Εδώ και χρόνια συνεχίζεται μια απαράδεκτη κατάσταση με την εκτέλεση εξωτερικής υπηρεσίας από τους υπαλλήλους όλων των ελεγκτικών μηχανισμών των υπηρεσιών των Περιφερειών, των Δήμων, των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, των εργαζομένων στην αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών και στις επιβλέψεις των έργων των υπουργείων Υποδομών και ΥΠΕΝ, όλων των γεωτεχνικών, των διπλωματούχων και ΤΕ μηχανικών και όλων των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα που μετακινούνται «εντός» και «εκτός έδρας» με εντολή του φορέα που υπηρετούν για υπηρεσιακούς λόγους.
Επί της ουσίας χρηματοδοτούν από την τσέπη τους την μετακίνησή τους για την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών, που υπηρετούν, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των μετακινήσεων σε όλες τις υπηρεσίες γίνεται με ΙΧ αυτοκίνητα, με πολύμηνες καθυστερήσεις στην αποπληρωμή εισιτηρίων, ξενοδοχείων και λοιπών αποζημιώσεων, δεδομένου πως:
· Οι υπηρεσίες δεν διαθέτουν καθόλου υπηρεσιακά οχήματα και οδηγούς ή διαθέτουν ελάχιστα.
· Οι ποσότητες των καυσίμων, που διατίθενται στα υπηρεσιακά αυτοκίνητα των υπηρεσιών καλύπτουν ένα πολύ μικρό μέρος των κινήσεων.
· Η αποζημίωση των υπαλλήλων, που χρησιμοποιούν τα ΙΧ αυτοκίνητά τους για την εκτέλεση αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών που υπηρετούν δεν καλύπτει ούτε κατ’ ελάχιστο ούτε τα έξοδα των καυσίμων (0,15 €/χλμ), ούτε την αποζημίωση χρήσης ενός ιδιωτικού μέσου, στις δε κινήσεις σε απόσταση κάτω από 50 χιλιόμετρα, στις λεγόμενες δηλαδή κινήσεις «εντός έδρας» η κατανάλωση καυσίμου και η επιβάρυνση του αυτοκινήτου είναι εντελώς δυσανάλογη.
· Η χρήση των δημόσιων μέσων μεταφοράς δεν εξυπηρετεί αφού δεν καλύπτουν τις ανάγκες και τις περιοχές που είμαστε υποχρεωμένοι να κινούμαστε, δεν γίνεται «προπληρωμή» τους και απαιτείται ένας τεράστιος όγκος χαρτιών για να καλυφτεί ένα τμήμα των εξόδων (είναι χαρακτηριστικό το έγγραφο της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου που αναφέρει ότι στην Αττική το ανώτερο ποσό, που μπορεί να καλυφτεί για τα ΜΜΜ είναι 1 €/ημέρα, μετά από την υποβολή ενός τεράστιου όγκου δικαιολογητικών και την σχετική έγκρισή τους).
· Οι ημέρες που προβλέπονται για τις εκτός έδρας κινήσεις δεν καλύπτουν τις ανάγκες των υπηρεσιών, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες (ποινικές, αστικές, πειθαρχικές) που αποδίδονται στους υπαλλήλους για την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων τους .
· Η τιμή που καλύπτεται για διαμονή εκτός έδρας (ξενοδοχείο) δεν καλύπτει ούτε κατ’ ελάχιστον τις τρέχουσες τιμές ιδιαίτερα στις τουριστικές περιοχές.
Η χρόνια αυτή κατάσταση έχει οξυνθεί εδώ και μήνες αφού:
Ø Οι τιμές των καυσίμων έχουν φτάσει στα ύψη και συνεχίζουν την ανηφόρα…, ενώ οι σχετικές αποζημιώσεις παραμένουν εδώ και δεκαετίες ίδιες.
Ø Οι απώλειες στους μισθούς σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό και την ακρίβεια έχουν συμπιέσει ακόμα πιο πολύ τους μισθούς και το διαθέσιμο εισόδημα των εργαζομένων.
Ø Η τεράστια υποστελέχωση των υπηρεσιών έχει επιβαρύνει τους υπηρετούντες υπαλλήλους, που υποχρεώνονται να μετακινούνται για εκτέλεση εξωτερικής υπηρεσίας εντός και εκτός έδρας, γιατί εκτός από την γενική ευθύνη που έχουν σε κάθε τομέα αρμοδιοτήτων, χρεώνονται και με υποθέσεις που έχουν από το νόμο συγκεκριμένες ασφυκτικές προθεσμίες, για να τις διεκπεραιώσουν και τις οποίες οφείλουν να τηρούν
Επανειλημμένα έχουμε ζητήσει την επίλυση των σχετικών προβλημάτων και συγκεκριμένα:
1. Την κάλυψη των εξόδων κίνησης εντός έδρας, με την χορήγηση μηνιαίου ποσού σε όλους τους συναδέλφους (πάγια οδοιπορικά), που ασκούν μόνιμα καθήκοντα άσκησης εξωτερικών ελέγχων, με αποφάσεις των φορέων τους (Επόπτες Δημόσιας Υγείας, Κτηνίατροι, Γεωπόνοι, Μηχανικοί, Κοινωνικοί Σύμβουλοι, Ελεγκτές των Δ/νσεων Ανάπτυξης, των ΔΑΟΚ, κ.α.), διαδικασία που άλλωστε ισχύει για υπαλλήλους αρκετών άλλων ελεγκτικών φορέων.
2. Αύξηση με διπλασιασμό των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας.
3.Αναπροσαρμογή της απαράδεκτης χιλιομετρικής αποζημίωσης (0,15 λεπτά/χλμ), στις περιπτώσεις χρήσης ΙΧ αυτοκινήτου για την εκτέλεση της υπηρεσίας.
4. Μείωση της χιλιομετρικής απόστασης για κάλυψη διανυκτέρευσης στα 120 χιλιόμετρα.
5. Την απλοποίηση των δικαιολογητικών όλων των σχετικών διαδικασιών για την κάλυψη και έγκαιρη πληρωμή όλων των οδοιπορικών-εισιτήριων-αποζημιώσεων για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων, ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές.
6.Αύξηση της ποσότητας καυσίμων που δικαιούνται τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα κατά 50% (κατάργηση του άρθρου 10 της ΚΥΑ 129/2534/20.01.2010).
7. Να θεωρείται ως έδρα του μισθωτού ο τόπος όπου παρέχει την εργασία του και σε κάθε περίπτωση ο πραγματικός τόπος εκκίνησης της μετακίνησης του, προκειμένου να αντιμετωπιστούν σχετικές στρεβλώσεις.
8. Να θεωρείται εκτός έδρας μετακίνηση, η μετακίνηση σε νησί και η άνω των τριάντα χιλιομέτρων για την ηπειρωτική χώρα.
9. Ιδιαίτερα για τις νησιωτικές περιοχές:
-Να θεωρείται ως εκτός έδρας με ολόκληρη αποζημίωση η μετακίνηση σε νησί
-Να αποζημιώνεται η δαπάνη μεταφοράς ανεξαρτήτως κατηγορίας πλοίου (συμβατικό ή ταχύπλοο)
-Να προσαυξάνεται κατά 30% η δαπάνη διανυκτέρευσης στα νησιά, την τουριστική περίοδο (Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο).
Επανειλημμένα μάλιστα για την χορήγηση μηνιαίου ποσού σε όλους τους συναδέλφους, που ασκούν μόνιμα καθήκοντα άσκησης εξωτερικών ελέγχων, με αποφάσεις των φορέων τους, την χορήγηση δηλαδή «πάγιων οδοιπορικών» σας έχουμε καταθέσει σχετική πρόταση νομοθετικής ρύθμισης, την οποία ουδέποτε αποδεχτήκατε, ούτε καν συζητήσατε.
Μετά από όλα τα παραπάνω και επειδή η αγανάκτησή μας έχει χτυπήσει «κόκκινο», σας καλούμε ΑΜΕΣΑ να προχωρήσετε σε:
v Νομοθετική ρύθμιση χορήγησης «πάγιων οδοιπορικών» για τις «εντός έδρας» κινήσεις εντός της έδρας – πόλης της υπηρεσίας, σε όλους τους συναδέλφους, που ασκούν μόνιμα καθήκοντα άσκησης εξωτερικών ελέγχων.
v Αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης στις περιπτώσεις χρήσης ΙΧ αυτοκινήτου για την εκτέλεση της υπηρεσίας κατ’ ελάχιστο στα 0,40 €/χλμ, ώστε να καλύπτεται το πολύ αυξημένο κόστος των καυσίμων, αλλά και των φθορών, της συντήρησης κλπ των οχημάτων μας.
v Προπληρωμή όλων των εξόδων και αποζημιώσεων κίνησης.
v Διπλασιασμό των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας ανά έτος για όλες τις ειδικότητες.
v Αύξηση της ημερήσιας αποζημίωσης κατά 50%. Οι ημερήσιες αποζημιώσεις των 40 € ή 20 ή 10 κατά περίπτωση αποτελεί εμπαιγμό για τις ανάγκες των εργαζομένων.
v Αναπροσαρμογή της ανώτατης αποζημίωσης ξενοδοχείων, ειδικά στις τουριστικές περιοχές.
v Να θεωρείται εκτός έδρας μετακίνηση, η μετακίνηση σε νησί και η άνω των τριάντα χιλιομέτρων για την ηπειρωτική χώρα. Να θεωρείται ως έδρα του μισθωτού ο τόπος όπου παρέχει την εργασία του και σε κάθε περίπτωση ο πραγματικός τόπος εκκίνησης της μετακίνησης του, προκειμένου να αντιμετωπιστούν σχετικές στρεβλώσεις.
v Να μειωθεί η χιλιομετρική απόσταση στα 120 χλμ ως προϋπόθεση κάλυψης εξόδων διανυκτέρευσης.
v Ιδιαίτερα για τις νησιωτικές περιοχές:
-Να θεωρείται ως εκτός έδρας με ολόκληρη αποζημίωση η μετακίνηση σε νησί
-Να αποζημιώνεται η δαπάνη μεταφοράς ανεξαρτήτως κατηγορίας πλοίου (συμβατικό ή ταχύπλοο)
-Να προσαυξάνεται κατά 30% η δαπάνη διανυκτέρευσης στα νησιά, την τουριστική περίοδο (Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο).
v Αύξηση της ποσότητας καυσίμων που δικαιούνται τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα κατά 50% (κατάργηση του άρθρου 10 της ΚΥΑ 129/2534/20.01.2010).
v Την απλοποίηση των δικαιολογητικών όλων των σχετικών διαδικασιών για την κάλυψη και πληρωμή όλων των οδοιπορικών-εισιτήριων-αποζημιώσεων για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων.
v Προμήθεια υπηρεσιακών αυτοκινήτων και προσλήψεις οδηγών.
v Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων, για να αντιμετωπιστεί η τραγική υποστελέχωση.
Σε διαφορετική περίπτωση οι υπάλληλοι θα εκτελούν εξωτερική υπηρεσία είτε «εντός έδρας», είτε «εκτός έδρας» μόνο με υπηρεσιακά αυτοκίνητα και οδηγό, σταματώντας κάθε χρήση ιδιωτικού αυτοκινήτου ή άλλου μέσου μετακίνησης και κάθε προπληρωμή από την τσέπη μας των εξόδων κίνησης (εισιτήρια, ξενοδοχεία, βενζίνες κλπ).
Δεν μπορεί να λειτουργούν οι υπηρεσίες από την «χρηματοδότηση» των υπαλλήλων.
Δεν μπορεί οι υπάλληλοι να βάζουν το «χέρι στην τσέπη» για να εκτελεστούν αρμοδιότητες των υπηρεσιών.
Σταματήστε να εκμεταλλεύεστε την ανοχή και το φιλότιμο των υπαλλήλων.
Πηγή
Author: