Η ηλεκτρονική πλατφόρμα που καταγράφει τα αιτήματα των κατοίκων της πόλης
και ελέγχει την πορεία διεκπεραίωσης τους
Στον ψηφιακό «πύργο ελέγχου» του Δήμου Αθηναίων, όπου παρακολουθούνται σε πραγματικό χρόνο οι μικρές και μεγάλες ανάγκες της πρωτεύουσας και των κατοίκων της, υποδέχθηκε σήμερα τον τηλεοπτικό σταθμό Open ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.
«Εδώ χτυπάει η ψηφιακή «καρδιά» της Αθήνας», ανέφερε στην αρχή της κουβέντας, και στη συνέχεια παρουσίασε στους δημοσιογράφους Μάνο Νιφλή και Χρύσα Φώσκολου τον σύγχρονο ψηφιακό χάρτη που έχει στη διάθεσή του ο δήμος, στον οποίο αποτυπώνονται τα καθημερινά αιτήματα των δημοτών, αλλά και ο χρόνος έως τη διεκπεραίωσή τους.
Ο Κώστας Μπακογιάννης τόνισε ότι στον ψηφιακό «πύργο ελέγχου» συγκεντρώνονται όλα τα ψηφιακά δεδομένα του Δήμου Αθηναίων, μεταξύ των οποίων και τα ηλεκτρονικά ραντεβού, τα οποία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κλείνουν μέσω της πλατφόρμας eservices.cityofathens.gr, γλιτώνοντας την ταλαιπωρία και την αναμονή στις υπηρεσίες. «Μέσω του ψηφιακού χάρτη έχουμε πλέον τη δυνατότητα να παρακολουθούμε πόσα ραντεβού γίνονται καθημερινά και κυρίως ποια είναι η ανταπόκριση των υπηρεσιών μας» σημείωσε ο Δήμαρχος Αθηναίων.
Από τον «πύργο ελέγχου» του Δήμου Αθηναίων δε θα μπορούσαν να λείπουν και οι αισθητήρες που έχουν τοποθετηθεί σε ράμπες και διαβάσεις της πόλης, με στόχο την καταπολέμηση της αντικοινωνικής στάθμευσης. Μέσω της πλατφόρμας, λαμβάνονται δεδομένα τα οποία «ενημερώνουν» για την κατάσταση των αισθητήρων και ουσιαστικά για την κατάληψη της διάβασης ή ράμπας από κάποιο όχημα. Με αυτόν τον τρόπο, το κέντρο επιχειρήσεων της Δημοτικής Αστυνομίας ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για τις παραβάσεις.
«Παρατηρούμε ότι υπάρχει αντικοινωνική στάθμευση πάνω στις ράμπες για ΑμΕΑ. Είναι προφανές ότι δεν μπορούμε να έχουμε ένα δημοτικό αστυνομικό σε κάθε γωνιά της πόλης. Τι έχουμε κάνει λοιπόν; Έχουμε τοποθετήσει αισθητήρες. Έτσι, όταν ένας οδηγός παρκάρει πάνω στον αισθητήρα, ειδοποιείται αυτόματα η Δημοτική Αστυνομία» εξήγησε ο Κώστας Μπακογιάννης, για να συμπληρώσει ότι όλα αυτά τα ψηφιακά δεδομένα μελετώνται και αναλύονται από την Δημοτική Αρχή. «Αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη καταγράφουμε πού σημειώνονται οι περισσότερες παραβάσεις -σε ποιες περιοχές και ποιες ώρες- ώστε η Δημοτική Αστυνομία να βρίσκεται πάντα εκεί».
Ο Δήμαρχος Αθηναίων σημείωσε ότι ο δήμος έχει καταφέρει να κάνει ένα ψηφιακό «άλμα», δημιουργώντας μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα περισσότερες από 150 ψηφιακές υπηρεσίες, οι οποίες καλύπτουν πάνω από το 70% των υπηρεσιών του δήμου.
«Μέχρι το τέλος του χρόνου θέλουμε να ψηφιοποιήσουμε το 100% των υπηρεσιών. Αυτό σημαίνει, πρακτικά, ότι δε χρειάζεται πλέον να έρθετε σε καμία υπηρεσία, μπορείτε από το σημείο που είστε, μέσω ίντερνετ, να κάνετε εύκολα και γρήγορα τη δουλειά σας. Έχουμε ήδη εκατοντάδες χιλιάδες αιτήματα στα οποία ανταποκρινόμαστε και πλέον, έχοντας τον «πύργο ελέγχου» μπορούμε να παρακολουθούμε το χρόνο ανταπόκρισης σε κάθε υπηρεσία, αλλά και να δούμε αν κάπου καθυστερούμε και γιατί» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Κ. Μπακογιάννης αποκαλύπτοντας ότι επόμενος στόχος της δημοτικής αρχής είναι ο ψηφιακός «πύργος ελέγχου» του Δήμου να είναι ανοιχτός και προσβάσιμος σε όλους, ώστε οι Αθηναίοι να μπορούν να κρίνουν καθημερινά τη δουλειά που κάνει ο Δήμος.
Από τον «πύργο ελέγχου» του Δήμου Αθηναίων «περνούν» και τα αιτήματα των σχολείων. «Παλαιότερα, έρχονταν καθημερινά εκατοντάδες χαρτιά στη Διεύθυνση, με αποτέλεσμα να «χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα». Σήμερα, με την ψηφιακή πλατφόρμα που έχουμε δημιουργήσει τα αιτήματα γίνονται οργανωμένα, έχουμε συγκεκριμένες προτεραιότητες που τίθενται και το βασικότερο όλων, γίνονται όλα με διαφάνεια, διότι δουλεύουμε θεσμικά» επισήμανε ο Δήμαρχος. «Ανταποκρινόμαστε
Πηγή
Author: