στο ερωτηματολόγιο που έχει δημιουργηθεί για να συγκεντρώσουμε πολύτιμα δεδομένα και ιδέες. Με τον τρόπο αυτό, θα μπορέσουμε να αναπτύξουμε ένα Place Brand που θα αντανακλά πραγματικά την ψυχή και το όραμα της Πελοποννήσου.

Η συμμετοχή σας είναι κρίσιμη για να πετύχουμε ένα αποτέλεσμα που θα αντιπροσωπεύει με τον καλύτερο τρόπο τον τόπο μας, και να καταστήσουμε την Πελοπόννησο έναν ακόμα πιο ελκυστικό προορισμό για τους επισκέπτες, τους επενδυτές, αλλά και για τους ίδιους τους κατοίκους της.

Σας προσκαλούμε να συμβάλετε στην εξέλιξη της Πελοποννήσου, κάνοντας την άποψή σας να ακουστεί.

Για περισσότερες πληροφορίες και για να συμμετάσχετε στην έρευνα, παρακαλούμε επισκεφτείτε το αρχείο που ακολουθεί:

Πληροφορίες για το Place Branding Περιφέρεια Πελοποννήσου

Πατήστε εδώ για συμμετοχή στην έρευνα!


Πηγή
Author: A G

Συνέντευξη του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου στο «Startupper MAG» | Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

0

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου έδωσε στις 24-8-2024 συνέντευξη στο «Startupper MAG» και τον δημοσιογράφο Γιώργο Κουρκουτά.

Μερικοί επιστήμονες αναφέρουν ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας δεν ξέρουμε πως θα είναι ο κόσμος τα επόμενα 20 χρόνια λόγω των εξελίξεων στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Συμμερίζεστε αυτή την άποψη; Και αν ναι, τι πρέπει να κάνουμε ως χώρα και κοινωνία για να προσαρμοστούμε;

Θεωρώ ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μας φέρνει πολύ πιο γρήγορα λύσεις σε προβλήματα που στο παρελθόν δεν είχαμε ούτε την υπολογιστική ισχύ, ούτε και τον τρόπο να τις βρούμε. Υπό την έννοια αυτή δεν ανησυχώ για το πως θα είναι ο κόσμος μετά από μερικά χρόνια. Ίσα ίσα αγωνιώ με την καλή έννοια της αγωνίας, με την έννοια της πρόκλησης για να δω πως μπορεί η Τεχνητή Νοημοσύνη να μας βοηθήσει κυρίως σε ζητήματα ασθενειών όπως ο καρκίνος. Μάλιστα, εάν περιμένω κάτι από την Τεχνητή Νοημοσύνη είναι αυτό ξεκάθαρα, δηλαδή το να επιταχύνει την έρευνα σε απεικονιστικές και άλλες τέτοιου τύπου εξετάσεις. Περιμένω να δώσει λύσεις σε πράγματα που είχαν μια πρόοδο, αλλά πήγαινε πολύ αργά.

Αρκετοί θεωρούν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη κατανοεί, άρα μπορεί να κρίνει και να ενεργήσει. Δεν ισχύει αυτό. Η Τεχνητή Νοημοσύνη  δεν καταλαβαίνει. Η Τεχνητή Νοημοσύνη  στην ουσία είναι πολύ καλή, έχοντας διαβάσει δισεκατομμύρια κείμενα, στο να βρει επόμενες λέξεις, φράσεις, προτάσεις, παραγράφους. Δεν νομίζω ότι κινδυνεύουμε από κάτι τέτοιο.

Το θέμα βέβαια είναι πάλι σε όλα αυτά είναι να βρούμε το πως μπορεί ως τέτοιος μηχανισμός να μας βοηθήσει στην καθημερινότητα μας, στην πολιτική προστασία, στην υγεία, στη δικαιοσύνη, στο πως θα μπορέσουμε δηλαδή να πάμε πιο γρήγορα. Ήδη έναν τέτοιο μηχανισμό, πέρα από τον ψηφιακό βοηθό, χρησιμοποιούμε στο Κτηματολόγιο, που λειτουργεί επικουρικά στους νομικούς οι οποίοι κάνουν τον έλεγχο των κειμένων να βρουν πιο γρήγορα τα σημεία ενδιαφέροντος σε ένα συμβόλαιο και άρα να επιταχύνουν τη διαδικασία. Αυτή είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη  και γι’ αυτό θεωρώ πως θα έχει ενδιαφέρον η εξέλιξη της,

Το AI ACT πως πιστεύετε ότι θα επηρεάσει γενικά την Ευρωπαϊκή Ένωση και ειδικά την Ελλάδα; Ειδικά εάν αναλογιστούμε ότι η Ευρώπη βρίσκεται αρκετά πίσω στο κομμάτι της τεχνολογίας και των Startups σε σχέση με τις ΗΠΑ και την Κίνα.

Η Ευρώπη είναι πίσω όντως σε επίπεδο επενδύσεων γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη, αλλά είναι η πρώτη ήπειρος, η οποία τουλάχιστον νομοθέτησε για την χρήση της. Παράλληλα, τρέχουν πολύ ενδιαφέροντα projects όπως το Euro HPC, δηλαδή η Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία για υποδομές υπερυπολογιστών, οι οποίοι θα φιλοξενήσουν σημερινά και αυριανά μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης. Το  AI ACT έρχεται όντως να βάλει μια τάξη στη ραγδαία εξάπλωση μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης. Κατηγοριοποιεί στην ουσία τα μοντέλα. Θεωρεί τελείως απαγορευμένα κάποια, για παράδειγμα αυτά τα οποία κατηγοριοποιούν ανθρώπινες συμπεριφορές και για όλα τα υπόλοιπα ανάλογα με την επικινδυνότητα τα βάζει σε μια κατηγορία έγκρισης η απόρριψης. Η Ελλάδα είναι σε καλό επίπεδο ούτως η άλλως είμαστε από τις πρώτες χώρες που τρέξαμε για ευρεία χρήση LLMs, τον Ψηφιακό Βοηθό, το MyGreece κλπ. και ήδη έχουμε σχεδόν καταλήξει, θα το ανακοινώσουμε και από τον Σεπτέμβριο, στο πως θα χειριστούμε τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το AI ACT, αλλά και όλα αυτά τα οποία δημιουργικά θα πρέπει να τρέξουν, δεδομένου ότι έρχεται για παράδειγμα το AI factories, ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρηματοδότησης για όλο το οικοσύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης. Θεωρώ ότι είμαστε έτοιμοι, με τη βοήθεια και της Επιτροπής Επιστημόνων που συστάθηκε από τον Πρωθυπουργό, αλλά και με τη δουλειά που έχει γίνει εδώ στο υπουργείο μας.

Είμαστε πρωτοπόροι πανευρωπαϊκά στους δείκτες ψηφιοποίησης και πλέον με το AI στο δημόσιο τομέα. Πώς το καταφέραμε αυτό; Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που συναντήσατε; 

Θα σας πω ότι κάθε χρονιά όταν  έβγαινε ο δείκτης DESI, είτε παλιά ως δήμαρχος, είτε τώρα ως υπουργός μέχρι και πέρυσι ξεκινούσαμε την ανάγνωση από κάτω προς τα πάνω γιατί ξέραμε πως κάπου στο τέλος θα ήμασταν. Φέτος ήταν μια χρονιά ορόσημο που όλη αυτή η δουλειά που ξεκίνησε το 2019- ακολουθώντας πιστά αυτό το οποίο και ο πρωθυπουργός πίστευε από την εποχή που ήταν υπουργός και ο Κυριάκος Πιερρακάκης ο προκάτοχος μου- όλη αυτή η ιστορία, μετουσιώθηκε σε πράξεις σε πάρα πολλούς ευρωπαϊκούς δείκτες, όχι μόνο στον δείκτη δημόσιας διοίκησης που είμαστε στον μέσο όρο ή και πάνω από τον μέσο όρο της Ευρώπης. Υπολειπόμαστε βέβαια σε δείκτες που πρέπει να δουλέψουμε περισσότερο, όπως είναι η ενσωμάτωση τεχνολογιών στον ιδιωτικό τομέα, οι δεξιότητες κλπ. Πώς το καταφέραμε; Θεωρώ πως ήταν πρώτα αυτός ο σχεδιασμός, το όραμα και η μεθοδικότητα με την οποία έγινε η δουλειά. Η πανδημία βοήθησε πάρα πολύ την χώρα γιατί τρέξανε πράγματα τα οποία σε κανονικούς καιρούς δεν θα προχωρούσαν, ξεκάθαρα. Και ότι αυτή η εργασία τον τελευταίο χρόνο συνεχίστηκε με την ίδια ένταση, το ίδιο πάθος, περίπου μια ψηφιακή υπηρεσία την ημέρα είχαμε τον τελευταίο χρόνο. Παράλληλα βελτιώθηκε πολύ η κατάσταση στις υποδομές και θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο και λόγω του ανταγωνισμού, αλλά και λόγω των δύο voucher, από τα οποία το ένα ξεκίνησε, το smart readiness. Το άλλο θα ξεκινήσει Σεπτέμβριο, Οκτώβριο προκειμένου η ευρυζωνικότητα να μην περνάει μόνο μέσα από την πόρτα μας, αλλά να μπει και μέσα.

Και ειδικά με το AI πήγαμε και πολύ γρήγορα και πολύ καλά 

Για εμένα ο Ψηφιακός Βοηθός, το ένα εκατομμύριο ερωτήσεων που είχαμε σε ένα εξάμηνο ήταν ένα εκατομμύριο λιγότερα τηλεφωνήματα ή λιγότερα mails στο δημόσιο. Στο πλειονότητα είναι σοβαρές ερωτήσεις και οι πολίτες παίρνουν απαντήσεις, αλλά και μας δείχνουν, κοιτώντας τα στατιστικά, τον δρόμο για το τι πρέπει να κάνουμε μετά. Όταν, για παράδειγμα, μεγάλος αριθμός πολιτών ρωτά για κάποιο πιστοποιητικό, για εμάς αυτό σημαίνει πως πρέπει να δούμε το πως πρέπει να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες. Άρα δεν είναι μόνο η εξυπηρέτηση, η άμεση και η πολύ στοχευμένη , αλλά και η καθοδήγηση από τις ανάγκες των πολιτών που μας δίνει ο ψηφιακός βοηθός. Είναι μια υπηρεσία που έγινε γρήγορα γιατί αυτός ακριβώς είναι ο ρόλος του υπουργείου. Έγινε και σωστά, γιατί το ψάξαμε πολύ, δοκιμάσαμε 3 διαφορετικά μοντέλα για να καταλήξουμε σε αυτό που τελικά είναι σε χρήση. Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης συνεχίζει να έχει έναν οριζόντιο χαρακτήρα, άρα δεν υπάρχει κατακερματισμός δυνάμεων και πόρων, αλλά και γνώσεων. Όλα τα ψηφιακά έργα περνάνε από εμάς και υπάρχει ένας κεντρικός σχεδιασμός και μια πλέον κεντρική καθοδήγηση για να μπορούν να κουμπώνουν όλες αυτές οι υπηρεσίες του δημοσίου.

Ποιες είναι οι πλατφόρμες AI που χρησιμοποιούνται σήμερα και πώς έχουν αποδώσει;

Τρεις συνολικά θα σας έλεγα. Η μία είναι το mAigov που βγήκε 9 Δεκεμβρίου στον αέρα. Αποτελεί την πρώτη υλοποίηση τεχνητής νοημοσύνης στο δημόσιο με πολύ μεγάλη επιτυχία, το οποίο συνεχώς εκπαιδεύεται. Από Σεπτέμβρη ο σκοπός μας είναι να γίνει ακόμα πιο διαδραστικό, να γίνει ακόμα πιο χρήσιμο. Στη συνέχεια ήρθε το MyGreece, μια κοινή πρωτοβουλία με το Υπουργείο Τουρισμού, για να εξυπηρετήσουμε ανθρώπους που έρχονται στην Ελλάδα και ψάχνουν αποκλειστικές πληροφορίες κυρίως για την ασφάλεια τους, αλλά και τον τουρισμό. Σε πιλοτικό επίπεδο, αλλά δουλεύει. Επίσης χρησιμοποιούμε Τεχνητή Νοημοσύνη στο MyCoast, η οποία υποδεικνύει σημεία στα οποία μπορεί να υπάρχουν τυχόν παραβάσεις. Δηλαδή ο έλεγχος να γίνεται από τις υπηρεσίες του κράτους, χωρίς να προηγείται καταγγελία των πολιτών.
Και κάτι το οποίο έχει κατασκευαστεί, αλλά θα χρησιμοποιηθεί μόλις νομοθετηθεί και περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο το οποίο παρουσιάσαμε πρόσφατα στο υπουργικό συμβούλιο, έχει να κάνει με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην επιτάχυνση του νομικού ελέγχου για το κτηματολόγιο. Το νομοσχέδιο αναμένεται να συζητηθεί το Σεπτέμβριο. Σε αυτό περιλαμβάνονται διατάξεις ώστε με Τεχνητή Νοημοσύνη να επισημαίνονται τα σημεία τα οποία απαιτείται ένας νομικός να προσέξει και να ελέγξει επισταμένως προκειμένου να ολοκληρώσει τον νομικό έλεγχο. Αντί λοιπόν να ψάχνει η να ξεφυλλίζει είτε σε χαρτί είτε στην οθόνη ένα πολυσέλιδο συμβόλαιο για να εντοπίσει αυτά τα σημεία, η Τεχνητή Νοημοσύνη του τα φέρνει στο παράθυρό του, δηλαδή του κάνει highlight, του υπογραμμίζει τα σημεία αυτά. Δηλαδή με Τεχνητή Νοημοσύνη σαρώνεται το συμβόλαιο, εντοπίζονται ποια είναι αυτά τα σημεία και επισημαίνονται προκειμένου να τα ελέγξει. Επομένως αντί να κάνει τον νομικό έλεγχο σε 15 λεπτά, τον κάνει σε 5. Άρα διπλασιάζεις και τον χρόνο απόδοσης των νομικών.

Όσον αφορά τον Δαίδαλο, η Ελλάδα θα είναι σύντομα στο top 3 των χωρών που θα έχουν υπερυπολογιστές αυτού του επιπέδου, αυτό είναι κάτι το οποίο ίσως μπορούμε να το συνδυάσουμε με τους μικροδορυφόρους. Πώς αυτά τα δύο θα επιταχύνουν την ψηφιοποίηση του κράτους και άλλων τομέων όπως η έρευνα, οι υπηρεσίες AI, αλλά και η νεοφυής επιχειρηματικότητα; 

Τόσο οι μικροδορυφόροι όσο και ο υπερυπολογιστής Δαίδαλος σηματοδοτούν την επόμενη και πολύ ενδιαφέρουσα μέρα για την έρευνα στην Ελλάδα. Για τη χώρα μας αλλά και για την Ευρώπη, το επόμενο μεγάλο στοίχημα είναι η χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης η οποία απαιτεί στην ουσία 3 πράγματα: Θέλει δεδομένα, υπολογιστική ισχύ και ανθρώπινο ταλέντο. Προφανώς θέλει και ενέργεια και ταχύτητες, αλλά τα 3 βασικά είναι τα παραπάνω. Δεδομένα την ώρα αυτή δημιουργούμε, σκανάροντας και κάνοντας την ΤΝ να αντιλαμβάνεται το κείμενο.  Υπολογιστική ισχύ αποκτάμε με την υλοποίηση του υπερυπολογιστή Δαίδαλος. Το ταλέντο στην ουσία θα έρθει και με αφορμή το νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα AI Factories,  δηλαδή το πως θα μπορέσουμε δίνοντας υποδομές και δεδομένα και βέβαια παρουσιάζοντας και το πρόβλημα σε ένα καινούριο οικοσύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης, σε Startups, σε επιχειρήσεις πληροφορικής, να δώσουμε λύσεις και να χαράξουμε πολιτικές, οι οποίες θα καθοδηγούνται από τα δεδομένα.
Ο Δαίδαλος χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και από την πρωτοβουλία Euro HPC, κι έρχεται να συγκεντρώσει όλη αυτή τη δύναμη (τα δεδομένα και το ταλέντο) σε ένα σημείο, προκειμένου να είναι η αρχή και το κέντρο του οικοσυστήματος αυτού.

Οι μικροδορυφόροι έρχονται να δώσουν ακόμα περισσότερα δεδομένα και για εμένα είναι ό,τι πιο ενδιαφέρον. Στην Ελλάδα υπήρχαν επιχειρήσεις για διαστημική τεχνολογία, αλλά εκείνες αυτές «τολμούσαν» να πιστέψουν ότι υπάρχει τόσο σοβαρός ορίζοντας. Η Ελλάδα, και με τη στήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης, έρχεται να αποκτήσει «χώρο» στο Διάστημα και να διαθέτει τα δικά της δεδομένα σε ένα hub από το οποίο θα μπορούν όλοι οι φορείς του Δημοσίου να τραβάνε δεδομένα, αντί να τα αγοράζουν δύο και τρεις φορές. Και βέβαια αυτά τα δεδομένα μπορούμε να τα δώσουμε σε επιχειρήσεις του χώρου, οι οποίες μπορούν να τα μετουσιώσουν σε υπηρεσίες τόσο για την Ελλάδα όσο και το εξωτερικό.  

Το επίσης πολύ σημαντικό όλης αυτής της πρωτοβουλίας, ειδικά των υπερυπολογιστών, είναι ότι θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα. Αυτό ήταν προαπαιτούμενο για το διαγωνισμό, και θα εμπλακούν πολλοί Έλληνες μηχανικοί. Δεν τους έχουμε βρει όλους, τους αναζητούμε και πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρουμε. Υπάρχει μια πληθώρα βιογραφικών επαγγελματιών οι οποίοι επιθυμούν να εργαστούν στην Ελλάδα, στις εταιρείες που θα κατασκευάσουν τους υπολογιστές. Και μπορεί οι αποδοχές τους να μην είναι στα επίπεδα του εξωτερικού αλλά το ότι θα έρθουν να δουλέψουν σε ένα τέτοιο οικοσύστημα είναι σημαντικό κίνητρο και αφορά τόσο την Ελλάδα όσο και την Κύπρο.

Είχε ειπωθεί από τον προκάτοχό σας ότι δεν έχει νόημα να ψηφιοποιήσουμε την γραφειοκρατία αλλά να την εξαλείψουμε μέσω της τεχνολογίας. Που έχουμε κάνει τα μεγαλύτερα βήματα μέχρι σήμερα; 

Αν το πάμε ανάποδα, ας δούμε τα πιστοποιητικά που ζητάει ο κόσμος, υπάρχουν εκατομμύρια αιτήσεις για τα πιο δημοφιλή (γέννησης, οικογενειακής κατάστασης κλπ.)  Μέχρι πρότινος ήταν αντίστοιχες σε αριθμό επισκέψεις σε υπηρεσίες. Προφανώς με την ψηφιοποίησή τους γλιτώσαμε τους πολίτες από την περιττή γραφειοκρατία! Το επόμενο μεγάλο βήμα, σε συνεργασία με το υπουργείο εσωτερικών και τον Θοδωρή Λιβάνιο, είναι να επιλέξουμε τα 10 πιο δημοφιλή πιστοποιητικά και να τα καταργήσουμε! Με την κάθε υπηρεσία να λαμβάνει τις πληροφορίες απευθείας από τις βάσεις δεδομένων του κράτους ή και τρίτων φορέων, πάντα με την συγκατάθεσή μας. Η αρχή έχει ήδη γίνει με τα ασφαλιστήρια συμβόλαια. Πλέον οι ασφαλιστικές εταιρείες για μια ανανέωση ασφαλιστήριου στην οποία χρειάζονται την άδεια αυτοκινήτου, το δίπλωμα οδήγησης και την ταυτότητα, ζητούν τη συναίνεση του πολίτη προκειμένου να λάβουν όσα απαιτούνται από ένα ειδικό hub. Στον πολίτη έρχεται μια ειδοποίηση μέσω του Gov.gr Wallet, συναινεί για την άντληση και τη διάθεση και τα στοιχεία μεταφέρονται στην ασφαλιστική χωρίς να χρειαστεί κάποια άλλη ενέργεια από τον πολίτη. 
Το ίδιο θα γίνει και για τα υπόλοιπα πιστοποιητικά αλλά και για την σχετικά πολύπλοκη διαδικασία εγγραφής παιδιών σε παιδικούς σταθμούς.
Αυτό που θέλουμε να κάνουμε για τους πολίτες είναι να μην χρειαστεί να χάσουν ούτε μια ώρα από τη δουλειά τους για να βγάλουν ένα πιστοποιητικό. Και για τους ανθρώπους που δεν αισθάνονται άνετα με την τεχνολογία προφανώς θα διατηρηθούν όλες οι υπάρχουσες διαδικασίες έκδοσης πιστοποιητικών και μέσω ΚΕΠ. Βέβαια εμείς θέλουμε να κάνουμε τις ψηφιακές διαδικασίες εύκολα προσβάσιμες για όλους κάτι που φάνηκε και από την νέα πλατφόρμα ενημέρωσης για τα ακαθάριστα οικόπεδα, η οποία άγγιξε 840.000 υπεύθυνες δηλώσεις και δούλεψε άψογα. Το 96% των φιλάθλων χρησιμοποίησε το Gov.gr Wallet για να ταυτοποιήσει το εισιτήριό τους και να εισέλθει στο γήπεδο με το ηλεκτρονικό εισιτήριο στο ψηφιακό τους πορτοφόλι, ώστε να παρακολουθήσουν την αγαπημένη τους ομάδα. 

Το MyCoast είχε πάνω από 100.000 downloads. Βλέπουμε λοιπόν ότι ο κόσμος αγκαλιάζει και χρησιμοποιεί τις ψηφιακές υπηρεσίες, οι οποίες είναι πολύ εύκολα προσβάσιμες για όλους. 

Μεχρι το τέλος της θητείας σας ποια είναι τα έργα όπου πραγματικά θα αλλάξουν το πρόσωπο της Ελλάδας και θα μας πάνε στο επόμενο επίπεδο διακυβέρνησης; 

Πρώτα, οι υποδομές! Αν δεν έχουμε υποδομές δεν θα πάμε μακριά. Για παράδειγμα οι οπτικές ίνες προχωράνε γρήγορα ενώ σύντομα θα έχουμε και τους μικροδορυφόρους

Έπειτα, η ψηφιοποίηση δεδομένων του Δημοσίου με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Τέλος, η αλλαγή νοοτροπίας και η αντίληψη από όλους για το πόσο πιο εύκολη θα γίνει η ζωή μας με τη χρήση της τεχνολογίας. 


Πηγή
Author: press

Συνέντευξη του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου στο «Startupper MAG» | Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

0

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου έδωσε στις 24-8-2024 συνέντευξη στο «Startupper MAG» και τον δημοσιογράφο Γιώργο Κουρκουτά.

Μερικοί επιστήμονες αναφέρουν ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας δεν ξέρουμε πως θα είναι ο κόσμος τα επόμενα 20 χρόνια λόγω των εξελίξεων στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Συμμερίζεστε αυτή την άποψη; Και αν ναι, τι πρέπει να κάνουμε ως χώρα και κοινωνία για να προσαρμοστούμε;

Θεωρώ ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μας φέρνει πολύ πιο γρήγορα λύσεις σε προβλήματα που στο παρελθόν δεν είχαμε ούτε την υπολογιστική ισχύ, ούτε και τον τρόπο να τις βρούμε. Υπό την έννοια αυτή δεν ανησυχώ για το πως θα είναι ο κόσμος μετά από μερικά χρόνια. Ίσα ίσα αγωνιώ με την καλή έννοια της αγωνίας, με την έννοια της πρόκλησης για να δω πως μπορεί η Τεχνητή Νοημοσύνη να μας βοηθήσει κυρίως σε ζητήματα ασθενειών όπως ο καρκίνος. Μάλιστα, εάν περιμένω κάτι από την Τεχνητή Νοημοσύνη είναι αυτό ξεκάθαρα, δηλαδή το να επιταχύνει την έρευνα σε απεικονιστικές και άλλες τέτοιου τύπου εξετάσεις. Περιμένω να δώσει λύσεις σε πράγματα που είχαν μια πρόοδο, αλλά πήγαινε πολύ αργά.

Αρκετοί θεωρούν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη κατανοεί, άρα μπορεί να κρίνει και να ενεργήσει. Δεν ισχύει αυτό. Η Τεχνητή Νοημοσύνη  δεν καταλαβαίνει. Η Τεχνητή Νοημοσύνη  στην ουσία είναι πολύ καλή, έχοντας διαβάσει δισεκατομμύρια κείμενα, στο να βρει επόμενες λέξεις, φράσεις, προτάσεις, παραγράφους. Δεν νομίζω ότι κινδυνεύουμε από κάτι τέτοιο.

Το θέμα βέβαια είναι πάλι σε όλα αυτά είναι να βρούμε το πως μπορεί ως τέτοιος μηχανισμός να μας βοηθήσει στην καθημερινότητα μας, στην πολιτική προστασία, στην υγεία, στη δικαιοσύνη, στο πως θα μπορέσουμε δηλαδή να πάμε πιο γρήγορα. Ήδη έναν τέτοιο μηχανισμό, πέρα από τον ψηφιακό βοηθό, χρησιμοποιούμε στο Κτηματολόγιο, που λειτουργεί επικουρικά στους νομικούς οι οποίοι κάνουν τον έλεγχο των κειμένων να βρουν πιο γρήγορα τα σημεία ενδιαφέροντος σε ένα συμβόλαιο και άρα να επιταχύνουν τη διαδικασία. Αυτή είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη  και γι’ αυτό θεωρώ πως θα έχει ενδιαφέρον η εξέλιξη της,

Το AI ACT πως πιστεύετε ότι θα επηρεάσει γενικά την Ευρωπαϊκή Ένωση και ειδικά την Ελλάδα; Ειδικά εάν αναλογιστούμε ότι η Ευρώπη βρίσκεται αρκετά πίσω στο κομμάτι της τεχνολογίας και των Startups σε σχέση με τις ΗΠΑ και την Κίνα.

Η Ευρώπη είναι πίσω όντως σε επίπεδο επενδύσεων γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη, αλλά είναι η πρώτη ήπειρος, η οποία τουλάχιστον νομοθέτησε για την χρήση της. Παράλληλα, τρέχουν πολύ ενδιαφέροντα projects όπως το Euro HPC, δηλαδή η Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία για υποδομές υπερυπολογιστών, οι οποίοι θα φιλοξενήσουν σημερινά και αυριανά μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης. Το  AI ACT έρχεται όντως να βάλει μια τάξη στη ραγδαία εξάπλωση μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης. Κατηγοριοποιεί στην ουσία τα μοντέλα. Θεωρεί τελείως απαγορευμένα κάποια, για παράδειγμα αυτά τα οποία κατηγοριοποιούν ανθρώπινες συμπεριφορές και για όλα τα υπόλοιπα ανάλογα με την επικινδυνότητα τα βάζει σε μια κατηγορία έγκρισης η απόρριψης. Η Ελλάδα είναι σε καλό επίπεδο ούτως η άλλως είμαστε από τις πρώτες χώρες που τρέξαμε για ευρεία χρήση LLMs, τον Ψηφιακό Βοηθό, το MyGreece κλπ. και ήδη έχουμε σχεδόν καταλήξει, θα το ανακοινώσουμε και από τον Σεπτέμβριο, στο πως θα χειριστούμε τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το AI ACT, αλλά και όλα αυτά τα οποία δημιουργικά θα πρέπει να τρέξουν, δεδομένου ότι έρχεται για παράδειγμα το AI factories, ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρηματοδότησης για όλο το οικοσύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης. Θεωρώ ότι είμαστε έτοιμοι, με τη βοήθεια και της Επιτροπής Επιστημόνων που συστάθηκε από τον Πρωθυπουργό, αλλά και με τη δουλειά που έχει γίνει εδώ στο υπουργείο μας.

Είμαστε πρωτοπόροι πανευρωπαϊκά στους δείκτες ψηφιοποίησης και πλέον με το AI στο δημόσιο τομέα. Πώς το καταφέραμε αυτό; Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που συναντήσατε; 

Θα σας πω ότι κάθε χρονιά όταν  έβγαινε ο δείκτης DESI, είτε παλιά ως δήμαρχος, είτε τώρα ως υπουργός μέχρι και πέρυσι ξεκινούσαμε την ανάγνωση από κάτω προς τα πάνω γιατί ξέραμε πως κάπου στο τέλος θα ήμασταν. Φέτος ήταν μια χρονιά ορόσημο που όλη αυτή η δουλειά που ξεκίνησε το 2019- ακολουθώντας πιστά αυτό το οποίο και ο πρωθυπουργός πίστευε από την εποχή που ήταν υπουργός και ο Κυριάκος Πιερρακάκης ο προκάτοχος μου- όλη αυτή η ιστορία, μετουσιώθηκε σε πράξεις σε πάρα πολλούς ευρωπαϊκούς δείκτες, όχι μόνο στον δείκτη δημόσιας διοίκησης που είμαστε στον μέσο όρο ή και πάνω από τον μέσο όρο της Ευρώπης. Υπολειπόμαστε βέβαια σε δείκτες που πρέπει να δουλέψουμε περισσότερο, όπως είναι η ενσωμάτωση τεχνολογιών στον ιδιωτικό τομέα, οι δεξιότητες κλπ. Πώς το καταφέραμε; Θεωρώ πως ήταν πρώτα αυτός ο σχεδιασμός, το όραμα και η μεθοδικότητα με την οποία έγινε η δουλειά. Η πανδημία βοήθησε πάρα πολύ την χώρα γιατί τρέξανε πράγματα τα οποία σε κανονικούς καιρούς δεν θα προχωρούσαν, ξεκάθαρα. Και ότι αυτή η εργασία τον τελευταίο χρόνο συνεχίστηκε με την ίδια ένταση, το ίδιο πάθος, περίπου μια ψηφιακή υπηρεσία την ημέρα είχαμε τον τελευταίο χρόνο. Παράλληλα βελτιώθηκε πολύ η κατάσταση στις υποδομές και θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο και λόγω του ανταγωνισμού, αλλά και λόγω των δύο voucher, από τα οποία το ένα ξεκίνησε, το smart readiness. Το άλλο θα ξεκινήσει Σεπτέμβριο, Οκτώβριο προκειμένου η ευρυζωνικότητα να μην περνάει μόνο μέσα από την πόρτα μας, αλλά να μπει και μέσα.

Και ειδικά με το AI πήγαμε και πολύ γρήγορα και πολύ καλά 

Για εμένα ο Ψηφιακός Βοηθός, το ένα εκατομμύριο ερωτήσεων που είχαμε σε ένα εξάμηνο ήταν ένα εκατομμύριο λιγότερα τηλεφωνήματα ή λιγότερα mails στο δημόσιο. Στο πλειονότητα είναι σοβαρές ερωτήσεις και οι πολίτες παίρνουν απαντήσεις, αλλά και μας δείχνουν, κοιτώντας τα στατιστικά, τον δρόμο για το τι πρέπει να κάνουμε μετά. Όταν, για παράδειγμα, μεγάλος αριθμός πολιτών ρωτά για κάποιο πιστοποιητικό, για εμάς αυτό σημαίνει πως πρέπει να δούμε το πως πρέπει να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες. Άρα δεν είναι μόνο η εξυπηρέτηση, η άμεση και η πολύ στοχευμένη , αλλά και η καθοδήγηση από τις ανάγκες των πολιτών που μας δίνει ο ψηφιακός βοηθός. Είναι μια υπηρεσία που έγινε γρήγορα γιατί αυτός ακριβώς είναι ο ρόλος του υπουργείου. Έγινε και σωστά, γιατί το ψάξαμε πολύ, δοκιμάσαμε 3 διαφορετικά μοντέλα για να καταλήξουμε σε αυτό που τελικά είναι σε χρήση. Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης συνεχίζει να έχει έναν οριζόντιο χαρακτήρα, άρα δεν υπάρχει κατακερματισμός δυνάμεων και πόρων, αλλά και γνώσεων. Όλα τα ψηφιακά έργα περνάνε από εμάς και υπάρχει ένας κεντρικός σχεδιασμός και μια πλέον κεντρική καθοδήγηση για να μπορούν να κουμπώνουν όλες αυτές οι υπηρεσίες του δημοσίου.

Ποιες είναι οι πλατφόρμες AI που χρησιμοποιούνται σήμερα και πώς έχουν αποδώσει;

Τρεις συνολικά θα σας έλεγα. Η μία είναι το mAigov που βγήκε 9 Δεκεμβρίου στον αέρα. Αποτελεί την πρώτη υλοποίηση τεχνητής νοημοσύνης στο δημόσιο με πολύ μεγάλη επιτυχία, το οποίο συνεχώς εκπαιδεύεται. Από Σεπτέμβρη ο σκοπός μας είναι να γίνει ακόμα πιο διαδραστικό, να γίνει ακόμα πιο χρήσιμο. Στη συνέχεια ήρθε το MyGreece, μια κοινή πρωτοβουλία με το Υπουργείο Τουρισμού, για να εξυπηρετήσουμε ανθρώπους που έρχονται στην Ελλάδα και ψάχνουν αποκλειστικές πληροφορίες κυρίως για την ασφάλεια τους, αλλά και τον τουρισμό. Σε πιλοτικό επίπεδο, αλλά δουλεύει. Επίσης χρησιμοποιούμε Τεχνητή Νοημοσύνη στο MyCoast, η οποία υποδεικνύει σημεία στα οποία μπορεί να υπάρχουν τυχόν παραβάσεις. Δηλαδή ο έλεγχος να γίνεται από τις υπηρεσίες του κράτους, χωρίς να προηγείται καταγγελία των πολιτών.
Και κάτι το οποίο έχει κατασκευαστεί, αλλά θα χρησιμοποιηθεί μόλις νομοθετηθεί και περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο το οποίο παρουσιάσαμε πρόσφατα στο υπουργικό συμβούλιο, έχει να κάνει με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην επιτάχυνση του νομικού ελέγχου για το κτηματολόγιο. Το νομοσχέδιο αναμένεται να συζητηθεί το Σεπτέμβριο. Σε αυτό περιλαμβάνονται διατάξεις ώστε με Τεχνητή Νοημοσύνη να επισημαίνονται τα σημεία τα οποία απαιτείται ένας νομικός να προσέξει και να ελέγξει επισταμένως προκειμένου να ολοκληρώσει τον νομικό έλεγχο. Αντί λοιπόν να ψάχνει η να ξεφυλλίζει είτε σε χαρτί είτε στην οθόνη ένα πολυσέλιδο συμβόλαιο για να εντοπίσει αυτά τα σημεία, η Τεχνητή Νοημοσύνη του τα φέρνει στο παράθυρό του, δηλαδή του κάνει highlight, του υπογραμμίζει τα σημεία αυτά. Δηλαδή με Τεχνητή Νοημοσύνη σαρώνεται το συμβόλαιο, εντοπίζονται ποια είναι αυτά τα σημεία και επισημαίνονται προκειμένου να τα ελέγξει. Επομένως αντί να κάνει τον νομικό έλεγχο σε 15 λεπτά, τον κάνει σε 5. Άρα διπλασιάζεις και τον χρόνο απόδοσης των νομικών.

Όσον αφορά τον Δαίδαλο, η Ελλάδα θα είναι σύντομα στο top 3 των χωρών που θα έχουν υπερυπολογιστές αυτού του επιπέδου, αυτό είναι κάτι το οποίο ίσως μπορούμε να το συνδυάσουμε με τους μικροδορυφόρους. Πώς αυτά τα δύο θα επιταχύνουν την ψηφιοποίηση του κράτους και άλλων τομέων όπως η έρευνα, οι υπηρεσίες AI, αλλά και η νεοφυής επιχειρηματικότητα; 

Τόσο οι μικροδορυφόροι όσο και ο υπερυπολογιστής Δαίδαλος σηματοδοτούν την επόμενη και πολύ ενδιαφέρουσα μέρα για την έρευνα στην Ελλάδα. Για τη χώρα μας αλλά και για την Ευρώπη, το επόμενο μεγάλο στοίχημα είναι η χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης η οποία απαιτεί στην ουσία 3 πράγματα: Θέλει δεδομένα, υπολογιστική ισχύ και ανθρώπινο ταλέντο. Προφανώς θέλει και ενέργεια και ταχύτητες, αλλά τα 3 βασικά είναι τα παραπάνω. Δεδομένα την ώρα αυτή δημιουργούμε, σκανάροντας και κάνοντας την ΤΝ να αντιλαμβάνεται το κείμενο.  Υπολογιστική ισχύ αποκτάμε με την υλοποίηση του υπερυπολογιστή Δαίδαλος. Το ταλέντο στην ουσία θα έρθει και με αφορμή το νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα AI Factories,  δηλαδή το πως θα μπορέσουμε δίνοντας υποδομές και δεδομένα και βέβαια παρουσιάζοντας και το πρόβλημα σε ένα καινούριο οικοσύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης, σε Startups, σε επιχειρήσεις πληροφορικής, να δώσουμε λύσεις και να χαράξουμε πολιτικές, οι οποίες θα καθοδηγούνται από τα δεδομένα.
Ο Δαίδαλος χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και από την πρωτοβουλία Euro HPC, κι έρχεται να συγκεντρώσει όλη αυτή τη δύναμη (τα δεδομένα και το ταλέντο) σε ένα σημείο, προκειμένου να είναι η αρχή και το κέντρο του οικοσυστήματος αυτού.

Οι μικροδορυφόροι έρχονται να δώσουν ακόμα περισσότερα δεδομένα και για εμένα είναι ό,τι πιο ενδιαφέρον. Στην Ελλάδα υπήρχαν επιχειρήσεις για διαστημική τεχνολογία, αλλά εκείνες αυτές «τολμούσαν» να πιστέψουν ότι υπάρχει τόσο σοβαρός ορίζοντας. Η Ελλάδα, και με τη στήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης, έρχεται να αποκτήσει «χώρο» στο Διάστημα και να διαθέτει τα δικά της δεδομένα σε ένα hub από το οποίο θα μπορούν όλοι οι φορείς του Δημοσίου να τραβάνε δεδομένα, αντί να τα αγοράζουν δύο και τρεις φορές. Και βέβαια αυτά τα δεδομένα μπορούμε να τα δώσουμε σε επιχειρήσεις του χώρου, οι οποίες μπορούν να τα μετουσιώσουν σε υπηρεσίες τόσο για την Ελλάδα όσο και το εξωτερικό.  

Το επίσης πολύ σημαντικό όλης αυτής της πρωτοβουλίας, ειδικά των υπερυπολογιστών, είναι ότι θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα. Αυτό ήταν προαπαιτούμενο για το διαγωνισμό, και θα εμπλακούν πολλοί Έλληνες μηχανικοί. Δεν τους έχουμε βρει όλους, τους αναζητούμε και πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρουμε. Υπάρχει μια πληθώρα βιογραφικών επαγγελματιών οι οποίοι επιθυμούν να εργαστούν στην Ελλάδα, στις εταιρείες που θα κατασκευάσουν τους υπολογιστές. Και μπορεί οι αποδοχές τους να μην είναι στα επίπεδα του εξωτερικού αλλά το ότι θα έρθουν να δουλέψουν σε ένα τέτοιο οικοσύστημα είναι σημαντικό κίνητρο και αφορά τόσο την Ελλάδα όσο και την Κύπρο.

Είχε ειπωθεί από τον προκάτοχό σας ότι δεν έχει νόημα να ψηφιοποιήσουμε την γραφειοκρατία αλλά να την εξαλείψουμε μέσω της τεχνολογίας. Που έχουμε κάνει τα μεγαλύτερα βήματα μέχρι σήμερα; 

Αν το πάμε ανάποδα, ας δούμε τα πιστοποιητικά που ζητάει ο κόσμος, υπάρχουν εκατομμύρια αιτήσεις για τα πιο δημοφιλή (γέννησης, οικογενειακής κατάστασης κλπ.)  Μέχρι πρότινος ήταν αντίστοιχες σε αριθμό επισκέψεις σε υπηρεσίες. Προφανώς με την ψηφιοποίησή τους γλιτώσαμε τους πολίτες από την περιττή γραφειοκρατία! Το επόμενο μεγάλο βήμα, σε συνεργασία με το υπουργείο εσωτερικών και τον Θοδωρή Λιβάνιο, είναι να επιλέξουμε τα 10 πιο δημοφιλή πιστοποιητικά και να τα καταργήσουμε! Με την κάθε υπηρεσία να λαμβάνει τις πληροφορίες απευθείας από τις βάσεις δεδομένων του κράτους ή και τρίτων φορέων, πάντα με την συγκατάθεσή μας. Η αρχή έχει ήδη γίνει με τα ασφαλιστήρια συμβόλαια. Πλέον οι ασφαλιστικές εταιρείες για μια ανανέωση ασφαλιστήριου στην οποία χρειάζονται την άδεια αυτοκινήτου, το δίπλωμα οδήγησης και την ταυτότητα, ζητούν τη συναίνεση του πολίτη προκειμένου να λάβουν όσα απαιτούνται από ένα ειδικό hub. Στον πολίτη έρχεται μια ειδοποίηση μέσω του Gov.gr Wallet, συναινεί για την άντληση και τη διάθεση και τα στοιχεία μεταφέρονται στην ασφαλιστική χωρίς να χρειαστεί κάποια άλλη ενέργεια από τον πολίτη. 
Το ίδιο θα γίνει και για τα υπόλοιπα πιστοποιητικά αλλά και για την σχετικά πολύπλοκη διαδικασία εγγραφής παιδιών σε παιδικούς σταθμούς.
Αυτό που θέλουμε να κάνουμε για τους πολίτες είναι να μην χρειαστεί να χάσουν ούτε μια ώρα από τη δουλειά τους για να βγάλουν ένα πιστοποιητικό. Και για τους ανθρώπους που δεν αισθάνονται άνετα με την τεχνολογία προφανώς θα διατηρηθούν όλες οι υπάρχουσες διαδικασίες έκδοσης πιστοποιητικών και μέσω ΚΕΠ. Βέβαια εμείς θέλουμε να κάνουμε τις ψηφιακές διαδικασίες εύκολα προσβάσιμες για όλους κάτι που φάνηκε και από την νέα πλατφόρμα ενημέρωσης για τα ακαθάριστα οικόπεδα, η οποία άγγιξε 840.000 υπεύθυνες δηλώσεις και δούλεψε άψογα. Το 96% των φιλάθλων χρησιμοποίησε το Gov.gr Wallet για να ταυτοποιήσει το εισιτήριό τους και να εισέλθει στο γήπεδο με το ηλεκτρονικό εισιτήριο στο ψηφιακό τους πορτοφόλι, ώστε να παρακολουθήσουν την αγαπημένη τους ομάδα. 

Το MyCoast είχε πάνω από 100.000 downloads. Βλέπουμε λοιπόν ότι ο κόσμος αγκαλιάζει και χρησιμοποιεί τις ψηφιακές υπηρεσίες, οι οποίες είναι πολύ εύκολα προσβάσιμες για όλους. 

Μεχρι το τέλος της θητείας σας ποια είναι τα έργα όπου πραγματικά θα αλλάξουν το πρόσωπο της Ελλάδας και θα μας πάνε στο επόμενο επίπεδο διακυβέρνησης; 

Πρώτα, οι υποδομές! Αν δεν έχουμε υποδομές δεν θα πάμε μακριά. Για παράδειγμα οι οπτικές ίνες προχωράνε γρήγορα ενώ σύντομα θα έχουμε και τους μικροδορυφόρους

Έπειτα, η ψηφιοποίηση δεδομένων του Δημοσίου με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Τέλος, η αλλαγή νοοτροπίας και η αντίληψη από όλους για το πόσο πιο εύκολη θα γίνει η ζωή μας με τη χρήση της τεχνολογίας. 


Πηγή
Author: press

Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 26 έως 30 Αυγούστου – Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης

0

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στον ιστότοπο. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.

Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.

Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.

Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.


Πηγή
Author: [email protected]

Πολύ υψηλός κίνδυνος δασικής πυρκαγιάς στις ΠΕ Αργολίδας, Κορινθίας και Λακωνίας το Σάββατο 24 Αυγούστου – Περιφέρεια Πελοποννήσου

0

Σύμφωνα με το Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς, τον οποίο εκδίδει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας για την Παρασκευή 23 Αυγούστου προβλέπεται πολύ υψηλός κίνδυνος δασικής πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4) στους νομούς Αργολίδας, Κορινθίας και Λακωνίας.

Επίσης, προβλέπεται υψηλός κίνδυνος δασικής πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 3) στους νομούς Αρκαδίας και Μεσσηνίας.

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες και στους επαγγελματίες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν ενέργειες στην ύπαιθρο που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά από αμέλεια, όπως το κάψιμο ξερών χόρτων και κλαδιών ή υπολειμμάτων καθαρισμού, η χρήση μηχανημάτων που προκαλούν σπινθήρες (δισκοπρίονα, συσκευές συγκόλλησης κ.λπ.), η χρήση υπαίθριων ψησταριών, το κάπνισμα μελισσών, η ρίψη αναμμένων τσιγάρων κ.α.

Επίσης, υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου απαγορεύεται η οποιασδήποτε χρήση πυρός σε δάση, δασικές, χορτολιβαδικές και αγροτικές εκτάσεις.

Τέλος, ισχύει η απαγόρευση διέλευσης, παραμονής και κυκλοφορίας προσώπων και οχημάτων σε περιοχές NATURA, δασικά οικοσυστήματα, πάρκα και άλση στις περιοχές,

Για περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες αυτοπροστασίας από τους κινδύνους των δασικών πυρκαγιών, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://civilprotection.gov.gr.


Πηγή
Author: A G

Στ. Αρναουτάκης: Η Περιφέρεια Κρήτης είναι παρούσα και στηρίζει με όλες της τις δυνάμεις τον αγώνα διεκδίκησης των αποζημιώσεων για τα εγκλήματα των ναζί. – Crete.gov.gr

0

Τιμητική βράβευση Περιφερειάρχη στο Πανελλήνιο συνέδριο για 

τα ολοκαυτώματα στο Ρέθυμνο για την συμβολή του στην 

ανάδειξη της ιστορικής μνήμης.

Την έμπρακτη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης στην διάσωση και  ανάδειξη για τις νεότερες γενιές της ιστορίας του τόπου μας, της θυσίας των ηρώων μας για την ελευθερία, των ολοκαυτωμάτων – μαρτυρικών περιοχών που καταστράφηκαν από τα ναζιστικά στρατεύματα Κατοχής, αλλά και στον  αγώνα διεκδίκησης των αποζημιώσεων από την Γερμανία, αναφέρθηκε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, μιλώντας στο Ρέθυμνο, στο τριήμερο  πανελλήνιο συνέδριο που είχε θέμα:”Ολοκαυτώματα …80 χρόνια μετά..”

Παράλληλα στη διάρκεια του συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στο ωδείο Ρεθύμνου, παρουσία Αρχών, εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης, συνέδρων- εκπροσώπων μαρτυρικών περιοχών απ’ όλη την Ελλάδα, εκπροσώπων της Πανελλήνιας Ένωσης θυμάτων – ολοκαυτωμάτων ο κ. Αρναουτάκης τιμήθηκε “για την συμβολή του στην διατήρηση της ιστορικής μνήμης και στην ανάδειξη της τοπικής παράδοσης» από την διοργανώτρια αρχή του συνεδρίου την Ένωση Συντακτών Ημερησίων εφημερίδων Πελοποννήσου Ηπείρου και Νήσων. Την πλακέτα απένειμε στον Περιφερειάρχη ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Συντακτών Αντώνης Παπουτσάκης. Τις δημόσιες ευχαριστίες της στον Περιφερειάρχη για την στήριξη της Περιφέρειας εξέφρασε το στέλεχος της οργανωτικής επιτροπής και έχουσα την ιδέα του συνεδρίου, δημοσιογράφος Εύα Λαδιά (τιμήθηκε επίσης από την δημοσιογραφική Ένωση ), ενώ τα συγχαρητήρια τους επίσης στον κ. Αρναουτάκη εξέφρασαν τα παριστάμενα μέλη του προεδρείου, ο Θανάσης Μπαμπανέβας πρόεδρος ΤΕΑΣ της ΕΣΗΕΠΗΝ, και ο Κώστας Βασιλάκης μέλος Δ.Σ της ΠΟΕΣΥ. Ο κ. Αρναουτάκης στον χαιρετισμό του αφού ευχαρίστησε την Δημοσιογραφική Ένωση (ΕΣΗΕΠΗΝ), τα στελέχη της, τους συνδιοργανωτές για την τιμητική βράβευση και επιτυχία του συνεδρίου, τόνισε πως η σημερινή διοργάνωση, όπως και ανάλογα συνέδρια λειτουργούν ως θεματοφύλακες της ιστορικής μνήμης της Κρήτης.

Τα μαρτυρικά χωριά της Κρήτης και του Ρεθύμνου, όπως ανέφερε ο κ. Αρναουτάκης “αποτελούν μια ανοικτή πληγή στο ιστορικό αποτύπωμα της Κρήτης, και είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα ενός Ολοκαυτώματος. Ενός Ολοκαυτώματος που ήθελε  να τρομοκρατήσει τους κατοίκους, ώστε να πάψουν να ενισχύουν τις οργανωμένες αντάρτικες ομάδες που δρούσαν στην περιοχή.”

Κλείνοντας την ομιλία του ο Περιφερειάρχης, αναφέρθηκε  στον τεράστιο  κατάλογο των θυμάτων και των καταστροφών των ναζί, αλλά και στον αγώνα διεκδίκησης καταβολής των αποζημιώσεων, λέγοντας “αυτός ο ζωντανός κατάλογος με τα ονόματα των νεκρών, εδώ από Ρέθυμνο μας επιβάλει το συντονισμό και την κοινή δράση. Τη δράση μέχρι την τελική δικαίωση, σε έναν αγώνα που η Περιφέρεια Κρήτης θα είναι παρούσα με όλες τις, τις δυνάμεις. Με αυτό το δεδομένο, τονίζουμε ότι η διεκδίκηση των αποζημιώσεων δεν είναι εθνική εμμονή. Είναι ένα βαθύ ζήτημα δικαιοσύνης, ιστορίας, παιδείας, κοινής ευρωπαϊκής ταυτότητας.”

Το συνέδριο με οργανωτή την ΕΣΗΕΠΗΝ συνδιοργανώνεται από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών, τους Δήμους Ρεθύμνης, Αμαρίου, Ανωγείων και Αγίου Βασιλείου.


Πηγή
Author: Michalis Atsalakis

Ο Δήμος Αγίας Παρασκευής στηρίζει την πρωτοβουλία του Ιδρύματος Χατζηγάκη «Μαζί για το Σχολείο»

0

Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας»,στο πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ, κατά 80% από την Ε.Ε. (ΕΤΠΑ) και 20% από εθνικούς πόρους.

Προκειμένου να σας παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο, αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Διαγραφή cookies


Πηγή
Author:

Συνάντηση για την δημόσια υγεία στο Λασίθι – Crete.gov.gr

0

Συνάντηση Εργασίας Αντιπεριφερειάρχη Λασιθίου
με αντικείμενο την υγεία στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου
Με τον Αντιπρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, Γιάννη Πλακιωτάκη, τη
Βουλευτή, Κατερίνα Σπυριδάκη και τους Δημάρχους των Δήμων Αγίου
Νικολάου, Ιεράπετρας, Σητείας και Οροπεδίου, Μανώλη Μενεγάκη,
Μανώλη Φραγκούλη, Γιώργο Ζερβάκη και Γιώργο Αθανασάκη,
αντίστοιχα, πραγματοποίησε συνάντηση εργασίας ο Αντιπεριφερειάρχης
Λασιθίου, Γιάννης Ανδρουλάκης.
Στη συνάντηση, η οποία έλαβε χώρα στο Γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη
Λασιθίου, συζητήθηκαν θέματα ενίσχυσης και αναβάθμισης των
υπηρεσιών και υποδομών υγείας και επισημάνθηκε η ανάγκη
αντιμετώπισης της υποστελέχωσης σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό
στα νοσοκομεία και κέντρα υγείας της Περιφερειακής Ενότητας Λασιθίου
«Βασική μας υποχρέωση αποτελεί η υποστήριξη του δημόσιου χαρακτήρα
της υγείας και θεωρούμε την πρώτη αυτή συνάντηση ως αφετηρία μίας
ευρύτερης συντονισμένης συνεργασίας, προσανατολισμένοι σε μια κοινή
κατεύθυνση προστασίας του αγαθού της υγείας προς όφελος του πολίτη»,
δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Λασιθίου, Γιάννης Ανδρουλάκης


Πηγή
Author: Michalis Atsalakis

Συνάντηση Αντιπεριφερειάρχη Πολιτικής Προστασίας με τον Δήμαρχο Σφακίων – Crete.gov.gr

0

Συνάντηση μεταξύ του  Αντιπεριφερειάρχη Πολιτικής Προστασίας Γιώργου Τσαπάκου και του Δημάρχου Σφακίων, Ιωάννη Ζερβού πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δ.Σ. του Δημαρχείου Σφακίων.

Στη συνάντηση παρευρέθηκαν οι Αντιδήμαρχοι, Βαρδής Γυπαράκης, Γεώργιος Καγιαδάκης, Ιωάννης Μπολιώτης, Ιωάννης Μπραουδάκης (αρμόδιος Πολιτικής Προστασίας) και ο Ειδικός Συνεργάτης Δημάρχου Ευστράτιος Τσιτσιρίδης. Παρόντες ήταν επίσης ο Προϊστάμενος Τμήματος Χανίων Αυτοτελούς Δ/νσης Πολιτικής Προστασίας, Ιωάννης Βερυκοκίδης, ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Σφακίων, Αστυνόμος Β’ Εμμανουήλ Καλαϊτζάκης καθώς και στελέχη του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Ανώπολης.

Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν θέματα Πολιτικής Προστασίας που απασχολούν το Δήμο Σφακίων με ιδιαίτερη έμφαση στο ζήτημα των μονοπατιών και της διέλευσής τους από τουρίστες που δε γνωρίζουν την γεωμορφολογία της περιοχής. Μεταξύ των προτάσεων που συζητήθηκαν ήταν η τοποθέτηση ειδικής σήμανσης για την ασφαλέστερη διέλευση των μονοπατιών καθώς και η πραγματοποίηση παρεμβάσεων, όπως ο καθαρισμός τους και η τοποθέτηση σκοινιών.

Αναλύθηκαν ακόμα θέματα πυρασφάλειας με ενημέρωση στα οχήματα που διαθέτει ο Δήμος Σφακίων και το πυροσβεστικό όχημα που δώρισε ιδιώτης. Συζητήθηκε επίσης η πρωτοβουλία του Δήμου Σφακίων για τη δημιουργία εθελοντικών κλιμακίων στους οικισμούς Φραγκοκάστελου και  Ασκύφου. Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με θέματα που αφορούν την βέλτιστη διαχείριση της παρουσίας μεταναστών και την προσπάθεια του Δήμου να ρυθμίσει με δικά του μέσα τη φιλοξενία, από την άφιξή των μεταναστών στο λιμάνι της Χώρας Σφακίων μέχρι και τη μεταφορά τους στα Χανιά.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας συνεχάρη το Δήμαρχο Σφακίων για το έργο του και διαβεβαίωσε  ότι η Περιφέρεια Κρήτης θα συνεχίζει να στηρίζει τις δράσεις του Δήμου για την προστασία των πολιτών και του φυσικού πλούτου της Κρήτης. Παράλληλα, ευχαρίστησε όλους τους παρευρισκόμενους για την εποικοδομητική συνάντηση και συνεργασία στα θέματα Πολιτικής Προστασίας που απασχολούν το Δήμο Σφακίων, ιδιαίτερα τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο.


Πηγή
Author: Michalis Atsalakis