LOCALIT

Την ανάπτυξη του ευρωπαϊκού προγράμματος Eurovelo σε επίπεδο περιφερειών και δήμων αποφασίστηκε στην πρώτη συνεδρίαση του  Εθνικού Κέντρου Συντονισμού Eurovelo (ΕΣΚΕ), στην οποία συμμετείχαν η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, η  υφυπουργός Τουρισμού, Έλενα Ράπτη, ο αντιπρόεδρος  της ΚΕΔΕ, Δημήτρης Κάρναβος και ο πρόεδρος της ΜΚΟ, «Πόλεις για το Ποδήλατο», Σπύρος Παπαγεωργίου.

Το EuroVelo ως στόχο έχει αφενός τον σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου ποδηλατικού δικτύου  ευρωπαϊκών χωρών και αφετέρου να καταγράψει τις ήδη υπάρχουσες ή να δημιουργήσει νέες, φιλικές προς το ποδήλατο διαδρομές και να τις εντάξει σε ένα καταγεγραμμένο και ενιαίο πλέον Ευρωπαϊκό δίκτυο.

Την Ελλάδα θα διασχίζουν ήδη τρείς διαδρομές, η Διαδρομή 13 που ξεκινάει από την οικισμό Προμαχώνα του Δήμου Σιντίκης Σερρών και φθάνει έως τις Καστανιές Έβρου.
Η Διαδρομή 8 ξεκινά από την Ηγουμενίτσα και μέσω Ρίου Αντιρρίου καταλήγει στην Αθήνα, ενώ η Διαδρομή 11 ξεκινά από τη συνοριακή γραμμή Ευζώνων και καταλήγει στην Αθήνα.
Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου σε δήλωσή της ανφέρει τα εξής:
«Η καθιέρωση του Eurovelo αποτελεί  μια σημαντική πρωτοβουλία για τη δημιουργία ενός ενιαίου δικτύου ποδηλατοδρόμων που θα διασχίζει την Ευρώπη. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει, από την πρώτη στιγμή, «αγκαλιάσει» το συγκεκριμένο εγχείρημα, θέτοντας σημαντικούς στόχους, οι οποίοι είναι οι εξής:
Την χάραξη των Διαδρομών
Την σήμανσή τους, καθώς αυτό αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την ασφαλή και άνετη μετακίνηση των ποδηλατιστών σε όλη την Ευρώπη.
Την προώθηση του θεματικού (ποδηλατικού) Τουρισμού, μέσω της δημιουργίας ελκυστικών ποδηλατικών διαδρομών που περνούν από φυσικά και πολιτιστικά αξιοθέατα.
Ταυτόχρονα, θεωρούμε ότι η προώθηση του Eurovelo θα συμβάλλει καθοριστικά, ώστε να «εμπεδωθεί» και στους πολίτες η ποδηλατική κουλτούρα. Εξάλλου, είναι αυτονόητο πως το ποδήλατο βρίσκεται στο επίκεντρο της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και της μικροκινητικότητας, συμβάλλοντας στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των εκπομπών αερίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, πραγματοποιούνται 4 εκατομμύρια διελεύσεις αυτοκινήτων την ημέρα στην Αθήνα, και ακόμα και το 1% αυτών να γινόταν με ποδήλατο θα προέκυπτε τεράστιο όφελος. Κλείνοντας, σημειώνω ότι  είμαστε σε απόλυτη συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να επιτύχουμε τους στόχους μας, διασφαλίζοντας ένα βιώσιμο και υγιές μέλλον για τις Μεταφορές».

Η υφυπουργός Τουρισμού Έλενα Ράπτη σε δήλωσή της αναφέρει:
«Ο ποδηλατικός τουρισμός βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του Υπουργείου Τουρισμού, και η χώρα μας έχει δυνατότητες να τον αναπτύξει, ώστε να γίνει πόλος έλξης για όσους αγαπούν και χρησιμοποιούν το ποδήλατο.
Το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Eurovelo θα αποτελέσει σημαντικό σημείο αναφοράς και συνεργασίας για την υλοποίηση ουσιαστικών και συντονισμένων δράσεων, που θα συμβάλουν στην ενίσχυση των απαραίτητων υποδομών, την ανάδειξη τουριστικών προορισμών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και την εν γένει προώθηση του βιώσιμου τουρισμού στη χώρα μας, σε εναρμόνιση και με τους στόχους της Ατζέντας 2030 για την Βιώσιμη Ανάπτυξη».


Πηγή
Author: Ουρανία Σούλτη

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Related Articles

Ακολουθήστε μας

2,056FansLike
40FollowersFollow
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Τελευταία Νέα