Η Κυβέρνηση με το άρθρο 42 Νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών, που δημοσίευσε επισήμως σε δημόσια διαβούλευση, διαγράφει από την ισχύουσα νομοθεσία το δικαίωμα που είχαν οι Επικεφαλής Δημοτικών Παρατάξεων, να εγείρουν κατεπείγοντα θέματα προ ημερησίας διάταξης επικαλούμενη λόγους «διατάραξης της εύρυθμης λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου»!
Αναλυτικότερα, προς ακριβή κατανόηση του τι ακριβώς αλλάζει με τη νομοθετική παρέμβαση της Νέας Δημοκρατίας, ο AIRETOS.GR παρουσιάζει κατωτέρω το πριν και το μετά του σχετικού Άρθρου.
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΕ ΕΠΙΣΗΜΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
« Άρθρο 42
Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου επί θεμάτων εκτός ημερησίας διάταξης – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 67 ν. 3852/2010
Στο τρίτο εδάφιο της παρ.7 του άρθρου 67 του ν.3852/2010 (Α’ 87) μετά από τις λέξεις «ή του δημάρχου» διαγράφονται οι λέξεις «ή συμβούλου επικεφαλής δημοτικής παράταξης» και η παρ.7 διαμορφώνεται ως εξής:
“7. Ο πρόεδρος καταρτίζει την ημερήσια διάταξη. Στην ημερήσια διάταξη αναγράφονται υποχρεωτικά και όλα τα θέματα που προτείνει ο δήμαρχος, η εκτελεστική επιτροπή, καθώς και η οικονομική επιτροπή και η επιτροπή ποιότητας ζωής. Το δημοτικό συμβούλιο έχει δικαίωμα να αποφασίζει, μετά από σχετική πρόταση εισήγηση του προέδρου ή του δημάρχου και χωρίς συζήτηση, με την πλειοψηφία των παρόντων μελών του, ότι ένα θέμα το οποίο δεν είναι γραμμένο στην ημερήσια διάταξη είναι κατεπείγον, να το συζητήσει και να πάρει απόφαση γι’ αυτό πριν από την έναρξη της συζήτησης των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. Κατά προτεραιότητα και πάντα μετά τον δήμαρχο εκφράζουν τις απόψεις τους οι επικεφαλής των παρατάξεων, σύμφωνα με τη σειρά εκλογής.”»
ΙΣΧΥΟΝ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ της παρ.7 του Άρθρου 67 του ν.3852/2010 (ως είχε τροποποιηθεί από το Άρθρο 74 του ν.4555/2018 και ισχύει) :
« 7. Ο πρόεδρος καταρτίζει την ημερήσια διάταξη. Στην ημερήσια διάταξη αναγράφονται υποχρεωτικά και όλα τα θέματα που προτείνει ο δήμαρχος, η εκτελεστική επιτροπή, καθώς και η οικονομική επιτροπή και η επιτροπή ποιότητας ζωής. Το δημοτικό συμβούλιο έχει δικαίωμα να αποφασίζει, μετά από σχετική πρόταση-εισήγηση του προέδρου ή του δημάρχου ή συμβούλου επικεφαλής δημοτικής παράταξης και χωρίς συζήτηση, με την πλειοψηφία των παρόντων μελών του, ότι ένα θέμα το οποίο δεν είναι γραμμένο στην ημερήσια διάταξη είναι κατεπείγον, να το συζητήσει και να πάρει απόφαση γι` αυτό πριν από την έναρξη της συζήτησης των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. Κατά προτεραιότητα και πάντα μετά τον δήμαρχο εκφράζουν τις απόψεις τους οι επικεφαλής των παρατάξεων, σύμφωνα με τη σειρά εκλογής. »
Επισημαίνουμε ότι και το αρχικό περιεχόμενο της παρ.7 του Άρθρου 67 του ν.3852/2010, όπως το είχε θεσπίσει το ΠΑΣΟΚ στον Καλλικράτη, περιελάμβανε ρητώς το εν λόγω δικαίωμα των Συμβούλων Επικεφαλής Δημοτικών Παρατάξεων.
Στην Έκθεση που συνοδεύει το Νομοσχέδιο, η Κυβέρνηση αναγράφει:
« Καταργείται η δυνατότητα πρότασης – εισήγησης του συμβούλου επικεφαλής δημοτικής παράταξης για την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου επί συζήτησης κατεπείγοντος θέματος το οποίο δεν εντάσσεται στην ημερήσια διάταξη και λήψης απόφασης επί αυτού πριν από την έναρξη της συζήτησης των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, προκειμένου να διευκολυνθεί η διαδικασία λήψης αποφάσεων. Η καταχρηστική εφαρμογή της εν λόγω δυνατότητας, καταστρατηγούσε τη πρόβλεψη λόγω της υποβολής παρελκυστικών αιτημάτων και της διατάραξης της εύρυθμης λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου. »
Εν αναμονεί της αντίδρασης της ΚΕΔΕ, που υπενθυμίζεται πως αποτελεί το ανώτατο συλλογικό όργανο εκπροσώπησης όχι μόνο των Δημάρχων, αλλά και των Δημοτικών Συμβούλων,
μπορείτε να δείτε ολόκληρο το ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ και την ΕΚΘΕΣΗ που το συνοδεύει.
Πηγή
Author: