Μια ακόμα αρμοδιότητα των Περιφερειών ετοιμάζονται κυβέρνηση και Περιφερειάρχες να εκχωρήσουν σε φορέα με τη συμμετοχή ιδιωτών, «μέσω της δημιουργίας ευέλικτων δομών οργάνωσης και διοίκησης», όπως προβλέπεται στο Σχέδιο νόμου που κυκλοφόρησε για τη «Σύσταση Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών Περιφέρειας Αττικής και Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης».
Το Σχέδιο φέρνει και την σφραγίδα των μεγαλοπαραγόντων της Γενικής Συνομοσπονδίας Παραγωγών, Επαγγελματιών και Βιομηχανικών Ειδών Λαϊκών Αγορών Ελλάδας και των Ομοσπονδιών Παραγωγών, όπως προκύπτει από υπομνήματα και δηλώσεις τους σε συναντήσεις με κυβερνητικούς παράγοντες (πχ το από 21/8/2021 έγγραφο κατά την συζήτηση του ν. 4849/ 2021 για την «Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του ρυθμιστικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας του υπαίθριου εμπορίου κλπ», το δελτίο τύπου της από 12-9-2022 συνάντησης με τον κ. Βορίδη κλπ).
Σύμφωνα με το Σχέδιο αυτό συστήνονται «Φορείς Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών, υπό τη μορφή ΝΠΔΔ» και καθένας «διοικείται από εννεαμελές (9μελές) Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ)», το οποίο θα επηρεάζει αποφάσεις και θα είναι υπεύθυνο για όλα τα υπηρεσιακά θέματα και όλες τις διοικητικές πράξεις (Άδειες, εντολές ελέγχου, επιβολή προστίμων, προκήρυξη θέσεων ευθύνης, προσοντολόγιο, καθηκοντολόγιο, μεταβολές υπηρεσιακής κατάστασης κλπ) και του οποίου τα 4 μέλη αποτελούν εκπρόσωποι των Ομοσπονδιών των πωλητών Λαϊκών Αγορών!
Επί της ουσίας δηλαδή θα είναι ένας ελεγκτικός μηχανισμός, όπου ο ελεγχόμενος θα είναι και ελεγκτής…. και ο ελεγκτής θα διοικείται από τον ελεγχόμενο! «Ο Γιάννης θα κερνάει, κι ο Γιάννης θα πίνει»…, ενισχύοντας έτσι την διαφθορά και την αυθαιρεσία, καθώς και τις γνωστές παρεμβάσεις και φράσεις «εγώ σε πληρώνω…».
Ταυτόχρονα γίνεται αντιληπτό, ότι προωθείται η λειτουργία του νέου φορέα με την παραπέρα ενίσχυση των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων, θα στηρίζεται στην λογική του κόστους- οφέλους, με αποτέλεσμα να εκτοπίσει από τους πάγκους των λαϊκών αγορών χιλιάδες φτωχούς λαϊκατζήδες, παραγωγούς και μεροκαματιάρηδες, για να παραδοθούν οι λαϊκές αγορές στους μεγαλέμπορους και στις αλυσίδες των Σούπερ Μάρκετ, να γιγαντωθούν οι πιο ισχυροί, αφού όλα θα μπορούν να «ρυθμίζονται» με βάση το μερίδιο που θα έχει ο καθένας στην αγορά.
Όσοι προωθούν το Σχέδιο αυτό κρύβουν σκόπιμα ότι η μετατροπή σε ΝΠΔΔ είναι το πρώτο βήμα για την μετέπειτα μετατροπή σε ΝΠΙΔ, ότι αποτελεί θεσμικά ένα πρόκριμα για να το κάνεις μετά ΝΠΙΔ ή ακόμα και σε ΑΕ, γιατί μετά απλά αλλάζεις την ταμπέλα…, όπως εξάλλου έχει γίνει και σε όλες τις ανάλογες περιπτώσεις με την πορεία ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης πάρα πολλών φορέων και πτυχών και υπηρεσιών που σε παλιότερες φάσεις παρείχε ο Δημόσιος τομέας.
Στο πλαίσιο αυτό κρίνεται δυο φορές απαράδεκτη η προωθούμενη ρύθμιση εγκλωβισμού των υπαλλήλων που υπηρετούν στις Δ/νσεις Λαϊκών Αγορών (άρθρο 11), που θέλει να αποσπάται αυτοδίκαια στους νέους φορείς, δηλαδή να αποσπάται για άγνωστο χρόνο, χωρίς ημερομηνία λήξης της απόσπασης, στα ΝΠΔΔ υποχρεωτικά, χωρίς να ερωτηθεί, χωρίς να καταθέσει σχετική αίτηση όλο «το προσωπικό που υπηρετεί κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος στη Διεύθυνση Λαϊκών Αγορών της Περιφέρειας Αττικής και στη Διεύθυνση Λαϊκών Αγορών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας» !!!, ακόμα και οι εργαζόμενοι, που τοποθετήθηκαν εκεί με «μετακινήσεις», χωρίς την θέλησή τους.
Η αβεβαιότητα στο τι μέλλει γενέσθαι για τους υπαλλήλους από κει και πέρα ενισχύεται, καθώς όλοι ξέρουμε ότι σύμφωνα με τις ισχύουσες ρυθμίσεις (Σύνταγμα, Υπαλληλικός Κώδικας κλπ) μαζί με την κατάργηση της αρμοδιότητας και των Διευθύνσεων Λαϊκών Αγορών των Περιφερειών θα καταργηθούν και οι οργανικές μονάδες και οι οργανικές τους θέσεις, ακόμα και των συναδέλφων που έχουν μεταταχτεί από όλους φορείς και έχουν καταταχτεί σε προσωποπαγείς θέσεις!!!
Και βέβαια οι συνάδελφοι των Διευθύνσεων Λαϊκών Αγορών έχουν βιώσει στο «πετσί» τους την ανασφάλεια και την απληρωσιά της εργασίας τους, με συνέπειες στην οικογενειακή και προσωπική τους ζωή, κάθε φορά που στο παρελθόν άλλαζαν φορέα Διοίκησης, όταν ήταν Οργανισμός Λαϊκών Αγορών κλπ.
Ανασφάλεια που πατάει και στην γενικότερη εμπειρία, ότι η μετατροπή μιας υπηρεσίας σε ΝΠΔΔ, που τις περισσότερες φορές υπήρξε ο προθάλαμος για να μετατραπεί αργότερα σε Ν.Π.Ι.Δ. και τελικά σε Α.Ε., κατέληγε σε λειτουργία και εργαζόμενους να αντιμετωπίζονται με τους νόμους της αγοράς.
Είναι παραπλανητικοί οι ισχυρισμοί που προβάλλονται ότι οι εργαζόμενοι των Δ/νσεων Λαϊκών Αγορών πρέπει να αποδεσμεύσουν το αίτημά τους για κατάργηση της υποχρεωτικότητας των αποσπάσεων από αυτή καθ’ αυτή την δημιουργία των ΝΠΔΔ ως φορέων της αρμοδιότητας, γιατί κρύβουν ότι η άμεση λειτουργία των ΝΠΔΔ προϋποθέτει την υποχρεωτική μεταφορά των εργαζομένων αυτών, που έχουν εμπειρία και τεχνογνωσία του αντικειμένου, γιατί η κυβερνητική πολιτική είναι συνδεδεμένη με την μείωση του δημόσιου τομέα και του αριθμού των εργαζομένων σε αυτό, και γι αυτό δεν επιλέγει να «στήσει» τους νέους φορείς με προσλήψεις από τους χιλιάδες ανέργους που περιμένουν να βρουν δουλειά.
Επίσης, μόνον ως «τυράκια» μπορούν να χαρακτηριστούν, όσα τάζουν διάφοροι παράγοντες, για bonus στους αποσπασμένους υπαλλήλους, για μονιμοποίηση των υπαρχόντων συμβασιούχων κλπ, και στο μόνο που στοχεύουν είναι να διασπούν και να προσπαθούν να θολώσουν το κριτήριο των συναδέλφων.
ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΕΧΤΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΜΕΤΑΤΑΞΗ Ή ΑΠΟΣΠΑΣΗ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΩΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ. ΝΑ ΜΗΝ ΕΚΧΩΡΗΘΕΙ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ
Θέλουμε οι Λαϊκές Αγορές να καλύπτουν τις ανάγκες των λαϊκών οικογενειών με φτηνά και ποιοτικά προϊόντα, να στηρίζουν τους μικροπαραγωγούς και τους πωλητές, τους οποίους και καλούμε να δώσουμε από κοινού την μάχη διεκδίκησης των κοινών αιτημάτων μας.
Με αυτό το πλαίσιο η ΟΣΥΑΠΕ και οι πρωτοβάθμιοι Σύλλογοι θα δώσουμε τον αγώνα, αξιοποιώντας όλες τις μορφές δράσης.
Πηγή
Author: